Η αξιολόγηση του μαθήματος των μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Δκπαίδευση, σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, μέσα από πρωτόκολλα παρατήρησης ομοτίμων.
Abstract
Από την υπάρχουσα βιβλιογραφία δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τη διδασκαλία
του μαθήματος των Μαθηματικών στις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, όταν μέσα σε αυτές,
υπάρχουν μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, στο συγκεκριμένο μάθημα. Σκοπός
της εν λόγω εργασίας είναι να διερευνήσει-αξιολογήσει τη διδασκαλία των Μαθηματικών
στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε μαθητές/μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η
διερεύνηση της διδασκαλίας γίνεται με τη χρήση του Πρωτοκόλλου Παρατήρησης Ομότιμων
και αποσκοπεί στην ποιοτική βελτίωση του συγκεκριμένου μαθήματος, μέσα από την σκοπιά
των ομότιμων παρατηρητών. Η ερευνά στοχεύει στην ανάδειξη μεθόδων και πρακτικών που
συντελούν τόσο γνωστικά όσο και κοινωνικά σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
ώστε η εκπαίδευση να είναι ίδια για όλους, χωρίς περιθωριοποιήσεις. Επιπλέον, αποσκοπεί
να αναδείξει προκλήσεις ή εμπόδια που υπάρχουν στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, τα
οποία είναι ανασταλτικοί παράγοντες για τη μάθηση παιδιών που αντιμετωπίζουν ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, από την παρούσα έρευνα είναι πιθανό να προκύψουν
βελτιωτικές μέθοδοι, οι οποίοι θα βοηθήσουν τόσο μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες, όσο και τους εκπαιδευτικούς καθηγητές μαθηματικών. Το Πρωτόκολλο
Παρατήρησης Ομότιμων αποτελεί εργαλείο ανατροφοδότησης των ίδιων των εκπαιδευτικών,
ώστε να οδηγούνται στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών διδασκαλίας.________________________________________________________________________________________________________________________From the existing bibliography there is not enough information about the teaching of
Mathematics in Junior High and High School classes, when there are students with special
learning needs in this subject. The purpose of this thesis is to investigate-evaluate the teaching
of Mathematics in secondary education to students with special educational needs. The
investigation of the teaching is done using the Peer Observation Protocol and aims at the
qualitative improvement of this course, through the perspective of peer observers. The
research aims to highlight methods and practices that contribute both cognitively and socially
to children with special educational needs, so that education is the same for all, without
marginalization. In addition, it aims to highlight challenges or obstacles that exist in
educational reality, which are inhibiting factors for the learning of children facing special
educational needs. Finally, the present research is likely to result in improvement methods,
which will help both students with special educational needs and educational mathematics
teachers. The Peer Observation Protocol is a tool for teachers' own feedback, leading them to
implement best teaching practices