Δραστηριότητα με χρήση ρομποτικής για την κατανόηση της πυκνότητας των δεκαδικών αριθμών σε παιδιά Ε΄ δημοτικού
Abstract
Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως σκοπό να εντοπίσει το ποσοστό ενίσχυσης της κατανόησης της πυκνότητας και του μεγέθους των ρητών αριθμών και της διακριτότητας των φυσικών σε μαθητές Ε’ δημοτικού μέσα από μια μαθηματική ρομποτική δραστηριότητα. Στην δραστηριότητα αυτή, συμμετείχαν παιδιά σε ομάδες τριών ατόμων και κάθε φορά έδιναν έναν αριθμό που πίστευαν ότι χρειαζόταν το ρομπότ τους για να φτάσει σε κάποια σημάδια τα οποία είχαν οριστεί από την ερευνήτρια στο χαλί κίνησης του ρομπότ. Επιπλέον, συμπλήρωσαν δύο τεστ πριν και αμέσως μετά από την δραστηριότητα, τα οποία ορίστηκαν ως preκαι postτεστ αντιστοίχως με ισάριθμες ερωτήσεις που αφορούσαν την κατανόηση των δεκαδικών αριθμών. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας οι μαθητές σημείωσαν κάποια ελάχιστη βελτίωση στο ποσοστό σωστών απαντήσεων από preσε postτεστ καθώς επίσης την κατά περιπτώσεις μετακίνηση των απαντήσεών τους από λάθη μεγαλύτερης βαρύτητας σε λάθη μικρότερη βαρύτητας. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας συνδέονται με μια πρόταση περεταίρω διερεύνησης της συστηματικής χρήσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής ως εκπαιδευτικό εργαλείο και την περεταίρω έρευνα των επιδόσεων των μαθητών σε βάθος χρόνου έπειτα από τη χρήση της.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Η ιστορική εξέλιξη της δεκαδικής αναπαράστασης των πραγματικών αριθμών και η αξιοποίησή της στη διδασκαλία των Μαθηματικών
Σγούρου, Σταματία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στην παρούσα εργασία επιδιώκουμε να σκιαγραφήσουμε το ιστορικό της επινόησης της δεκαδικής αναπαράστασης των πραγματικών αριθμών. Έχοντας ως βασικό αντικείμενο και εργαλείο της έρευνας την ιστορία, αναζητήσαμε πηγές που ... -
Όψεις της μαθηματικής γνώσης για τη διδασκαλία σχετικά με την έννοια του αριθμού. Μια εμπειρική μελέτη με εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αυγέρη, Θεοδώρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια ποιοτική έρευνα με στόχο τη διερεύνηση της Μαθηματικής Γνώσης για τη Διδασκαλία εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας σχετικά με βασικές ιδιότητες των πραγματικών αριθμών, όπως η πυκνή ... -
Συμπεριφορές των μαθητών της Γ' Λυκείου στους άρρητους αριθμούς
Θέου, Κωνσταντία; Theou, Konstantia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι συμπεριφορές των μαθητών της Γ’ Λυκείου στους άρρητους αριθμούς. Πιο συγκεκριμένα θα διερευνηθούν οι γνώσεις των μαθητών που σχετίζονται με την ικανότητά των ...