Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Issue Date
Now showing items 81-100 of 1509
-
Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ως θεσμός αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να γνωρίσουμε καλύτερα τον θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η εργασία χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο μέρος, που είναι το θεωρητικό, αναφέρεται στο πώς και πού ξεκίνησε αυτός ο θεσμός ... -
Κριτική ανάλυση λόγου σε κείμενα ατόμων με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Θετικοί παράγοντες του εαυτού και φιλία στην παιδική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση α) των συναισθημάτων των παιδιών για την από τους ίδιους αντιλαμβανόμενη ποιότητα της φιλίας τους με τον καλύτερο τους φίλο, β) την αισιοδοξία και ελπίδα των παιδιών και γ) τη ... -
Κριτική ανάλυση και κριτικός γραμματισμός στα παιδικά τραγούδια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Ποιότητα ζωής γονέων με παιδιά με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Ο όρος ποιότητα ζωής σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας θεωρείται η υποκειμενικά αντίληψη που έχει το άτομο για την θέση του στην ζωή, η οποία διαμορφώνεται στο πλαίσιο των αξιών και των πολιτισμικών χαρακτηριστικών ... -
Συμπερίληψη μαθητών με αυτισμό: εμπειρία, γνώσεις, στάσεις και στρατηγικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής καλούνται όλο και περισσότερο να παρέχουν κατάλληλη υποστήριξη στους μαθητές με αυτισμό που φοιτούν στο γενικό σχολείο. Κατά συνέπεια, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστεί ... -
Ιστορική έρευνα στα Σεβαστιανά Πέλλας: μια συμβολή στην τοπική ιστορία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Τα Αναλυτικά Προγράμματα της ελληνικής Προσχολικής Εκπαίδευσης: Ιστορικοσυγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάλυση και η ερμηνεία του περιεχομένου των αναλυτικών προγραμμάτων της ελληνικής προσχολικής εκπαίδευσης, από το 1896 έως και το 2011. Παρακολουθείται και σκιαγραφείται η πορεία εξέλιξής ... -
Ψηφιακή αφηγηματική συμβουλευτική υποβοήθηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στη σχολική τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-01)Ο αυτοπροσδιορισμός της θέσης, του ρόλου και της συμμετοχής του κάθε μαθητή στην πραγματικότητα της τάξης είναι πρώτιστης σημασίας για να αντιληφθεί ο εκπαιδευτικός το κλίμα και τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, ώστε να ... -
Διαταραχές μνήμης και προσοχής σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02) -
Συνθήκες εργασίας και διδακτικές πρακτικές Νηπιαγωγών στην περίοδο 1970-1990: μια προσέγγιση προφορικής ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-10)Η διερεύνηση των συνθηκών εργασίας και των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν τα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό ζήτημα στην προσπάθεια ανύψωσης της ποιότητας του προσφερόμενου εκπαιδευτικού ... -
Το μοντέλο Λουμπόκ: η ρωσική παράδοση στην πατριωτική προπαγάνδα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-12)Στα πλαίσια της εργασίας μελετήσαμε ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της Ρωσικής πρωτοπορίας το μοντέλο Λουμπόκ στο πέρασμα του χρόνου. Η σύλληψη του θέματος της έρευνας έγινε κατά την επίσκεψη στο κρατικό μουσείο ... -
Το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στη φιλμική αφήγηση. Μελέτη περίπτωσης: η κινηματογραφική ταινία "In A Better World"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-15)Περίληψη Αντικείμενο της παρούσας μελέτης περίπτωσης αποτέλεσε η σημειωτική ανάλυση της κινηματογραφικής ταινίας In a better world (Jorgensen & Bier, 2010), με σκοπό την αναζήτηση του τρόπου με τον οποίον παρουσιάζεται ... -
Αναλυτικά Προγράμματα για την ελληνική ως 2η/ ξένη γλώσσα: Μια βιβλιογραφική διερεύνηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-22) -
Εκπαιδευτική παρέμβαση στην πρόσθεση διψήφιων αριθμών σε μαθητές δευτέρας δημοτικού με δυσκολίες στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-24)Οι μαθηματικές γνώσεις, έννοιες και διαδικασίες συχνά δυσκολεύουν τους μαθητές μικρών και μεγάλων τάξεων. Για την ενίσχυση και υποστήριξη αυτών προτείνονται προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης από τη σχετική βιβλιογραφία. ... -
Δόμηση των δεξιοτήτων της έννοιας του αριθμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με χαμηλό βαθμό Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-26)Περίπου το 7% των παιδιών και των εφήβων θα διαγνωστούν ως μαθητές με μαθηματικές μαθησιακές δυσκολίες σε τουλάχιστον μία περιοχή των μαθηματικών πριν από την αποφοίτησή τους από το γυμνάσιο, και ένα επιπλέον 10% των παιδιών ... -
Συνθήκες εργασίας και διδακτικές πρακτικές Νηπιαγωγών στην περίοδο της μεταπολίτευσης: μια βιογραφική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-09)Η παρούσα εργασία μελετά τις συνθήκες εργασίας και τις διδακτικές πρακτικές συνταξιούχων νηπιαγωγών, εφαρμόζοντας τη βιογραφική προσέγγιση. Το μεθοδολογικό πλαίσιο της εργασίας στηρίζεται στην Κριτική ανάλυση του Λόγου. ... -
Σχολικά εγχειρίδια και εικόνες: Η μελέτη περίπτωσης του βιβλίου των Θρησκευτικών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-14)Η παρούσα εργασία έχει διττό στόχο, αφενός την ανάλυση των εικόνων του βιβλίου των Θρησκευτικών της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, με σημειωτικά εργαλεία ανάλυσης και τη σχέση των εικόνων με τον τίτλο της κάθε ενότητας, ... -
Το γλωσσικό ιδίωμα της περιοχής των Χασίων σε σχέση με αυτό των Γρεβενών μέσα σε γραπτά κείμενα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-21)Περίληψη το γλωσσικό ιδίωμα της περιοχής Γρεβενών- Χασίων διαμορφώθηκε κάτω από την επίδραση γεωγραφικών, ιστορικών, κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών όπως αυτές διαμορφώθηκαν στην πάροδο του χρόνου. Οι κάτοικοι των δύο ... -
Greeklish και ελληνική γλώσσα: επιδράσεις από τη χρήση τους στην "ορθή γραφή της"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-23)Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για την επίδραση που έχουν τα greeklish στην ορθή γραφή και την Ελληνική γλώσσα, σύμφωνα με τις απόψεις των μαθητών και των φιλολόγων που συμμετείχαν. Η έρευνα εκπονήθηκε ...