Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Author "Ανδρέου, Ανδρέας"
Now showing items 1-12 of 12
-
Γηγενείς και πρόσφυγες στην Έδεσσα απόψεις και αντιλήψεις
Χατζηιωαννίδου, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-03)Η εργασία πραγματεύεται τη σχέση γηγενών και προσφύγων στην Έδεσσα του σήμερα. Στην πόλη κατοικούν γηγενείς, αλλά και πρόσφυγες δεύτερης, τρίτης, αλλά και τέταρτης γενιάς. Εξετάζεται λοιπόν αν η καταγωγή διαδραματίζει ρόλο ... -
Εθνικές και τοπικές ταυτότητες: η περίπτωση των Αρβανιτών της Β. Άνδρου
Καρότσης, Βαγγέλης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι η μελέτη και η έρευνα της πληθυσμιακής ομάδας τον Αρβανιτών που εγκαταστάθηκαν τον 14ο αιώνα περίπου στο νησί της Άνδρου και παρέμειναν εκεί έως σήμερα. Στο πρώτο μέρος της ... -
Η Ικαρία ως τόπος εξορίας την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου (1947-1948). Η χρήση της φωτογραφίας ως ιστορικό τεκμήριο
Ανδρέου, Αγγελική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)From the Roman years, Ikaria has been a place of exile for people who, in their own way, opposed each political power. So, during the period of the Greek civil war, Ikaria welcomed about 15,000 "dissident" citizens, almost ... -
Η Ιστορία πίσω από το Μύθο: Μια μελέτη περίπτωσης για την ανάπτυξη της ιστορικής ενσυναίσθησης σε μαθητές-τριες δημοτικού μέσω του θεατρικού παιχνιδιού
Πίτσαρα, Μαρία; Pitsara, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Οι εθνικοί μύθοι διδάσκονται ακόμα στα σχολεία ως ιστορικά γεγονότα, αφού πολλοί είναι εκείνοι που αρνούνται την αναλήθειά τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδείξει τα συναισθήματα που έχουν παιδιά δημοτικού από ... -
Η Σιάτιστα στην περίοδο της Κατοχής 1941-1946
Κακούλη, Φωτεινή; Kakouli, Fotini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναλύει την περίοδο της Κατοχής. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τα γεγονότα που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο αυτή στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα στη Σιάτιστα από το 1941 ... -
Η συζήτηση για την τέχνη στο δημόσιο λόγο ως επιφαινόμενο της εργαλειακής της πρόσληψης: τρεις περιπτώσεις από την ευρωπαϊκή διανόηση
Κάτσαρης, Μιχάλης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-01)Στην εργασία αυτή προσεγγίζονται τρεις περιπτώσεις δημόσιας συζήτησης για την τέχνη, από τον 18ο, τον 19ο και τον 20ο αιώνα: Η διαφωνία μεταξύ Jean Jacques Rousseau και Jean Le Rond d’Alembert περί του ρόλου του θεάματος, ... -
Η χρήση της τέχνης ως μέσο διδασκαλίας της ιστορίας για παιδιά με νοητική αναπηρία
Μαυρομιχάλη Γαϊτανίδου, Λυδία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η συγκεκριμένη έρευνα, ασχολείται με την χρήση της τέχνης ως μέσο διδασκαλίας, σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που παρουσιάζουν νοητική αναπηρία ή και όχι. Αφετηρία της συγκεκριμένης θεματικής, αφορά το γεγονός ότι ... -
Μεταμνήμη και ιστορικό τραύμα: Έρευνα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διαγενεακή μεταβίβαση της τραυματικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
Κοτσίδου, Ελένη; Kotsidou, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η διπλωματική εργασία με τίτλο «Μεταμνήμη και ιστορικό τραύμα: Έρευνα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διαγενεακή μεταβίβαση της τραυματικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου» εκπονήθηκε στα πλαίσια ... -
Μουσείο και ιστορική εκπαίδευση- Διδακτική πρόταση για τον προϊστορικό οικισμό Αρμενοχωρίου Φλώρινας με τη χρήση μουσειοσκευής
Φυρογένη, Σπυριδούλα; Fyrogeni, Spyridoula (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο ... -
Ο εποικισμός των Βλάχων στις Πρέσπες κατά την πρώτη δεκαετία μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο
Μουλιώτα, Αρετή; Mouliota, Areti (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Στην εν λόγω εργασία, θα γίνει μία προσπάθεια εθνογραφικής επιτόπιας έρευνας με αρχειακό υλικό και ποικίλα μέσα καταγραφής, που σχετίζονται με την προσάρτηση του πληθυσμού των Βλάχων στην περιοχή των Πρεσπών σε συνδυασμό ... -
Πώς καταγράφηκε ο 20ός αιώνας στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας από την χούντα (1967) μέχρι σήμερα (2022): ερμηνευτικά σχήματα, ιδεολογικές κατευθύνσεις και ο μετασχηματισμός τους
Σκυθιώτης, Πέτρος; Skythiotis, Petros (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στην διερεύνηση, καταγραφή και σύγκριση των ερμηνευτικών σχημάτων και ιδεολογικών κατευθύνσεων στις αφηγήσεις με τις οποίες τα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας από την ... -
Τα θύματα ως θύτες: Εβραίοι δοσίλογοι στη κατεχόμενη Θεσσαλονίκη
Μητρούση, Ειρήνη; Mitrousi, Irene (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-07)Το παρόν κείμενο αποτελεί μία μικρή περίληψη της μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο « Τα θύματα ως θύτες : Εβραίοι δωσίλογοι στην κατεχόμενη Θεσσαλονίκη». Η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να βοηθήσει στη διεύρυνση της ...