Αριθμητική επίλυση διαφορικών εξισώσεων και επιδημιολογικά μοντέλα
Abstract
Οι διαφορικές εξισώσεις αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της μαθηματικής ανάλυσης και όχι μόνο, καθώς εφαρμογές τους συναντώνται σε διάφορους κλάδους των θετικών επιστημών όπως τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία. Πολλοί από τους νόμους που διέπουν τη συμπεριφορά του φυσικού κόσμου αποτελούν σχέσεις οι οποίες εκφράζονται μαθηματικά μέσω των διαφορικών εξισώσεων. Διαφορικές εξισώσεις ανακύπτουν σε πολλές περιοχές της επιστήμης και τεχνολογίας. Η επίλυση των προβλημάτων όμως δεν είναι πάντα εφικτή ή απαιτεί αρκετό υπολογιστικό έργο. Τη λύση στις περιπτώσεις αυτές δίνουν οι υπολογιστικές μέθοδοι, μέσω των οποίων υπολογίζεται μία προσεγγιστική τιμή της λύσης με τη βοήθεια της χρήσης των υπολογιστών. Κάθε χρόνο, σε όλον το κόσμο, εκατοντάδες άνθρωποι πεθαίνουν από μεταδοτικές ασθένειες, όπως ιλαρά, γρίπη και φυματίωση. Η μαθηματική μοντελοποίηση μεταδοτικών ασθενειών είναι ένα εγχειρίδιο για τη δημόσια υγεία μιας και αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την εξαγωγή συμπερασμάτων και πρόβλεψη συμπεριφοράς των ασθενειών. Σημαντικός παράγοντας στην μαθηματική μοντελοποίηση μεταδοτικών ασθενειών είναι ο βασικός αριθμός αναπαραγωγής που έχει οριακή συμπεριφορά.
Εάν ο μέσος αριθμός των δευτερογενών λοιμώξεων που προκαλούνται από ένα μολυσματικό άτομο είναι μικρότερος από τη μονάδα τότε μια ασθένεια θα εξαφανιστεί, ενώ αν είναι μεγαλύτερος από τη μονάδα τότε θα υπάρξει επιδημία για τα μοντέλα επιδημίας ή αντίστοιχα για τα ενδημικά μοντέλα μια ασθένεια θα γίνει ενδημική.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Η διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: έρευνα στα δημοτικά σχολεία της Φλώρινας
Νταλαμάγκα, Αλεξάνδρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στις μέρες μας το μάθημα της ιστορίας έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα δύσκολα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος από αρκετούς μαθητές, οι οποίοι καταφεύγουν στην αποστήθιση του περιεχομένου, με σκοπό να ... -
Διδασκαλία και μάθηση γραμμικών συστημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με χρήση της Ιστορίας
Χατζοπούλου, Χρυσάνθη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία αφορά σχεδιασμό διδακτικής παρέμβασης με στόχο την ανάπτυξη δομικής αντίληψης της έννοιας του γραμμικού συστήματος μέσα από την εμφάνισή και ανάπτυξη τους στους πολιτισμούς των Βαβυλωνίων, Αιγυπτίων, Ελλήνων, ... -
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής σειράς στη γνωστική περιοχή των ηχητικών φαινομένων: έμφαση στην εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw
Κακαλοπούλου, Γεωργία (Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου jigsaw στο γνωστικό αντικείμενο των ηχητικών φαινομένων. Το δείγμα της έρευνας είναι φοιτητές τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι α) να ...