Browsing by Subject "environmental education"
Now showing items 1-19 of 19
-
Ανάπτυξη περιβαλλοντικής ενσυναίσθησης μέσω ψηφιακής αφήγησης στο δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη δυναμική των ψηφιακών ιστοριών στην εκπαιδευτική πράξη, εξετάζοντας συγκεκριμένα την επίδραση μιας ψηφιακής ιστορίας με θέμα τις δασικές πυρκαγιές στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του ενεργειακού αποτυπώματος σε μαθητές δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του ενεργειακού αποτυπώματος όπως αυτή εφαρμόστηκε σε 16 μαθητές (9 κορίτσια και 7 ... -
Αντιλήψεις, εμπειρίες και πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τις αντιλήψεις, τις εμπειρίες και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ... -
Διερεύνηση αντιλήψεων φοιτητών / τριών μελλοντικών νηπιαγωγών για τις προστατευόμενες περιοχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος, που ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα και εντάθηκε κατά τον 20ο, οδήγησε στη λήψη προστατευτικών μέτρων. Λόγω της συνεχιζόμενης υποβάθμισης, η οποία έγινε αιτία για την διατάραξη της ... -
Διερεύνηση εφαρμογής περιβαλλοντικών προγραμμάτων σε ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται αν εφαρμόζονται σε πρωτοβάθμια σχολεία ειδικής αγωγής προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπως επίσης διερευνάται η θεματική τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής αγωγής, για την χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
(2017)Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση θέτει το αίτημα ενός γενικότερου αναπροσδιορισμού του ρόλου του εκπαιδευτικού, βασικότερη διάσταση του οποίου είναι η μετάβαση από τη λειτουργία του ως προμηθευτή της γνώσης ... -
Εκπαίδευση για την αειφορία στο νηπιαγωγείο: Μία σύγκριση μεταξύ Ουγγαρίας και Ελλάδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)Περίληψη Ο στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι μία σύγκριση μεταξύ δύο νηπιαγωγείων στην Ουγγαρίας και την Ελλάδα σχετικά με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και συγκεκριμένα την εκπαίδευση που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ... -
Η Διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο μέσω των παραμυθιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Στην παρούσα εργασία ερευνάται η συμβολή των παραμυθιών στη διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, η παρούσα εργασία επιδιώκει: α) να συγκεντρώσει τους υπάρχοντες ορισμούς για το παραμύθι, ... -
Η στάση και οι αντιλήψεις των μαθητών Γυμνασίου για την επίδραση της ρύπανσης των λειτουργούντων λιγνιτικών μονάδων, για την ποιότητα ζωής και την αειφορία, στην ευρύτερη λεκάνη της Πελαγονίας
(2020)Η ενέργεια αποτελεί βασικό κεφάλαιο των σύγχρονων κοινωνιών, καθώς είναι απαραίτητη για την υλοποίηση πλήθους δραστηριοτήτων απαραίτητων για τους πολίτες του 21ου αιώνα. Η επιλογή μεταξύ των διάφορων μορφών ενέργειας ... -
Η σχέση του ανθρώπου με την φύση: Μία μελέτη της συμβολής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Η παρούσα ερευνητική μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει το βαθμό συμβολής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσης των μαθητών με τη φύση. Για το σκοπό της έρευνας αξιοποιήθηκε ... -
Η χρήση των ψηφιακών μέσων στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Επικοινωνία. Δημιουργία ψηφιακών παραμυθιών για την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβάλλοντο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Σκοπός αυτής της διατριβής είναι να διερευνήσει κατά πόσο η χρήση διαδραστικών και διαδικτυακών τεχνολογιών μπορεί να βελτιώσει και να ενισχύσει τη σύνδεση που υπάρχει μεταξύ της εκπαίδευσης και του φυσικού κόσμου. Σε ... -
Καταγραφή Γνώσεων Και Στάσεων Φοιτητών Προσχολικής Εκπαίδευσης Απέναντι Στα Φυτά Με Επικέντρωση Στη Τυφλότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Στη σύγχρονη εποχή έχει καταγραφεί ένα ιδιαίτερο φαινόμενο, που ονομάζεται «Plant Blindness» ή σε ελληνική απόδοση «Τυφλότητα απέναντι στα Φυτά». Το φαινόμενο αυτό αφορά στο μειωμένο ενδιαφέρον των ανθρώπων απέναντι ... -
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διατροφής στο εκπαιδευτικό υλικό των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-03)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» στην κατεύθυνση «Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίες». Ο σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του εκπαιδευτικού ... -
Περιβαλλοντική εκπαίδευση με βάση την τέχνη στο νηπιαγωγείο : Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Στην παρούσα εργασία μελετάται η σημασία της Τέχνης στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος έγινε βιβλιογραφική έρευνα και αναζητήθηκαν πηγές για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ... -
Περιβαλλοντική ηθική και εκπαίδευση: ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για φοιτητές/-τριες αναφορικά με τις γνώσεις και τις αξίες που σχετίζονται με το Υδατικό Αποτύπωμα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του Υδατικού Αποτυπώματος όπως αυτή εφαρμόστηκε σε 27 φοιτητές/-τριες (26 κορίτσια ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της βιοποικιλότητας σε ενήλικους εκπαιδευόμενους: μια πιλοτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-07)Τα τελευταία χρόνια η βιοποικιλότητα του πλανήτη υφίσταται σημαντική απώλεια λόγω ανθρωπογενούς προέλευσης αλλαγών στις οικοσυστημικές λειτουργίες, οι οποίες δυσχεραίνουν τη διατήρησή της και επιβάλλουν την προστασία της. ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση ΔΜΑ για την έννοια της βιοποικιλότητας σε μαθητές ΣΤ' δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-04)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) με θέμα την βιοποικιλότητα για μαθητές της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού. Η εφαρμογή της ΔΜΑ έγινε ... -
Τέχνη και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Στην παρούσα έρευνα μελετάται η συμβολή της Τέχνης στο Εκπαιδευτικό Υλικό που παράγεται στα Κέντα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) .Η έρευνα διεξήχθη στα εξής στάδια: Στο 1ο στάδιο έγινε βιβλιογραφική έρευνα αναζητώντας ... -
Ψηφιακές ιστορίες στην επικοινωνία και την εκπαίδευση. Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας για την ανάδειξη θεμάτων δημοσίου ενδιαφέροντος (περιβαλλοντικό θέμα)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί ένα δυναμικό εργαλείο στα πλαίσια των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που διεξάγονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, με την ψηφιακή αφήγηση είναι δυνατό να υπάρξει γόνιμος ...