Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης: Σχολεία Κεντρικής Μακεδονίας
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του
Μεταπτυχιακού προγράμματος Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Επικοινωνία και
Ηγεσία. Το θέμα που αναπτύχθηκε είναι ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης
στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με μελέτη περίπτωσης τα σχολεία της Κεντρικής
Μακεδονίας.
Σχετικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη, είναι γεγονός πως αυτή συμβάλλει σε
μεγάλο βαθμό στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στη διαμόρφωση ενός
θετικού κλίματος στη σχολική μονάδα και γενικότερα στην αρμονική συμπεριφορά
των μελών της προκειμένου αυτή να λειτουργεί αποτελεσματικά. Επίσης, η
συναισθηματική νοημοσύνη συνδέεται άρρηκτα με την ηγεσία, καθώς ο
αποτελεσματικός διευθυντής-ηγέτης οφείλει να έχει υψηλή συναισθηματική
νοημοσύνη για να κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων και να τους επηρεάζει όταν
κρίνεται απαραίτητο για να τον ακολουθούν εθελοντικά και πρόθυμα ούτως ώστε να
επιτύχουν τους κοινούς στόχους και το όραμα τους.