Η Μουσική κουλτούρα των νέων στη σύγχρονη πολιτιστική βιομηχανία: μια ερευνητική προσέγγιση των παραγόντων που διαμορφώνουν τη μουσική κουλτούρα στους φοιτητές των Α.Ε.Ι. του Π.Δ.Μ.
View/ Open
Date
2019-02Author
Τσουμίτα, Χριστιάνα
Tsoumita, Christiana
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα εργασία ανιχνεύει τη μουσική κουλτούρα των φοιτητών στα πλαίσια της σύγχρονης πολιτιστικής βιομηχανίας. Τα προϊόντα της μαζικής κουλτούρας έχουν σχεδιαστεί για τις μάζες, υποδαυλίζοντας κάθε μορφή γνήσιας τέχνης, στο βωμό του κέρδους. Η σύγχρονη μαζική κουλτούρα έχει επηρεάσει και τα προϊόντα της μουσικής κουλτούρας. Το ερευνητικό πρόβλημα αυτής της εργασίας είναι ο τρόπος διαμόρφωσης της μουσικής κουλτούρας στους φοιτητές. Συγκεκριμένα, διερευνώνται η σημαντικότητα ακρόασης μουσικής στην καθημερινή ζωή των φοιτητών, τα είδη μουσικής που προτιμούν, οι παράγοντες που πιστεύουν πως διαμορφώνουν τη μουσική τους κουλτούρα, καθώς και οι απόψεις τους για το βαθμό επιρροής τους από τα ΜΜΕ. Το δείγμα της ερευνητικής προσέγγισης αποτελούν 31 φοιτητές των Α.Ε.Ι. του Π.Δ.Μ. (Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας) στη Φλώρινα. Ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιείται η δομημένη ηλεκτρονική συνέντευξη, οπότε οι απαντήσεις αναλύονται περιγραφικά. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής προσέγγισης, συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με αυτά των προηγούμενων ερευνών.
_________________________________________________________________________________________
The present thesis detects the musical culture of students in the context of the modern cultural industry. The products of mass culture have been designed for the masses by fomenting every form of genuine art on the altar of profit. Modern mass culture has also influenced the products of musical culture. The research problem of this thesis is the way that musical culture is shaped to students. In particular, the importance of listening to music in the everyday life of students, the types of music they prefer, the factors that they believe are shaping their musical culture, and their views on the degree of influence from the media are explored. The sample of the research approach is made up of 31 students of the Higher Educational Institutes of the University of Western Macedonia in Florina. The structured electronic interview is used as a research tool for collecting data, so the answers are discussed in a descriptive way. The results of the research approach coincide with those of previous surveys to a large extent