Search
Now showing items 1-10 of 12
Ο σχολικός εκφοβισμός στην παιδική λογοτεχνία: αξιοποίηση της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου για τον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Κριτικού Γραμματισμού στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε, αρχικά, τον τρόπο με τον οποίο οικοδομούνται οι αναπαραστάσεις του σχολικού εκφοβισμού στην παιδική λογοτεχνία. Πιο συγκεκριμένα, έπειτα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση, ταξινομούμε το ...
«Διαφήμιση τηλεοπτική…τη βλέπω τώρα πια με άλλη οπτική!» Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής γλωσσικής επίγνωσης σε μαθητές/τριες της Γ’ Δημοτικού.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)
Η τηλεοπτική διαφήμιση χρησιμοποιείται στην παρούσα εργασία ως το μέσο που θα γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στη σχολική εμπειρία και την εξωσχολική πρόσληψη πληροφοριών του μαθητή. Αποτελώντας ένα εντυπωσιακό και ιδιαιτέρως ...
Η εικόνα της γυναίκας σε κείμενα μαζικής κουλτούρας: Μια διδακτική πρόταση στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
Η παρούσα διπλωματική εργασία, στηριζόμενη θεωρητικά στις αρχές του Κριτικού Γραμματισμού, συνιστά μια απόπειρα σχεδιασμού διδακτικής πρότασης, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συλλάβουν και να κατανοήσουν τη θέση της ...
Η εικόνα της γυναίκας σε κείμενα μαζικής κουλτούρας: Μια διδακτική πρόταση στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
Η παρούσα διπλωματική εργασία, στηριζόμενη θεωρητικά στις αρχές του Κριτικού Γραμματισμού, συνιστά μια απόπειρα σχεδιασμού διδακτικής πρότασης, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συλλάβουν και να κατανοήσουν τη θέση της ...
Ας γίνουµε κριτικοί αναγνώστες: Ένα πιλοτικό πρόγραµµα ενίσχυσης στρατηγικών για την κριτική προσέγγιση κειµένων σχετικών µε την πολιτισµική ετερότητα σε µαθητές της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)
Καθώς η ελληνική κοινωνία γίνεται πολυπολιτισµική, πλήθος παιδικών βιβλίων που διαφηµίζονται ως διαπολιτισµικά κατακλύζουν την εκδοτική αγορά. Τα βιβλία αυτά, προορισµένα καθώς είναι να αποτελέσουν κοµµάτι της εκπαιδευτικής ...
Η πολυτροπικότητα στα "νεότερα" και "σύγχρονα" γλωσσικά εγχειρίδια της γ' γυμνασίου: νέα κουβερτούρα, ίδια γεύση;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-10)
Η πολυτροπικότητα, στα πλαίσια της επικοινωνιακής προσέγγισης της γλωσσικής διδασκαλίας,
που εμφανίστηκε τα τελευταία πενήντα περίπου χρόνια, όχι μόνο ορίζεται με το όνομά της, αλλά
αποτελεί σύγχρονο «εργαλείο» στις ...
'Τηλε-κριτικοί.gr': Διδακτική πρόταση κριτικού γραμματισμού σε φαινόμενα κοινωνιογλωσσικής ποικιλότητας σε μαθητές πρώτων τάξεων δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)
Η μαζική κουλτούρα αποτελεί βασικό μηχανισμό κατασκευής και πρόσληψης της γλωσσικής ποικιλομορφίας καθώς εκμεταλλεύεται όλους τους διαθέσιμους κοινωνιογλωσσικούς πόρους μιας γλωσσικής κοινότητας. Ως εκ τούτου, η ανάλυση ...
“Εμείς” και “οι άλλοι”: Αναπαραστάσεις του “ξένου” στον λόγο της μαζικής κουλτούρας. Ανάπτυξη ενός προγράμματος κριτικού γραμματισμού για την επίτευξη της διαπολιτισμικής επίγνωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια εις βάθος αποτύπωση της αναπαράστασης του «άλλου» στα κείμενα μαζικής κουλτούρας, αντλώντας δείγματα τόσο από κείμενα του δημοσιογραφικού και πολιτικού λόγου όσο και από ποικίλο ...
Πρακτικές κριτικού γραμματισμού στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)
Το Πρόγραμμα Σπουδών Γλωσσικής Διδασκαλίας του 2011-2014 για το νηπιαγωγείο, σύμφωνα με τους συντάκτες του στηρίζεται στις αρχές του κριτικού γραμματισμού. Στόχος του αφενός η καλλιέργεια δεξιοτήτων ώστε το άτομο να καταστεί ...
Συγκλίσεις και αποκλίσεις του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του 2011 και των σχολικών εγχειριδίων Γλώσσα της Β΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των συγκλίσεων και των αποκλίσεων μεταξύ των ισχυόντων εγχειριδίων Γλώσσα για τη Β΄ Δημοτικού και του Προγράμματος Σπουδών του Νέου Σχολείου (2011) για τη γλωσσική διδασκαλία. ...