Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολάου, Σουζάνα Μαρία
dc.contributor.authorΜπακόλας, Νικόλαος
dc.contributor.authorBakolas, Nikolaos
dc.date.accessioned2025-01-16T10:37:54Z
dc.date.available2025-01-16T10:37:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5278
dc.description.abstractΗ ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη θεωρητική και ερευνητική διερεύνηση θεμάτων που σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων. Κεντρικός στόχος είναι η ανάλυση των αντιλήψεων των εκπαιδευόμενων ενηλίκων για την εμπειρία τους σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων που παρέχονται από δημόσιους φορείς. Στο πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνεται η εξήγηση των βασικών εννοιών της εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως η δια βίου μάθηση και η κατάρτιση, ενώ αναλύονται επίσης τα κίνητρα και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ενήλικες κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζονται οι βασικότερες θεωρίες μάθησης ενηλίκων, όπως αυτές των Freire, Mezirow και Rogers, καθώς και τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτή ως κεντρικής φυσιογνωμίας στην υλοποίηση της εκπαίδευσης ενηλίκων. Επίσης, παρουσιάζονται ερευνητικά δεδομένα από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία για την επιδραστικότητα του εκπαιδευτή ενηλίκων. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται οι κύριες ευρωπαϊκές πολιτικές εκπαίδευσης ενηλίκων και εξετάζονται οι παράγοντες που έχουν εντοπιστεί ως κρίσιμοι για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι παραγοντικές αυτές επιρροές αναλύονται μέσω συμπερασμάτων από ερευνητικές μελέτες στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι παράγοντες και τα εμπόδια που επηρεάζουν την ποιότητα εκπαίδευσης ενηλίκων και παρουσιάζονται τα ερευνητικά δεδομένα για τους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης ενηλίκων Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τον σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα, το είδος της έρευνας, το δείγμα και τη διαδικασία συλλογής δεδομένων. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι κατηγορίες ανάλυσης των δεδομένων με βάση θεματικούς άξονες για την ευκολότερη κατανόηση από τον αναγνώστη. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δώδεκα ενήλικοι που έχουν φοιτήσει σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Μέσα από τη συλλογή των δεδομένων και την καταγραφή των συμπερασμάτων της παρούσας έρευνας, φανερώθηκαν σημαντικές οπτικές των εκπαιδευόμενων ενηλίκων. Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας, συμπεριλαμβανομένων και των περιορισμών της. Τέλος, γίνεται συζήτηση των αποτελεσμάτων με σύγκριση με άλλες σχετικές ερευνητικές εργασίες από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, παρέχονται σχετικές προτάσεις και παρατίθεται παράρτημα με τον κατάλογο των ερωτήσεων της συνέντευξης και των βιβλιογραφικών αναφορών. _________________________________________________________________________________________________________________________________This research aims to provide a theoretical and research framework on issues related to adult education. Specifically, it seeks to deeply explore the perceptions of adult learners regarding their experience in attending publicly-funded adult education institutions. The research attempts to investigate in detail the different perspectives of adults regarding the effectiveness of adult education provided by public institutions. In the first chapter of the thesis, the fundamental concepts of adult education will be analyzed, focusing on the notion of lifelong learning, training, and adult education. Additionally, the motivations of learners that lead them to enroll in adult education institutions and the obstacles they face in completing their education will be examined. The second chapter will present the major theories of adult learning (Freire, Mezirow, and Rogers), as well as the essential characteristics of the educator as a key figure in the development and implementation of adult education. This chapter will also highlight research findings from Greek and international literature to underscore the impact of adult educators. The third chapter will describe the primary European policies on adult education as designed and implemented in major European countries. Concurrently, this chapter will analyze the factors identified as influential in the quality of adult education based on research conclusions focused on the field of adult education. The fourth chapter presents the factors and obstacles that affect the quality of adult education and presents the research data on the factors that affect the quality of adult education The research component of the thesis is contained in the fifth chapter, where the purpose of the study and the research questions to be addressed are initially presented. The type of research and the sample utilized will be discussed, as well as the research procedure and data collection methods. Subsequently, data analysis categories will be formulated based on specific thematic axes to facilitate understanding for the reader. The research sample consisted of twelve adults who have studied in adult education structures and the method of interviewing was used. Through the collection of the data and the recording of the conclusions of this research, important views of the trained adults were revealed. The sixth chapter will comprehensively present all research findings, including limitations. Finally, a discussion of the results will be conducted, comparing them with other relevant Greek and international research, and relevant recommendations will be formulated. The thesis concludes with an appendix listing the interview questions used in the research and a bibliography.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεκπαίδευση ενηλίκωνen_US
dc.subjectαντιλήψεις ενηλίκωνen_US
dc.subjectποιότητα εκπαίδευσης ενηλίκωνen_US
dc.subjectποιοτική έρευναen_US
dc.subjectadult educationen_US
dc.subjectadult perceptionsen_US
dc.subjectquality of adult educationen_US
dc.subjectqualitive researchen_US
dc.titleΟι αντιλήψεις ενηλίκων εκπαιδευόμενων σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενηλίκων από το ελληνικό κράτοςen_US
dc.title.alternativeThe perceptions of adult learners regarding the quality of adult education provided by the Greek stateen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record