Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφού, Ευστρατία
dc.contributor.authorΒαλαλάκη, Στεργιούλα
dc.contributor.authorValalaki, Stergioula
dc.date.accessioned2025-01-16T09:21:27Z
dc.date.available2025-01-16T09:21:27Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5272
dc.description.abstractΗ αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα σημαντικό θέμα που απασχολεί τον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς οι εξελίξεις σε οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό επίπεδο απαιτούν την ύπαρξη ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την επίδραση της ατομικής αξιολόγησης στο επαγγελματικό τους άγχος. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα και τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς με ερωτήσεις αποκλειστικά κλειστού τύπου, που αποτελείται από δύο επιμέρους ενότητες: η πρώτη ενότητα ερωτήσεων, αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων και η δεύτερη ενότητα ερωτήσεων, σχετίζεται με τις απόψεις τους σε ό,τι αφορά τη θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς και την επίδρασή της στο επαγγελματικό άγχος. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε μέσω του λογισμικού SPSS 26. Στην έρευνα συμμετείχαν 152 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες του νομού Φλώρινας. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να αμφιταλαντεύονται ως προς την αναγκαιότητα του θεσμού της αξιολόγησης και δεν αποτιμούν θετικά τις κύριες παραμέτρους που αφορούν στην εφαρμογή της. Επιπλέον, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η ατομική αξιολόγηση επιδρά στο εργασιακό τους άγχος και επηρεάζει αρνητικά το εκπαιδευτικό τους έργο. __________________________________________________________________________________________________________________________________The assessment of educators constitutes a significant issue that concerns the educational sector, as developments in economic, social, and technological levels necessitate the existence of a reliable evaluation system for educators' work. The purpose of this study is to explore the opinions of primary education educators regarding the impact of individual evaluation on their professional stress. In this context, a quantitative research was conducted, and data were collected using an anonymous self-report questionnaire with exclusively closed-ended questions, consisting of two sections: the first section of questions pertains to the demographic characteristics of the participants, and the second section of questions is related to their opinions regarding the institutionalization of educator evaluation and its impact on professional stress. Statistical data processing was performed using SPSS 26 software. The study involved 152 primary education educators serving in schools in the Florina region. According to the findings of the research, educators seem to be ambivalent about the necessity of the evaluation institution, and they do not positively evaluate the main parameters related to its implementation. Furthermore, the majority of respondents state that individual evaluation affects their work-related stress and negatively influences their educational work.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεκπαιδευτική αξιολόγησηen_US
dc.subjectαξιολόγηση των εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectεπαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών σε σχέση με την ατομική αξιολόγησηen_US
dc.subjectεπιπτώσεις του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectδιαχείριση του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjecteducational evaluationen_US
dc.subjectteacher assessmenten_US
dc.subjectprofessional stress of educators in relation to individual evaluationen_US
dc.subjectimpact of professional stress on educatorsen_US
dc.subjectmanagement of educators' professional stressen_US
dc.titleΤο επαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση του με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικούen_US
dc.title.alternativeWork-related stress and performance among primary school teachers during their evaluationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record