Now showing items 121-140 of 496

    • Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον νέο κορωνοϊό: Απόψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για την COVID-19 

      Περδίκη, Αικατερίνη; Perdiki, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)
      Περίληψη Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας που υλοποίησα σε Νηπιαγωγεία των Νομών Πιερίας και Καβάλας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-21. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα, ...
    • Αφήγηση παραμυθιών και ασκήσεις δημιουργικής γραφής στα παραμύθια σε παιδιά προσχολικής ηλικίας 

      Βυθούλκα, Έρση; Vithoulka, Ersi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εκπόνηση της εργασίας, έχει ως στόχο την εξέταση διαφόρων προσεγγίσεων οι οποίες σχετίζονται με την υπόσταση των παραμυθιών (έννοιες, χαρακτηριστικά σημασία, προέλευση, εκφάνσεις κλπ.). Παράλληλα θα εξεταστεί ...
    • «Οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις των μαθητών και η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών σε ένα πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο: Απόψεις νηπιαγωγών» 

      Δρουμούζη, Παναγιώτα; Droumouzi, Panagiota (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην ανάδειξη αρχικά των κοινωνικών σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο και στη συνέχεια μέσα από απόψεις νηπιαγωγών διερευνάται η διαπολιτισμική επάρκεια ...
    • Η Δημιουργική Γραφή ως εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης των Μαθησιακών Δυσκολιών 

      Κόλκα, Μαρία; Kolka, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύει την προσέγγιση των μαθησιακών δυσκολιών μέσω της δημιουργικής γραφής στο σχολικό πλαίσιο. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται ο τρόπος και οι μέθοδοι συνεισφοράς της δημιουργικής ...
    • Διδασκαλία εννοιών πληροφορικής μέσω επιτραπέζιου παιχνιδιού στο νηπιαγωγείο 

      Κοντοβουνησίου, Άννα; Kontovounisiou, Anna (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-07)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Από την παιδική ηλικία, τα παιχνίδια έχουν γίνει μέρος της ζωής των ανθρώπων. Η αγάπη και ο ενθουσιασμός που δείχνουν τα παιδιά και η αξία διδασκαλίας τους είναι οι λόγοι για την εύρεση νέων μεθόδων διδασκαλίας. ...
    • Μυθολογικά στοιχειά στη παιδική και εφηβική λογοτεχνία: H περίπτωση του Harry Potter 

      Μαστροπαναγιώτη, Σεβασμία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τα μυθολογικά στοιχειά στη παιδική και εφηβική λογοτεχνία, στη περίπτωση του Harry Potter. Στόχος είναι η ανακάλυψη των μυθολογικών στοιχειών που υπάρχουν συγκεκριμένα στα βιβλία ...
    • Ταξίδι Φυγής-Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Παιχνίδι με Θέμα τους Πρόσφυγες 

      Σταθοπούλου, Θεοδώρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Στόχος αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι η εξέταση δέκα ερωτηματολογίων από δέκα διαφορετικά άτομα και η εξαγωγή συμπερασμάτων, όσον αφορά το διαδικτυακό παιχνίδι «Ταξίδι Φυγής» , το οποίο αποτελεί δημιούργημα της Ύπατης ...
    • Προγράμματα παρέμβασης επαυξημένης πραγματικότητας για την ανάπτυξη κοινωνικών και λειτουργικών δεξιοτήτων σε νήπια, παιδιά και εφήβους με ΔΑΦ (Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού) και νοητική αναπηρία: Βιβλιογραφική Ανασκόπηση 

      Γαλάνη, Άννα Χριστίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)
      Την τελευταία δεκαετία δίνεται, από την επιστημονική κοινότητα, έμφαση στη δημιουργία προγραμμάτων παρέμβασης για άτομα με Νοητική Αναπηρία και με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού. Ιδιαίτερα υποσχόμενη φαίνεται και η ...
    • Οργάνωση - Διοίκηση Νηπιαγωγείου στην Ελλάδα 2019-2020 

      Καραφασούλη, Ελευθερία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία εξετάζει τον τρόπο διοίκησης και οργάνωσης του δημόσιου νηπιαγωγείου, τη χρονιά 2019-2020. Στόχος είναι η μελέτη της λειτουργίας και οργάνωσης των σχολικών μονάδων Προσχολικής Αγωγής στην ...
    • Σύγχρονα κινήματα του 20ου αιώνα. Εκπαιδευτικές προτάσεις στο νηπιαγωγείο 

      Ράπτη, Γεωργία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Η ένταξη των καλλιτεχνικών στο σχολικό πλαίσιο ήδη από το νηπιαγωγείο είναι ύψιστης σημασίας για την ανάπτυξη των παιδιών, τόσο σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό. Τα σύγχρονα καλλιτεχνικά κινήματα ...
    • Μαθητές με ΔΕΠΥ στο νηπιαγωγείο: μελέτη των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων από τους/τις νηπιαγωγούς 

      Αθανασιάδου, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την βιβλιογραφική ανασκόπηση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα ( ΔΕΠ-Υ ) και των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων από τους/τις νηπιαγωγούς στην τάξη. Δεν αποτελεί ...
    • Η συμβολή του παραμυθιού στη μαθησιακή διδασκαλία κατά την προσχολική εκπαίδευση 

      Κάκου, Ευανθία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Αναντίρρητα, η παιδική ηλικία ενός ανθρώπου είναι συνυφασμένη και συνδεδεμένη σε ένα μεγάλο ποσοστό από γλυκές αναμνήσεις. Μία εξ’ αυτών αποτελεί και η ανάμνηση των αφηγήσεων των παραμυθιών. Το παραμύθι, εμφανιζόμενο από ...
    • Η σημασία του παιδικού σχεδίου και η εικαστική αγωγή στο νηπιαγωγείο 

      Λαμπή, Πελαγία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Η τέχνη είναι ένας από τους σημαντικούς τρόπους για να εκφράζουν τα παιδιά τα συναισθήματα τους, τις εικόνες, τις εμπειρίες, τη φαντασία και τις γνώσεις τους. Ακόμη το παιδικό σχέδιο είναι ένα χρήσιμο διαγνωστικό εργαλείο, ...
    • Εφαρμογές της λαϊκής παράδοσης στην προσχολική αγωγή 

      Ζυγούρης, Φώτιος Επ. (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Ένας από τους κύριους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών για το Nηπιαγωγείο είναι να αφυπνιστεί το ενδιαφέρον των παιδιών για ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την πολιτισμική κληρονομιά και τη ...
    • Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό 

      Τσακίρης, Ευθύμιος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)
      Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το φαινόμενο της μετάβασης των παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να αναδυθούν οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται, οι ανάγκες που ...
    • Ανάλυση περιεχομένου της εκπαίδευσης που προσφέρουν οι ΜΚΟ σε πρόσφυγες στο νομό Θεσσαλονίκης 

      Μπιρμπίλη, Χρυσούλα Χρυσαυγή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
      Το θέμα της έρευνάς μου πραγματεύεται στην ύπαρξη των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) και ο ρόλος τους στην κοινωνία. Αρχικά, γίνεται αναφορά στις μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς για την παρουσία των ΜΚΟ. ...
    • Ο ρόλος της Παιδικής Λογοτεχνίας στη καλλιέργεια του περιγραφικού λόγου 

      Παναγιωτίδου, Σοφία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)
      Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας αποτελεί ο ρόλος της Παιδικής Λογοτεχνίας στο νηπιαγωγείο. Αρχικά, προσδιορίζεται ο όρος της παιδικής ηλικίας και έπειτα διαχωρίζονται τα στάδιά της στο βρεφικό, στο νηπιακό και ...
    • Οι αναπαραστάσεις της διατροφής στην Παιδική Λογοτεχνία (2010-2020) 

      Χανουμίδου, Παρασκευή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)
      Στo πλαίσιo της πτυχιακής μου εργασίας επέλεξα μέσα από 10 εικονογραφημένα παιδικά λογοτεχνικά βιβλία με θεματολογία τις αναπαραστάσεις της διατροφής και μέσα από την συμβολή των εικόνων, να μελετήσω ένα από τα σημαντικά ...
    • Σύγχρονες Εκδοτικές Πρακτικές στην Παιδική και Εφηβική Λογοτεχνία στην Ελλάδα 

      Εξάρχου, Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
      Η παρούσα εργασία διερεύνησε και περιέγραψε την διαδρομή του βιβλίου και των εκδοτικών διαδικασιών από την αρχαιότητα έως σήμερα αλλά και τους λόγους που οι εκδοτικοί οίκοι χωρίζουν τα βιβλία τους σε ηλικιακές σειρές. ...
    • Η λογοτεχνία ως εργαλείο ανάδειξης και διαπραγμάτευσης της αγάπης στη σχολική εκπαίδευση 

      Βλάχου, Ολυμπία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)
      Σκοπός της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο είναι δυνατό μέσω της παιδικής λογοτεχνίας να καλλιεργηθούν ορισμένα γνωρίσματα κατά τη φάση της προσχολικής εκπαίδευσης και πιο ειδικά ...