Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 542-561 of 1509
-
Η διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες. Η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις πρακτικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την διδασκαλία του γλωσσικού γραμματισμού σε παιδιά που προέρχονται από ποικίλα πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. ... -
‘Η διδασκαλία του Γλωσσικού μαθήματος στο Δημοτικό σχολείο και οι ΤΠΕ. Δημιουργία ψηφιακού υλικού ενδεικτικών προτεινόμενων θεματικών ενοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσα στη ΣΤ’ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η σύγχρονη εποχή είναι η εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας και αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει ολόκληρη την ανθρωπότητα και τις δραστηριότητες της σε όλα τα επίπεδα μεταξύ των οποίων και την εκπαίδευση. Η εισαγωγή ... -
Η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας την εποχή της πανδημίας. Απόψεις νηπιαγωγών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της εποχής της πανδημίας. Θα γίνει διερεύνηση στο πώς επηρεάστηκε σε γενικό επίπεδο η ... -
Η διεκδίκηση της γυναίκας στις εξουσίες - παράδειγμα φεμινιστικού δημόσιου λόγου του περιοδικού αγώνας της γυναίκας της περιόδου (1923-25)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η γυναίκα μέσα στο πέρασμα του χρόνου χρειάστηκε να αγωνιστεί για να διεκδικήσει και να κατοχυρώσει θέσεις, οι οποίες για τους άνδρες ήταν δεδομένες. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται σε επιλεγμένα άρθρα του περιοδικού ... -
Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της χρήσης των εννοιολογικών χαρτών μέσω της κωδικοποίησης των οικονομικών μαθημάτων στο Λύκειο: Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)Σύμφωνα με τις σύγχρονες, γνωστικές προσεγγίσεις η οικοδόμηση της γνώσης, δηλαδή ο τρόπος εκμάθησης από τους μαθητές θεωρείται μία δύσκολη διαδικασία που γίνεται με κριτική επεξεργασία κάθε νέας πληροφορίας, η οποία στη ... -
Η Διοίκηση της Ολικής Ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Όψεις και Διερεύνηση της Ευρωπαϊκής Εμπειρίας- Η περίπτωση του Erasmus Plus
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) της εκπαίδευσης υποστηρίζει τη συνεχή βελτίωση και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ως φιλοσοφία και στάση μπορεί να αλλάξει τον παιδαγωγικό άνεμο στα δημόσια ελληνικά σχολεία, ... -
Η δύναμη του παιδικού σχεδίου κ η επίδρασή του στον ψυχισμό του παιδιού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Το παιδικό σχέδιο αποτελεί έναν από τους πιο αξιόλογους τρόπους επικοινωνίας ανάμεσα στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους, διότι μέσω αυτής της διαδικασίας, ειδικά τα παιδιά μπορούν και εξωτερικεύουν σκέψεις και επιθυμίες, ... -
Η δυστοπική μυθοπλασία και τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του είδους 1726-2014
(2022-12-05)Στην παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο: «Η δυστοπική μυθοπλασία και τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του είδους 1726-2014», επιχειρείται η ερμηνεία και η εφαρμογή του όρου δυστοπία στα λογοτεχνικά κείμενα. Κύριος στόχος ... -
Η έννοια της «ετερότητας» όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Είναι γεγονός πως κατά τη σύγχρονη εποχή η είσοδος αλλοδαπών και πολιτισμικά διαφοροποιημένων μαθητών στις ελληνικές σχολικές μονάδες γίνεται ολοένα και εντονότερη. Πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο προκύπτει ως απότοκος ... -
Η έννοια της Δημοκρατίας στο άρθρο 16 του Συντάγματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05-11)Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η έρευνα της έννοιας της δημοκρατίας στην εκπαίδευση, όπως αυτή ερμηνεύεται και αναλύεται από το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος. Η δημόσια ... -
Η έννοια της εκπαιδευτικής ανισότητας όπως την αντιλαμβάνονται και την ερμηνεύουν εκπαιδευτικοί της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδευτικοί του ελληνικού δημόσιου σχολείου και ειδικότερα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες. ... -
Η έννοια της Παιδείας στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ως προς τη συγκρότηση μιας αναπτυγμένης κοινωνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία κύριος σκοπός ήταν να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη περί παιδείας με αποτέλεσμα τη συγκρότηση μιας καλά δομημένης και αναπτυγμένης κοινωνίας. Γίνεται ... -
Η έννοια της φρόνησης κατά τον Αριστοτέλη: θεωρητικός και πρακτικός βίος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-07)Στην παρούσα εργασία αναλύεται ο Αριστοτέλης, σε μια ηθική πραγματεία όπως είναι τα Ηθικά Νικομάχεια. Παρατηρούμε ότι διακρίνει τη θεωρία από τη πράξη και αποδίδει στην πρώτη έναν αποφασιστικότερο ρόλο όσον αφορά στην ... -
Η έννοια του θείου στην αρχαία, μεσαιωνική και νεότερη φιλοσοφία και στις σημερινές θρησκείες του κόσμου. Τα επιχειρήματα για την ύπαρξη και την ανυπαρξία του θεού. Συνέντευξη από διαφορετικές χριστιανικές εκκλησίες σχετικά με την άποψή τους για τον θεό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η εν λόγω εργασία πραγματεύεται ένα από τα πιο σημαντικά ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης, που είναι ταυτόχρονα και ερώτημα της Θεολογίας και της Φιλοσοφίας ̇ αυτό της ύπαρξης και της ουσίας του Θεού. Μέσα από τη συγκεκριμένη ... -
Η Έννοια του Πολιτικού στον Αριστοτέλη: Πολιτικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Αν θελήσει κάποιος να ασχοληθεί με την έννοια της πολιτικής στην αρχαιότητα, θα πρέπει οπωσδήποτε να μελετήσει πρώτα, την ιδιότυπη αυτή οργάνωση συμβίωσης, που οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν «πόλις». Είναι αλήθεια ότι ... -
Η έννοια του σοφού στην αρχαία εποχή με έμφαση στην ελληνιστική περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύει τον ορισμό του σοφού ανθρώπου πριν και μετά από την σωκρατική θεωρία, δίνοντας έμφαση στην εποχή των Στωικών και των θέσεων του Επίκτητου. Η βασικότερη διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών, ... -
Η ένταξη των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.) στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύονται οι προϋποθέσεις της ένταξης των νηπίων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στο γενικό σχολείο . Το βασικό ερώτημα είναι τι πραγματικά συμβαίνει στην πράξη στην Ελληνική κοινωνία και ... -
Η Έξοδος του Μεσολογγίου: Σημειωτική Ανάλυση Πινάκων & Κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η σημειωτική ανάλυση οπτικών και κειμενικών πηγών που αφορούν το γεγονός της Εξόδου του Μεσολογγίου. Αντικείμενα ανάλυσης αποτελούν α) έντεκα πίνακες της Εξόδου που ... -
Η εγκληματικότητα των νέων στην σύγχρονη εποχή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)Περίληψη Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάλυση και διερεύνηση της εγκληματικότητας των ανηλίκων. Αυτό το κοινωνικό φαινόμενο είναι υπαρκτό σε όλες τις χώρες του κόσμου και αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Το να αναγνωριστούν ... -
Η εικαστική αγωγή εργαλείο ανάπτυξης και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης των νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)