Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Έμφυλη Βία
Date
2022Author
Παπαδίνα, Κωνσταντίνα- Μαρία
Papadina, Konstantina- Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Ως έμφυλη βία ορίζεται η οποιαδήποτε κακοποιητική πράξη η οποία ασκείται σε ένα
άτομο λόγω του κοινωνικού ή βιολογικού του φύλου με κύριο αποδέκτη το γυναικείο
φύλο. Η έμφυλη βία δεν έχει χωροταξικά όρια, ως εκ τούτου συναντάται ακόμη και
στο χώρο της εκπαίδευσης. Με βάση τα παραπάνω, στην παρούσα εργασία, στο
πρώτο μέρος γίνεται μία εκτενής αναφορά στην έμφυλη βία, καθώς και σε άλλα είδη
βίας, στην διάκριση κοινωνικού και βιολογικού φύλου αλλά και στην αντιμετώπιση
και την πρόληψη του φαινομένου από την πλευρά της πολιτείας και της εκπαίδευσης.
Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται έρευνα σχετικά με την έμφυλη βία στην
εκπαίδευση στην οποία έλαβαν μέρος 70 εκπαιδευτικοί και τα αποτελέσματα αυτής.
Η έρευνα η οποία υλοποιήθηκε ήταν ποσοτική και οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να
καταγράψουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με το φαινόμενο.
__________________________________________________________________
Gender-based violence is defined as any abusive act that is perpetrated on a person
because of their social or biological sex, with the main recipient being the female sex.
Gender-based violence has no spatial boundaries, therefore it is found even in the
field of education. Based on the above, in this paper, in the first part, an extensive
reference is made to gender violence, as well as to other types of violence, to the
distinction of social and biological sex, but also to the treatment and prevention of the
phenomenon from the point of view of the state and education. In the second part,
research on gender-based violence in education involving 70 teachers and its results is
presented. The research that was implemented was quantitative and teachers were
asked to record their opinions and experiences regarding the phenomenon.