Το επαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση του με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού
View/ Open
Date
2024-02Author
Βαλαλάκη, Στεργιούλα
Valalaki, Stergioula
Metadata
Show full item recordAbstract
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα σημαντικό θέμα που απασχολεί τον
εκπαιδευτικό χώρο, καθώς οι εξελίξεις σε οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό επίπεδο
απαιτούν την ύπαρξη ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης του έργου των
εκπαιδευτικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των
εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την επίδραση της ατομικής
αξιολόγησης στο επαγγελματικό τους άγχος.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα και τα δεδομένα
συλλέχθηκαν με τη χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς με ερωτήσεις
αποκλειστικά κλειστού τύπου, που αποτελείται από δύο επιμέρους ενότητες: η πρώτη
ενότητα ερωτήσεων, αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων και η
δεύτερη ενότητα ερωτήσεων, σχετίζεται με τις απόψεις τους σε ό,τι αφορά τη
θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς και την επίδρασή της στο
επαγγελματικό άγχος. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε μέσω του
λογισμικού SPSS 26. Στην έρευνα συμμετείχαν 152 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης, που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες του νομού Φλώρινας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να
αμφιταλαντεύονται ως προς την αναγκαιότητα του θεσμού της αξιολόγησης και δεν
αποτιμούν θετικά τις κύριες παραμέτρους που αφορούν στην εφαρμογή της. Επιπλέον, η
πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η ατομική αξιολόγηση επιδρά στο εργασιακό
τους άγχος και επηρεάζει αρνητικά το εκπαιδευτικό τους έργο. __________________________________________________________________________________________________________________________________The assessment of educators constitutes a significant issue that concerns the educational
sector, as developments in economic, social, and technological levels necessitate the
existence of a reliable evaluation system for educators' work. The purpose of this study is
to explore the opinions of primary education educators regarding the impact of individual
evaluation on their professional stress.
In this context, a quantitative research was conducted, and data were collected using an
anonymous self-report questionnaire with exclusively closed-ended questions, consisting
of two sections: the first section of questions pertains to the demographic characteristics of
the participants, and the second section of questions is related to their opinions regarding
the institutionalization of educator evaluation and its impact on professional stress.
Statistical data processing was performed using SPSS 26 software. The study involved 152
primary education educators serving in schools in the Florina region.
According to the findings of the research, educators seem to be ambivalent about the
necessity of the evaluation institution, and they do not positively evaluate the main
parameters related to its implementation. Furthermore, the majority of respondents state
that individual evaluation affects their work-related stress and negatively influences their
educational work.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Γνώσεις, χαρακτηριστικά και εργαλεία των εκπαιδευτών των εκπαιδευτικών σε συνεργατικά περιβάλλοντα επαγγελματικής δράσης: μια μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας που διδάσκουν μαθηματικά
Κουκουλάκης, Χαράλαμπος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06-22)Η τρέχουσα διεθνής βιβλιογραφία αναδεικνύει τα τελευταία χρόνια την έμφαση στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μαθηματικών. Στην παρούσα εργασία, αφού προηγηθεί μία αναφορά στις προσπάθειες δύο φορέων που στοχεύουν ... -
Μορφές και διαστάσεις της δέσμευσης των εκπαιδευτικών και συσχετίσεις με το στυλ σχολικής ηγεσίας. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Θεσσαλονίκης
Γκανάτσος, Χρίστος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η αποτελεσματικότητα των σχολικών οργανισμών, βασική απαίτηση της σύγχρονης εποχής, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν τον βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
Πετανίδου;, Αναστασία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Ειδικότερα, η μελέτη επιδίωξε να διερευνήσει ...