Browsing by Subject "bilingualism"
Now showing items 1-20 of 21
-
Ανάλυση λαθών στον γραπτό λόγο των δίγλωσσων μαθητών/τριών από την Ρουμανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η κατηγοριοποίηση και ανάλυση των γλωσσικών λαθών δίγλωσσων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα αφορά δίγλωσσους Έλληνες μαθητές που ζουν στη Ρουμανία κατά την παραγωγή γραπτού ... -
Γλωσσικές πολιτικές δίγλωσσων οικογενειών: ιδιαίτερα στην μικρή ηλικία των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Μια από τις ποικίλες συνιστώσες της παγκοσμιοποίησης, είναι η διαπολιτισμική επικοινωνία, η οποία στις σύγχρονες κοινωνίες αποτελεί πλέον τον κανόνα, καθώς και οι πολύγλωσσες συναντήσεις, οι οποίες ξεκινούν ήδη από την ... -
Δίγλωσσοι μαθητές και κατανόηση του μαθηματικού περιεχομένου στη σχολική τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Είναι κοινός τόπος το γεγονός ότι οι δίγλωσσοι μαθητές αντιμετωπίζουν ποικίλες δυσκολίες στην κατανόηση του μαθηματικού περιεχομένου, καθώς καλούνται παράλληλα να μάθουν μία δεύτερη γλώσσα. Στην παρούσα εργασία μελετώνται ... -
Διγλωσσία και IB World Schools: Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα διακυβεύεται τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στα IB δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αναλυτικότερα, τα επιμέρους θέματά της είναι ο προσδιορισμός της ... -
Διγλωσσία και Αναδυόμενος Γραμματισμός : Οι περιπτώσεις της Ν. Ζηλανδίας και της Αυστραλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, θα συζητηθεί το ζήτημα του αναδυόμενου γραμματισμού και της διγλωσσίας, μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις διαφόρων πηγών, τονίζοντας την μείζονα σημασία τους για τις επιδόσεις των μαθητών και ... -
Διερεύνηση στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής μαθητών σε δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση και η αποτύπωση των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής που υιοθετούν οι δίγλωσσοι μαθητές του δημοτικού σχολείου/ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για ... -
Διερεύνηση του λεξιλογίου, της φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου δίγλωσσων μαθητών με τυπική ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός αυτής της πιλοτικής έρευνας τέθηκε η σύγκριση του εκφραστικού λεξιλογίου, των επιπέδων φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών, που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη ... -
Διερεύνηση των στρατηγικών εκμάθησης της Ελληνικής σε δίγλωσσα περιβάλλοντα στην Γερμανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο της την καταγραφή των δεξιοτήτων που χρησιμοποιούν οι μαθητές, που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κατά την διαδικασία μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας σε ... -
Η γλωσσική διμορφία στην Κύπρο και η επίδραση που έχει στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Βασικός σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να αναδείξω και να ερευνήσω το πρόβλημα της γλωσσικής διμορφίας στην Κύπρο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση και πως αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Διακρίνω ... -
Η κατανόηση γεωμετρικών όρων από δίγλωσσους μαθητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Τόσο ο σημαντικός ρόλος της γλώσσας στην εκμάθηση των μαθηματικών κατά τα σχολικά χρόνια όσο και η σημασία της μαθηματικής ορολογίας στη μεθοδολογία και την ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης των μαθητών είναι γεγονός. Στην ... -
Η μουσουλμανική μειονότητα στη Δυτική Θράκη και η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας. Διαστάσεις της εκπαίδευσης των Πομάκων μέσα από μαρτυρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους απέναντι στη μουσουλμανική μειονότητα της ελληνικής Θράκης. Μάλιστα, στόχος της εργασίας είναι και να καταδειχθούν οι διαστάσεις ... -
Καταγραφή απόψεων εκπαιδευτικών και γονέων για ζητήματα ένταξης και εκπαίδευσης των προσφύγων μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Οι σχολικές τάξεις των τελευταίων ετών είναι πιο διαφορετικές από ποτέ. Οι συνεχείς παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων σημαίνουν μετακινήσεις πληθυσμών. Μολονότι το ζήτημα των ατομικών πολιτικών δικαιωμάτων εξακολουθεί ... -
Καταγραφή των απόψεων δίγλωσσων εκπαιδευτικών για σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές στο δημόσιο σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας, δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί από ποικίλα μέρη της Ελλάδας τις δίγλωσσες εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο ελληνικό σχολείο. Στο θεωρητικό μέρος της ... -
Καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα. Λόγω της έλευσης μεγάλου αριθμού προσφύγων και ... -
Μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας: μετανάστες γονείς και τα παιδιά τους μιλούν για θέματα γλώσσας και ταυτότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο την διερεύνηση και την καταγραφή των απόψεων των μεταναστών γονέων και φοιτητών αλβανικής καταγωγής σε θέματα που αφορούν την επιλογή και χρήση της γλώσσας, τη διγλωσσική ανάπτυξη ... -
Οι δίγλωσσες πρακτικές γραμματισμού στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Η διγλωσσία (ή γενικότερα η πολυγλωσσία) είναι το φαινόμενο της ομιλίας και της κατανόησης δύο ή περισσοτέρων γλωσσών. Ο όρος μπορεί να αναφέρεται σε άτομα (ατομική διγλωσσία) καθώς και σε μια ολόκληρη κοινωνία (κοινωνική ... -
Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις απόψεις τους για θέματα γλωσσικής εκπαίδευσης μαθητών προσφύγων και μεταναστών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Στην παρούσα εργασία διερευνούνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη γλωσσική εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών μαθητών. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα και χρησιμοποιήθηκε ποιοτική προσέγγιση ... -
Οι στάσεις των αλλόγλωσσων απέναντι στην ελληνική γλώσσα και την ελληνική κοινωνία: Η περίπτωση του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Α.Π.Θ..
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-10)Η συνύπαρξη ποικίλων πολιτισμών στη σημερινή κοινωνία θεωρείται κάτι παραπάνω από δεδομένη. Οι διαφοροποιήσεις που προκύπτουν εντοπίζονται κυρίως στην καταγωγή, στην γλώσσα, αλλά και στις προσωπικές εμπειρίες που φέρει ... -
Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν μαθητές με μεταναστευτικό προφίλ οι οποίοι έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Περίληψη Η παρούσα εργασία μελετά την χρήση μαθησιακών στρατηγικών για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας από μαθητές Ε’ Δημοτικού, ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ... -
Τα λάθη των ρομά μαθητών και μαθητριών στον προφορικό λόγο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Το λάθος ως αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης και της διδακτικής πράξης, αποτελεί εργαλείο τόσο για τον εκπαιδευτικό, όσο και για τους ίδιους τους μαθητές. Στη σύγχρονη διδακτική και ειδικότερα στον τομέα της γλωσσικής ...