Browsing by Subject "special education"
Now showing items 1-20 of 26
-
H παρατήρηση ως εναλλακτική τεχνική αξιολόγησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-12)Στην παρούσα μελέτη αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας η παρατήρηση ως εναλλακτική τεχνική αξιολόγησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με τη χρήση ποσοτικής μεθόδου (ανάλυση ερωτηματολογίων με το πρόγραμμαSPSS).Στόχος ήταν ... -
Απόψεις εθελοντών οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε δομές ειδικής αγωγής σχετικά με τον ρόλο τους και τα κίνητρα επίτευξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Ο εθελοντισμός είναι μια προσωπική πράξη των ανθρώπων οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν χωρίς να λάβουν κάποια αμοιβή ή κάποιο αντάλλαγμα. Στην Ελλάδα ολοένα και περισσότερο αυξάνεται η συμμετοχή των πολιτών σε εθελοντικές ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01)Η παρούσα εργασία στοχεύει να μελετήσει την κοινωνική εργασία στον χώρο της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής μέσα από τη μελέτη του Μοντέλου Διεπιστημονικής Συνεργασίας της Bronstein (2003) στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ. Η ... -
Διδακτικές δοκιμές σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρακάτω εργασία πραγματεύεται την σημαντικότητα της ύπαρξης της δημιουργικής γραφής στα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε μαθητές με νοητική αναπηρία. Αρχικά εξετάζεται η έννοια της αναπηρίας και της ειδικής ... -
Διερεύνηση εφαρμογής περιβαλλοντικών προγραμμάτων σε ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται αν εφαρμόζονται σε πρωτοβάθμια σχολεία ειδικής αγωγής προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπως επίσης διερευνάται η θεματική τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις δέκα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η έρευνα απαντά σε τέσσερα κύρια ... -
«Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Διδασκαλία της Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο με εστίαση στις Μαθησιακές Δυσκολίες: Διερεύνηση της υπάρχουσας κατάστασης, εκπαιδευτικές προτάσεις και προοπτικές»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η διδασκαλία της ιστορίας σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα Μαθησιακές Δυσκολίες, παρουσιάζει μοναδικές προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες για τους εκπαιδευτικούς. Για το λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαία ... -
Εκπαιδευτικές τομές στην Ειδική Εκπαίδευση: Ανάλυση περιεχομένου δημοσιευμάτων στον ημερήσιο τύπο 2000-2016
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η διάχυση της γνώσης, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου αλλά και η εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων έχουν προκαλέσει ποικίλες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης. Προτεραιότητα του ... -
Η αποτελεσματικότητα της διαμεσολάβησης στην αποδοχή της διαφορετικότητας στην ειδική αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η σημερινή κοινωνία έχει θέσει ως πρωταρχικό της στόχο την ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε όλους τους τομείς της ζωής μας άλλα ειδικότερα της εκπαίδευσης. Μελέτες έχουν προσπαθήσει να απαντήσουν στο ερώτημα «Ποιο ... -
Η αποτελεσματικότητα της παράλληλης στήριξης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Τόσο η ειδική αγωγή όσο και η παράλληλη στήριξη αποτελούν πτυχές της εκπαίδευσης οι οποίες αναπτύσσονται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια. Μετά την παγκόσμια αναγνώριση της ειδικής αγωγής σαν ειδικής μορφής εκπαίδευσης έχουν ... -
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα από τις αρχές του 20ού αιώνα έως το 1940
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-09)Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε μια αναλυτική περιγραφή λειτουργίας και οργάνωσης του επιστημονικού κλάδου της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα την περίοδο από τις αρχές έως τα μέσα περίπου του 20ου αιώνα (1900-1940). Στην παρούσα ... -
Η Εκπαιδευτική Πολιτική Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα και η Αξιολόγηση για την μάθηση, ως αρωγός για συμπεριληπτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Οι κοινωνίες από το παρελθόν έως και σήμερα αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το διαφορετικό ως ένα υγιές μέλος τους που αλληλεπιδρά με τα υπόλοιπα με στόχο την εξέλιξη εν γένει. Εν αντιθέσει, το αντιμετωπίζουν ως υποδεέστερο ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) των ειδικών σχολείων Α/βαθμιας και Β/βαθμιας εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίας covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού θεωρείται ένα από τα πιο στρεσογόνα και καραδοκεί ο κίνδυνος της επαγγελματικής εξουθένωσης. Ο εκπαιδευτικός είναι επιφορτισμένος να αντεπεξέρχεται σε πολλές καθημερινές προκλήσεις και αυτό ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση των κοινωνικών επιστημόνων που εργάζονται σε ειδικά σχολεία - μια εμπειρική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Ανά τακτά χρονικά διαστήματα έχουν διεξαχθεί έρευνες, τόσο στον διεθνή όσο και στον ελλαδικό χώρο , σχετικά με το Επαγγελματικό Άγχος και την Επαγγελματική Εξουθένωση στον τομέα της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στην Ειδική ... -
Η ιστορία της Ειδικής Αγωγής από τις αρχές έως τα μέσα του 20ού αιώνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρακάτω εργασία αφορά την απαρχή και την εξέλιξη οργάνωσης της Ειδικής Αγωγής στον διεθνή χώρο και στην Ελλάδα στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, δηλαδή από το 1900 ως το 1950. Καταρχάς, η εργασία αναφαίρετε στην αντίληψη ... -
Η μουσική και η κίνηση σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Περίληψη Στην προσχολικη αγωγή είναι πολύ σημαντικό ρόλο κατέχει η διδασκαλία της μουσικής στα παιδιά τόσο της τυπικής όσο και της μη τυπικής ανάπτυξης. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στην μουσική παιδαγωγική, ένα ... -
Κοινωνικοπολιτική πρόταση για τον εκδημοκρατισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής: Διαμόρφωση εκπαιδευτικού σχεδίου για την πρωτοβάθμια ειδική εκπαίδευση από εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα του εκδημοκρατισμού της ειδικής αγωγής, εστιάζοντας στη μετάβαση των μαθητών με ειδικές ανάγκες ανάμεσα στις βαθμίδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, ειδικής και γενικής, εκπαίδευσης. ... -
Κοινωνιολόγοι Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ): οι απόψεις και οι στάσεις τους για τη διδασκαλία της Αυτόνομης Διαβίωσης στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) έχει αναπτυχθεί δυναμικά και περιλαμβάνει διαφορετικά είδη Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), τα οποία είναι στελεχωμένα με καταρτισμένο και εξειδικευμένο ... -
Μελέτη του πλαισίου συνεργασίας μεταξύ σχολικών ψυχολόγων, εκπαιδευτικών και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει θεωρητικά το πλαίσιο συνεργασίας που υπάρχει στην Ελλάδα μεταξύ των σχολικών ψυχολόγων, των εκπαιδευτικών σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και σε μονάδες ειδικής αγωγής και ... -
Οι Απεικονίσεις των Ατόμων με Αναπηρία στα Παιδικά Βιβλία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει την απεικόνιση των ατόμων με αναπηρία στην Παιδική Λογοτεχνία. Το θεωρητικό πλαίσιο δομείται στα δυο πρώτα κεφάλαια γύρω από τους όρους της παιδικής λογοτεχνίας, ...