Now showing items 1-12 of 12

    • Γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης Γρεβενών και διδακτική αξιοποίηση στο Νηπιαγωγείο 

      Τσικρίκη, Ειρήνη (2018)
      Η μελέτη που παρουσιάζεται παρακάτω αφορά τα γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης και μία διδακτική αξιοποίηση στο νηπιαγωγείο. Αναφέρεται ως ιδίωμα διότι δεν πληρεί τις προϋποθέσεις (γεωγραφικές και κοινωνικές) για να χαρακτηριστεί ...
    • Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων 

      Παγούνη, Ιφιγένεια (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-08)
      Στην παρούσα εργασία με θέμα «Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων» παρουσιάζονται η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης που υλοποιήθηκε σε ...
    • Διδακτική αξιοποίηση της Ποντιακής Διαλέκτου στο νηπιαγωγείο 

      Τσακηρίδου, Σοφία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)
      Με βάση τις θεωρητικές προσεγγίσεις και την ανάλυση των πολυποίκιλων θεμάτων διδασκαλίας της γλώσσας, προτείνεται στο παρακάτω κείμενο μια σειρά από παραδείγματα και τρόπους γλωσσικής εφαρμογής στην τάξη, με κύριο άξονα ...
    • Διδασκαλία Ελληνικών στο Νηπιαγωγείο σε παιδιά με Μεταναστευτική Βιογραφία 

      Πατέλη, Αλεξάνδρα; Pateli, Alexandra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)
      Σε αυτή την εργασία αναλύουμε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Ένα θέμα πολύ επίκαιρο για την Ελλάδα, καθώς έχουν έρθει πολλοί μετανάστες στη χώρα μας. Η παιδεία, ...
    • Διδασκαλία παραμυθιών και Κριτικός γραμματισμός στο νηπιαγωγείο 

      Κωνσταντινοπούλου, Αικατερίνη; Konstantinopoulou, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)
      Περίληψη Στην παρούσα εργασία πρόκειται να αναφερθούμε αρχικά στην έννοια του γραμματισμού και στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα είδη του. Ακολούθως θα αναπτύξουμε την ίδια έννοια από την πλευρά της διδακτικής του ...
    • Δραστηριότητες για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε προσφυγόπουλα στο νηπιαγωγείο 

      Παπάζογλου, Δραγούμης; Papazoglou, Dragoumis (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
      H προσχολική εκπαίδευση είναι ένα πολύ σημαντικό στάδιο για την περαιτέρω μόρφωση, για τα παιδιά των προσφύγων. Κι αυτό, διότι σε αυτό το στάδιο καλούνται να μάθουν και τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μιας και είναι η κύρια ...
    • Η γλωσσική ανάπτυξη και ο οικογενειακός γραμματισμός 

      Σβορώνου, Κωνσταντίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)
      Το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας αποτελείται από τρία επιμέρους θέματα, τη Γλωσσική Ανάπτυξη, τον Οικογενειακό Γραμματισμό καθώς και την επιρροή του Οικογενειακού Γραμματισμού στη Γλωσσική Ανάπτυξη. Στο πρώτο μέρος της ...
    • Η γλωσσική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και η συμβολή του παιχνιδιού ως μέσου ψυχοκινητικής αγωγής 

      Παπαπασχάλη, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)
      Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία εκφράζουν την έντονη επιθυμία τους για κίνηση και παιχνίδι∙ Δύο παράγοντες που συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών (Hewes, 2007), αφού έτσι γνωρίζουν στοιχεία του χαρακτήρα και του ...
    • Η γλωσσική διμορφία στην Κύπρο και η επίδραση που έχει στην εκπαίδευση 

      Χούτρη, Χρυστάλλω (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)
      Βασικός σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να αναδείξω και να ερευνήσω το πρόβλημα της γλωσσικής διμορφίας στην Κύπρο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση και πως αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Διακρίνω ...
    • Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη/ξένη. Μια κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού 

      Μαυριά, Στεφανία; Mavria, Stefania (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)
      Περίληψη Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κριτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Παιδεία Ομογενών» και «Ένταξη παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο σχολείο για την Α/θμια Εκπαίδευση» και του εκπαιδευτικού ...
    • Η παρουσία του άνδρα νηπιαγωγού στα ελληνικά νηπιαγωγεία 

      Δημητριάδης, Μιχάλης; Dimitriadis, Michail (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-09)
      Ο μικρός αριθμός ανδρών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο, αποτελεί αποδεδειγμένα μια χρόνια κατάσταση για τα ελληνικά σχολεία. Η παρούσα έρευνα εξετάζει το φαινόμενο αυτό αναζητώντας ...
    • Η χρήση πολυτροπικών κειμένων στη γλωσσική διδασκαλία: το παράδειγμα των δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο 

      Γώγου, Ελένη; Gogou, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
      Η γλώσσα συντροφεύει τους ανθρώπους σε όλα τα στάδια της ζωής τους από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι, των καταστάσεων, των γεγονότων, των δοκιμασιών που οι άνθρωποι θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια ...