dc.description.abstract | Η ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη θεωρητική και ερευνητική διερεύνηση θεμάτων
που σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων. Κεντρικός στόχος είναι η ανάλυση των
αντιλήψεων των εκπαιδευόμενων ενηλίκων για την εμπειρία τους σε δομές
εκπαίδευσης ενηλίκων που παρέχονται από δημόσιους φορείς. Στο πρώτο κεφάλαιο
περιλαμβάνεται η εξήγηση των βασικών εννοιών της εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως η
δια βίου μάθηση και η κατάρτιση, ενώ αναλύονται επίσης τα κίνητρα και τα εμπόδια
που αντιμετωπίζουν οι ενήλικες κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους.
Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζονται οι βασικότερες θεωρίες μάθησης ενηλίκων, όπως
αυτές των Freire, Mezirow και Rogers, καθώς και τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτή
ως κεντρικής φυσιογνωμίας στην υλοποίηση της εκπαίδευσης ενηλίκων. Επίσης,
παρουσιάζονται ερευνητικά δεδομένα από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία για την
επιδραστικότητα του εκπαιδευτή ενηλίκων.
Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται οι κύριες ευρωπαϊκές πολιτικές εκπαίδευσης
ενηλίκων και εξετάζονται οι παράγοντες που έχουν εντοπιστεί ως κρίσιμοι για την
ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι παραγοντικές αυτές επιρροές
αναλύονται μέσω συμπερασμάτων από ερευνητικές μελέτες στον τομέα της
εκπαίδευσης ενηλίκων.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι παράγοντες και τα εμπόδια που επηρεάζουν
την ποιότητα εκπαίδευσης ενηλίκων και παρουσιάζονται τα ερευνητικά δεδομένα για
τους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης ενηλίκων
Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τον σκοπό και
τα ερευνητικά ερωτήματα, το είδος της έρευνας, το δείγμα και τη διαδικασία συλλογής
δεδομένων. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι κατηγορίες ανάλυσης των δεδομένων με
βάση θεματικούς άξονες για την ευκολότερη κατανόηση από τον αναγνώστη.
Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δώδεκα ενήλικοι που έχουν φοιτήσει σε δομές
εκπαίδευσης ενηλίκων και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Μέσα από τη
συλλογή των δεδομένων και την καταγραφή των συμπερασμάτων της παρούσας
έρευνας, φανερώθηκαν σημαντικές οπτικές των εκπαιδευόμενων ενηλίκων.
Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας,
συμπεριλαμβανομένων και των περιορισμών της. Τέλος, γίνεται συζήτηση των
αποτελεσμάτων με σύγκριση με άλλες σχετικές ερευνητικές εργασίες από την ελληνική
και ξένη βιβλιογραφία, παρέχονται σχετικές προτάσεις και παρατίθεται παράρτημα με
τον κατάλογο των ερωτήσεων της συνέντευξης και των βιβλιογραφικών αναφορών.
_________________________________________________________________________________________________________________________________This research aims to provide a theoretical and research framework on issues related to
adult education. Specifically, it seeks to deeply explore the perceptions of adult learners
regarding their experience in attending publicly-funded adult education institutions.
The research attempts to investigate in detail the different perspectives of adults
regarding the effectiveness of adult education provided by public institutions.
In the first chapter of the thesis, the fundamental concepts of adult education will be
analyzed, focusing on the notion of lifelong learning, training, and adult education.
Additionally, the motivations of learners that lead them to enroll in adult education
institutions and the obstacles they face in completing their education will be examined.
The second chapter will present the major theories of adult learning (Freire, Mezirow,
and Rogers), as well as the essential characteristics of the educator as a key figure in
the development and implementation of adult education. This chapter will also
highlight research findings from Greek and international literature to underscore the
impact of adult educators.
The third chapter will describe the primary European policies on adult education as
designed and implemented in major European countries. Concurrently, this chapter will
analyze the factors identified as influential in the quality of adult education based on
research conclusions focused on the field of adult education.
The fourth chapter presents the factors and obstacles that affect the quality of adult
education and presents the research data on the factors that affect the quality of adult
education
The research component of the thesis is contained in the fifth chapter, where the purpose
of the study and the research questions to be addressed are initially presented. The type
of research and the sample utilized will be discussed, as well as the research procedure
and data collection methods. Subsequently, data analysis categories will be formulated
based on specific thematic axes to facilitate understanding for the reader.
The research sample consisted of twelve adults who have studied in adult education
structures and the method of interviewing was used. Through the collection of the data
and the recording of the conclusions of this research, important views of the trained
adults were revealed.
The sixth chapter will comprehensively present all research findings, including
limitations. Finally, a discussion of the results will be conducted, comparing them with
other relevant Greek and international research, and relevant recommendations will be
formulated. The thesis concludes with an appendix listing the interview questions used
in the research and a bibliography. | en_US |