Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Subject "fairytale"
Now showing items 1-9 of 9
-
Αφήγηση παραμυθιών και ασκήσεις δημιουργικής γραφής στα παραμύθια σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εκπόνηση της εργασίας, έχει ως στόχο την εξέταση διαφόρων προσεγγίσεων οι οποίες σχετίζονται με την υπόσταση των παραμυθιών (έννοιες, χαρακτηριστικά σημασία, προέλευση, εκφάνσεις κλπ.). Παράλληλα θα εξεταστεί ... -
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με εργαλείο το παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται κυρίως με το παραμύθι και την χρησιμότητα του στο νηπιαγωγείο ως εργαλείο κριτικής σκέψης. Το παραμύθι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας εδώ και πολλά χρόνια από ... -
Η εικόνα στο σύγχρονο ελληνικό παραμύθι (2010-2016). Σημειωτική και παιδαγωγική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-01)Έχουμε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι το παραμύθι; Όλοι μας στα παιδικά μας χρόνια έχουμε μεγαλώσει με τις αφηγήσεις των παραμυθιών που κατά καιρούς μας έλεγε η γιαγιά. Η αξία του παραμυθιού για το παιδί έχει επισημανθεί από ... -
Η εικονογράφηση στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η εν λόγω εργασία ασχολείται με την εικονογράφηση στα σύγχρονα παραμύθια και πιο συγκεκριμένα αναλύει τον ρόλο και την λειτουργία αυτής μέσα σε σύγχρονα παραμύθια. Επίσης, αναφέρεται στα παραμύθια, στις κατηγορίες και τα ... -
Η νεοελληνική λογοτεχνία στην εκπαιδευτική πράξη: διδακτικές δοκιμές δημιουργικής γραφής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ανάγκη συνύπαρξης ανθρώπων με διαφορετικές γλωσσικές ,φυλετικές, χρωματικές, πολιτισμικές ,θρησκευτικές , σωματικές και πνευματικές ανάγκες στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον είναι μια πραγματικότητα. Το κοινωνικό ζήτημα της ... -
Ο διδακτισμός στην σύγχρονη παιδική λογοτεχνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην συγκεκριμένη εργασία το θέμα το οποίο διεκπεραιώνεται είναι αυτό του διδακτισμού και του τρόπου που εμπεριέχεται στην παιδική λογοτεχνία. Ξεκινώντας με τον όρο της παιδικής λογοτεχνίας η οποία αποτελεί στην ουσία το ... -
Οι αυτοσχέδιες ιστορίες που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη χρησιμότητα και τον τρόπο χρήσης των αυτοσχέδιων ιστοριών στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, με την ευρεία έννοια του όρου, οι αυτοσχέδιες ιστορίες ανήκουν στην οικογένεια των παραμυθιών. ... -
Σύγχρονα και κλασικά παραμύθια. Η συγκριτική μελέτη στερεοτύπων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, επιχειρείται να διερευνηθεί η διαφορά μεταξύ των κλασικών και σύγχρονων παραμυθιών. Τα βασικά χαρακτηριστικά, η ποικιλία θεμάτων και ο σχολιασμός δέκα επιμέρους παιδικών βιβλίων, αποτελούν ... -
Το παιχνίδι ως μέσο πολυπολιτισμικής αφύπνισης και διαπολιτισμικής επικοινωνίας : ένα πρόγραμμα πολύ / διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης και επίγνωσης στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα εργασία εστιάζει στην διαδικασία εισαγωγής και υλοποίησης ενός προγράμματος, στοχεύοντας στην πολυπολιτισμική αφύπνιση και διαπολιτισμική επικοινωνία των μαθητών των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Αυτό ...