Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 496
-
Από την Λογοτεχνία μέχρι το Θέατρο: Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής για Παιδιά και Εφήβους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Η Δημιουργική Γραφή και το Θέατρο στην εκπαίδευση έχουν ως κοινό στόχο την δημιουργική έκφραση των μαθητών. Οι δύο αυτοί θεματικοί άξονες έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό το παιχνίδι και την Λογοτεχνία. Η παρούσα πτυχιακή ... -
Παραγωγή αφήγησης για παιδιά: Ο μολυβένιος στρατιώτης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Ο παιδαγωγικός ρόλος του παραμυθιού στην ανάπτυξη της ψυχοσύνθεσης και αντίληψης των παιδιών είναι βαρύνουσας σημασίας. Το παραμύθι λειτουργώντας ως παιδαγωγική μέθοδος συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση του χαρακτήρα ... -
Ο ρόλος και η λειτουργεία των παραμυθιών στη κατανόηση μαθηματικών εννοιών στη προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Το κύριο θέμα έρευνας της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι αναζήτηση της προσφοράς των παραμυθιών στα παιδιά και κυρίως της απόκτησης μαθηματικών γνώσεων μέσω αυτών. Κάτι το οποίο μαρτυράτε και από τον τίτλο ... -
Οργανωμένες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο για διδακτική αξιοποίηση παιδικών τραγουδιών και παραγωγή προφορικού λόγου: απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα «Οργανωμένες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο για διδακτική αξιοποίηση παιδικών τραγουδιών και παραγωγή προφορικού λόγου: απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών», παρουσιάζονται η μεθοδολογία, ... -
Διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίηση του προγράμματος της παράλληλης στήριξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Ο βασικός σκοπός της εν λόγω εργασίας, αναφέρεται σχετικά στην συλλογή, ανάλυση και συζήτηση δεδομένων που αναφέρονται στη διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίησή του ... -
Η πληθυσμιακή κινητικότητα και η μαζικοποίηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον νομό Φλώρινας (1961-2001)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015)Με την παρούσα πτυχιακή εργασία θα παρουσιαστούν η πληθυσμιακή κινητικότητα που υπάρχει στην Ελλάδα από πολύ παλιά και πόσο σημαντική είναι η γνώση και η εκπαίδευση σε μια χώρα. Στο κύριο μέρος αυτής της εργασίας θα ... -
Το bullying στον χώρο της εκπαίδευσης και η διαχείρισή του με εργαλείο την παιδική λογοτεχνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Βασικό αντικείμενο αυτής της εργασίας όπως μαρτυρά και ο τίτλος είναι μια ανάλυση τι είναι σχολικός εκφοβισμός πως παρουσιάζεται μέσα στην εκπαίδευση και πως μπορεί να εξαλειφθεί μέσω της λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα γίνεται ... -
Η ενσωμάτωση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στο εκπαιδευτικό σύστημα Μοντεσσόρι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η εργασία αναφέρεται στην δυνατότητα ενσωμάτωσης παιδιών προσχολικής ηλικίας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο παιδαγωγικό σύστημα Μοντεσσόρι. Πιο αναλυτικά η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελείται από τρία κεφάλαια, ... -
Οι απόψεις των φοιτητών και φοιτητριών για την διεμφυλικότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών και των φοιτητριών για την διεμφυλικότητα. Η εργασία διαχωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει το θεωρητικό πλαίσιο αναφορικά ... -
Θεοφάνης, ο Έλληνας και Βυζαντινή Αγιογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-02)Ο όρος τέχνη έχει αποκτήσει ανά τους χρόνους ποικίλες σημασίες και υφίσταται διάφορες διαιρέσεις. Μιλώντας γενικά για τέχνη, αυτή περιλαμβάνει την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη ζωγραφική. Έχουν διατυπωθεί διάφορες ... -
Απόψεις τελειοφοίτων εκπαιδευτικών για τη σημασία της παρατήρησης και του αναστοχασμού κατά την ανάληψη του εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών για την αξία της παρατήρησης και του αναστοχασμού στην οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στο πλαίσιο της Πρακτικής τους Άσκησης καθώς και τις απόψεις ... -
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκη έβδομη Μπιενάλε σύγχρονης τέχνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Το συγκεκριμένο θέμα πτυχιακής εργασίας ερευνά την Έβδομη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, την οποία φιλοξένησε το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης τη χρονική περίοδο 12.10.19 έως 16.2.20 με τίτλο «7η Μπιενάλε Σύγχρονης ... -
Η Επίδραση της Μουσικοθεραπείας σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η μουσική είναι η πιο διαδεδομένη μορφή επικοινωνίας μεταξύ των λαών και χαρακτηρίζεται ως κοινή γλώσσα. Η επίδραση της σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος αποτελεί τρόπο έκφρασης συναισθημάτων. Αρχικά, στην ... -
Ιστορική έρευνα με συνεντεύξεις στους Λόφους της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η τοπική έρευνα διεξήχθη μέσω συνεντεύξεων στο χωριό Λόφοι Φλώρινας με σκοπό να αποκαλυφθεί η προφορικότητα των παππούδων/ γεροντότερων σχετικά με τις εντάσεις στην περιοχή. Ακολουθήσαμε τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης ... -
Τέχνες και Χειροτεχνίες- Σχέδια εκπαιδευτικές εφαρμογές με τους μαθητές του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας θα αναφερθούμε στις μαθησιακές δυσκολίες που αποτελούν έναν όρο που απασχολεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών. Σκοπός της εργασίας είναι να ... -
Διαθεματική Σύνδεση της Γνώσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διαθεματική σύνδεση της γνώσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, η γνώση δεν οργανώνεται σε ξεχωριστά σχολικά μαθήματα, αλλά ... -
Γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη σωματική αναπηρία, καθώς και να εκτιμήσει τα επίπεδα της ενσυναίσθησής τους και να τα ενισχύσει με πρόγραμμα δραστηριοτήτων, ... -
Συλλογή έργων νεότερης νεοελληνικής ζωγραφικής Λάζαρου Αποστολίδη του Ιατρού, Κοζάνη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα μελέτη, που διεξήχθη στο πλαίσιο πτυχιακής εργασίας με θέμα «Συλλογή έργων νεότερης ελληνικής ζωγραφικής Λάζαρου Αποστολίδη του Ιατρού, Κοζάνη», περιλαμβάνει το ερευνητικό υλικό, ήτοι ένα μικρό δείγμα έργων από ... -
Κινηματογραφική παιδεία στην προσχολική εκπαίδευση – Εκπαιδευτικές πρακτικές – Προτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Στο πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΠΣ, 2011) προτείνεται μία νέα ενότητα για την οπτικοακουστική έκφραση της οποίας το περιεχόμενο και οι προτεινόμενες στρατηγικές διδασκαλίας υποστηρίζονται από τη σχετική ... -
Αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τις τροφές που αποτελούν το δεκατιανό τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Η διατροφή στην παιδική ηλικία αποτελεί σημαντικό παράγοντα τόσο για την υγεία όσο και για την ανάπτυξη των παιδιών στη μετέπειτα ζωή τους, καθώς επηρεάζει άμεσα την υγεία αλλά και την ανάπτυξη τους. Στόχος της συγκεκριμένης ...