Ο σχολικός ηγέτης στον ρόλο τοπυ διαμεσολαβητή για την επίλυση συγκρούσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μελέτη περίπτωσης σε σχολικές μονάδες της Δυτικής Μακεδονίας
Abstract
Στην παρούσα εργασία διερευνούμε το ρόλο που καλείται να διαδραματίσει ο σχολικός ηγέτης, για να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί τις συγκρούσεις που αναφύονται στο περιβάλλον του σχολείου ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σχολεία της Α/θμιαςΕκπ/σης της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα αίτια των συγκρούσεων, καθώς και το ρόλο του διευθυντή - ηγέτη της σχολικής μονάδας και την αποτελεσματικότητα ή όχι των τρόπων αντιμετώπισης των συγκρούσεων. Η έρευνα υλοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο και προβήκαμε σε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των δεδομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν την αναγκαιότητα της επιμόρφωσης σε θέματα Επικοινωνίας και Συγκρούσεων, Ηγεσίας, όλων των εκπαιδευτικών και κυρίως αυτών που κατέχουν θέσεις ευθύνης και καλούνται -λόγω της θέσης τους- να διαχειριστούν τις συγκρούσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η έρευνα κατέδειξε ότι: α. οι εκπαιδευτικοί είναι απογοητευμένοι από τα άτομα που κατέχουν θέσεις ευθύνης, β. οι εκπαιδευτικοί ζητούν επιμόρφωση σε θέματα επικοινωνίας._______________
__________________________________________________________________________
Thesubjectofthe presentstudyistherolethattheschoolleaderiscalledtoplayinaddressingandmanagingconflictsarisingintheschoolenvironmentbetweenteachers. TheresearchwasconductedinprimaryschoolsofWesternMacedoniaregionofGreeceandtheteachers' viewsonthecausesoftheconflictwereinvestigated, aswellastheroleoftheheadmasterandtheeffectivenessofconflictmanagementstrategies. Thesurveywascarriedoutwith a questionnaireand a quantitativeandqualitativeanalysisofthedatawasconducted. TheresultsoftheresearchhaveshowntheneedfortrainingonCommunication, ConflictmanagementandLeadershipofallteachersandespeciallythosewhoholdpositionsofresponsibilityandarecalledupon – becauseoftheirposition – tomanageconflictsbetweenteachers. Research has also shown that: a. teachers are frustrated by those who hold positions of responsibility and b. teachers seek conflict, communication and leadership training