Browsing Ιδρυματικό Καταθετήριο by Title
Now showing items 1842-1861 of 4629
-
Η διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας από δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι αντιλήψεις τους για την ορθή γραφή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας από δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των αντιλήψεών τους για την ορθή γραφή. Στόχος εξ αρχής υπήρξε η μελέτη ... -
Η διδασκαλία της ομοιότητας τριγώνων με ιστορική προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα εργασία αφορά μια έρευνα διδακτικού σχεδιασμού που πραγματοποιήθηκε σε 21 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021 στη διδακτική ενότητα «Όμοια τρίγωνα». Ο σχεδιασμός της διδακτικής παρέμβασης ... -
Η διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες. Η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις πρακτικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά που προέρχονται από ποικίλα πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. ... -
Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σε μαθητές με προβλήματα όρασης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εκπαίδευση μιας ευπαθούς κοινωνικής ομάδας, αυτής των ατόμων με προβλήματα όρασης. Συγκεκριμένα, στο θεωρητικό μέρος επισημαίνεται ο τρόπος διδακτικής της γλώσσας κατά τις πρώτες ... -
‘Η διδασκαλία του Γλωσσικού μαθήματος στο Δημοτικό σχολείο και οι ΤΠΕ. Δημιουργία ψηφιακού υλικού ενδεικτικών προτεινόμενων θεματικών ενοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσα στη ΣΤ’ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η σύγχρονη εποχή είναι η εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας και αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει ολόκληρη την ανθρωπότητα και τις δραστηριότητες της σε όλα τα επίπεδα μεταξύ των οποίων και την εκπαίδευση. Η εισαγωγή ... -
Η Διδασκαλία του Λόγου και της Αναλογίας σε Μαθητές Στ' Δημοτικού με τη Χρήση ενός Ιστορικού Εργαλείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια γεωμετρική διδακτική προσέγγιση των Λόγων και Αναλογιών, σε 23 μαθητές Στ΄Δημοτικού, με τη βοήθεια των Μαθηματικών Χώρων Εργασίας και τη χρήση ενός ιστορικού ... -
Η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας την εποχή της πανδημίας. Απόψεις νηπιαγωγών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της εποχής της πανδημίας. Θα γίνει διερεύνηση στο πώς επηρεάστηκε σε γενικό επίπεδο η ... -
Η διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: έρευνα στα δημοτικά σχολεία της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στις μέρες μας το μάθημα της ιστορίας έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα δύσκολα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος από αρκετούς μαθητές, οι οποίοι καταφεύγουν στην αποστήθιση του περιεχομένου, με σκοπό να ... -
Η διδασκαλία των νοερών υπολογισμών και εκτιμήσεων στην εκπαίδευση των μαθηματικών στην Ελλάδα: μια ιστορική αναδρομή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-04)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια ιστορική αναδρομή της διδασκαλίας των νοερών υπολογισμών και εκτιμήσεων στη μαθηματική εκπαίδευση των Μαθηματικών του Δημοτικού Σχολείου στην Ελλάδα. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση ... -
Η διείσδυση των ηχητικών παραγωγών (podcasts) ως νέων μορφών επικοινωνίας: απόψεις και συνήθειες των μελών της γενιάς Ζ (generation Ζ) στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων., 2022-10)Τα podcasts αποτελούν μία ραγδαία αναπτυσσόμενη μορφή επικοινωνίας τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό με την πάροδο του χρόνου. Ανήκουν στις νέες μορφές επικοινωνίας, με το ξεκίνημά τους να ορίζεται στη δεκαετία του ... -
Η διεκδίκηση της γυναίκας στις εξουσίες - παράδειγμα φεμινιστικού δημόσιου λόγου του περιοδικού αγώνας της γυναίκας της περιόδου (1923-25)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η γυναίκα μέσα στο πέρασμα του χρόνου χρειάστηκε να αγωνιστεί για να διεκδικήσει και να κατοχυρώσει θέσεις, οι οποίες για τους άνδρες ήταν δεδομένες. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται σε επιλεγμένα άρθρα του περιοδικού ... -
Η διεξαγωγή προεκλογικής καμπάνιας κομμάτων στην μεταμοντέρνα εποχή: η περίπτωση Σύριζα 2012-2015
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων., 2022-10)Στην παρούσα εργασία αναλύεται η προεκλογική εκστρατεία που πραγματοποίησε ο Σύριζα το διάστημα 2012-2015. Θα μπορούσε να ειπωθεί πως ο Σύριζα κατάφερε κάτι ουτοπικό καθώς μετατράπηκε από κόμμα οριακής κοινοβουλευτικής ... -
Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της χρήσης των εννοιολογικών χαρτών μέσω της κωδικοποίησης των οικονομικών μαθημάτων στο Λύκειο: Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)Σύμφωνα με τις σύγχρονες, γνωστικές προσεγγίσεις η οικοδόμηση της γνώσης, δηλαδή ο τρόπος εκμάθησης από τους μαθητές θεωρείται μία δύσκολη διαδικασία που γίνεται με κριτική επεξεργασία κάθε νέας πληροφορίας, η οποία στη ... -
Η διερεύνηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου των παιδιών σχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει και να διερευνήσει τα θέματα που αφορούν τη Σεξουαλικότητα και τη Σεξουαλική Αγωγή εν γένει στο σύγχρονο Ελληνικό Σχολείο. Στόχος της δικής μας έρευνας ήταν να διερευνηθεί ... -
Η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών και προϊσταμένων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην έννοια της ηγεσίας στην εκπαίδευση. Ακολουθεί ... -
Η διερεύνηση των μεταγνωστικών ελλειμμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες της Έ και ΄ΣΤ δημοτικού. Η οπτική των δασκάλων τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια λήψης πτυχίου από το τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Στο πρώτο κεφάλαιο που αποτελείται από το θεωρητικό μέρος, περιγράφεται το ... -
Η διερεύνηση των στάσεων, προτιμήσεων και της μαθηματικής ικανότητας των παιδιών του δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2009) -
Η διερευνητική δραματοποίηση ως καλή πρακτική για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται τη μέθοδο της διερευνητικής δραματοποίησης στο δημοτικό. Αρχικά, η συγγραφέας αναλύει τις διδακτικές μεθόδους για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή τεχνικές, ... -
Η διεύθυνση Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης από την οπτική γωνία των διευθυντών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) για το έργο τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 εν ενεργεία διευθυντές των ΔΙΕΚ που υπάγονται στο ... -
Η διευθέτηση του σχολικού χρόνου: Οι απόψεις των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, καθιστούν αναγκαία την εύρεση περαιτέρω χρόνου επηρεάζοντας καθημερινά όλους τους τομείς της κοινωνίας όπως επίσης και την εκπαίδευση. Ο σχολικός χρόνος έχει γίνει πολύτιμος και η ...