Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Subject "historical education"
Now showing items 1-9 of 9
-
Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών β/θμιας εκπαίδευσης του ν. Πιερίας για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών επισκέψεων σε μουσεία, μνημεία και ιστορικούς χώρους για το μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η συγκεκριμένη εργασία αφορά τη διερεύνηση αντιλήψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών Β/θμιας στο νομό Πιερίας για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας, στην ιστορική κατανόηση πιο ... -
Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και συμπερίληψης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η διδασκαλία των συγκρουσιακών ή τραυματικών γεγονότων, ανέκαθεν ήταν δύσκολη για τους/τις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες θα έπρεπε να τη διαχειριστούν με κατάλληλο τρόπο και συγχρόνως να μην αφήσουν τις δικές τους ... -
«Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Διδασκαλία της Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο με εστίαση στις Μαθησιακές Δυσκολίες: Διερεύνηση της υπάρχουσας κατάστασης, εκπαιδευτικές προτάσεις και προοπτικές»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η διδασκαλία της ιστορίας σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα Μαθησιακές Δυσκολίες, παρουσιάζει μοναδικές προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες για τους εκπαιδευτικούς. Για το λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαία ... -
Ιστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: Έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών της Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την Ιστορική Σημαντικότητα και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν αυτήν την έννοια και την αξιολογούν. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ... -
Ιστορική εκπαίδευση και κινηματογράφος. Μια διδακτική πρόταση σε σχέση με ταινίες που αναφέρονται στον Εμφύλιο Πόλεμο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η παρούσα μελέτη αφορά στην χρήση κινηματογραφικών ταινιών (μυθοπλασίας ή τεκμηρίωσης), για την διδασκαλία επίμαχων και τραυματικών θεμάτων στο μάθημα της ιστορίας. Συγκεκριμένα αφορά στην προσέγγιση του επίμαχου γεγονότος ... -
Ιστορική κουλτούρα και εκπαίδευση: Έρευνα στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των πρώτων του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η αφορμή για να πραγματοποιηθεί η έρευνα αυτή ήταν το μάθημα «Διδακτική της Ιστορίας» της Β’ Φάσης της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Μέσα από το μάθημα αυτό γίνεται η προσπάθεια εισαγωγής των ... -
Μουσείο και ιστορική εκπαίδευση- Διδακτική πρόταση για τον προϊστορικό οικισμό Αρμενοχωρίου Φλώρινας με τη χρήση μουσειοσκευής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο ... -
Παρελθόν και Ιστορική Σημαντικότητα : Απόψεις μαθητών Δημοτικού σχολείου για την Ιστορία της Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Η παρούσα εργασία ασχολείται με την έννοια της Ιστορικής Σημαντικότητας και πως αυτή επηρεάζει την κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος. Κατά καιρούς έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο πάνω ... -
Τραυματική μνήμη και ιστορική εκπαίδευση: Μια διδακτική πρόταση για την πυρπόληση των χωριών των Πιερίων (Παλαιογράτσιανο, Καταφύγι και Αγία Κυριακή) από τα γερμανικά στρατεύματα Κατοχής το 1943
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)