Browsing Ιδρυματικό Καταθετήριο by Issue Date
Now showing items 1121-1140 of 4626
-
Ένα πρόγραμμα ανάπτυξης στρατηγικών λεξιλογίου σε μαθητές της Α δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Οι στρατηγικές διδασκαλίας λεξιλογίου αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γλωσσικής διδασκαλίας και επίσης είναι ένας τρόπος να βοηθηθούν οι μαθητές για να αναπτύξουν και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Ωστόσο, ακόμη δεν ... -
Το πρόγραμμα σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Οντάριο του Καναδά: Συγκριτική θεώρησή του με αντίστοιχα ελληνικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μία συγκριτική προσέγγιση των προγραμμάτων σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας που ακολουθούνται στην επαρχία του Καναδά Οντάριο και στη χώρα μας. Ειδικότερα, το αντικείμενο μελέτης θα αποτελέσουν, ... -
Στάσεις των νηπιαγωγών του Νομού Σερρών απέναντι στα αλλόγλωσσα παιδιά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η είσοδος των οικονομικών μεταναστών στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, διαμόρφωσε ένα νέο σκηνικό στο χώρο της εκπαίδευσης. Το ελληνικό σχολείο, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, έχει γίνει πολυπολιτισμικό και η διδασκαλία ... -
Πρόγραμμα ενίσχυσης στρατηγικών στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα σε ενήλικες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09) -
Παραμετρική σχεδίαση και μελέτη σύνθετων επιφανειών αντικειμένων με μορφή κατόπτρου
(Αράπογλου Βίκτωρας, 2017-09)Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η μελέτη και η ανάλυση δύο καινοτόμων συγκεντρωτικών συστημάτων Ηλιακής Ενέργειας. Τα συστήματα αυτά στοχεύουν στην ενίσχυση της ολικής ηλιακής ακτινοβολίας που προσπίπτει στις επίπεδες ... -
Μαθητές με διακρίσεις και επίλυση προβλήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Στην εργασία αυτή ερευνώνται τα χαρακτηριστικά που εμφανίζουν μαθητές με διακρίσεις σε διαγωνισμούς μαθηματικών κατά τη διάρκεια επίλυσης προβλημάτων «εκτός ρουτίνας» ή «ανοιχτού τύπου» και η σύνδεση των χαρακτηριστικών ... -
Το φαινόμενο της οργανωσιακής σιωπής και φωνής των εκπαιδευτικών και η σχέση του με την μετασχηματιστική ηγεσία». Απόψεις εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης Ν. Χανίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Η οργανωσιακή σιωπή είναι η εσκεμμένη απόκρυψη ιδεών, πληροφοριών και απόψεων που σχετίζονται με την εργασία από την πλευρά του εργαζομένου, ενώ η οργανωσιακή φωνή είναι η εσκεμμένη έκφραση αυτών. Έως τώρα, το φαινόμενο ... -
Αναθεώρηση γραπτού κειμένου σε παιδιά δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Ευρήματα ερευνών επισημαίνουν πως η διδασκαλία στρατηγικών αναθεώρησης γραπτού λόγου μπορεί να συμβάλλει στην παραγωγή ποιοτικότερων και αποτελεσματικότερων γραπτών κειμένων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει ... -
Αναπαραστάσεις της αναπηρίας στα σχολικά εγχειρίδια της γλωσσικής διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Στόχος της παρούσης εργασίας είναι η ανίχνευση, η καταγραφή και η ανάδειξη των σχετικών με την αναπηρία ιδεολογικών μηνυμάτων, που περιέχονται στα γλωσσικά και οπτικά κείμενα των σχολικών εγχειριδίων της γλωσσικής διδασκαλίας ... -
Οι αναπαραστάσεις των υπερηρωίδων στις ταινίες της περιόδου 2001-2015
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Τον 21ο αιώνα παρατηρείται μια «έκρηξη» στην παραγωγή ταινιών υπερηρώων, η προβολή των οποίων συνοδεύεται τις περισσότερες φορές με εισπρακτική επιτυχία. Η παρούσα εργασία θα μελετήσει την αναπαράσταση των υπερηρωίδων σε ... -
Αντιλήψεις αποδοχής - απόρριψης από γονείς και εκπαιδευτικούς μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν η διερεύνηση της εκλαμβανόμενης αποδοχής/απόρριψης των γονέων και των εκπαιδευτικών από παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 195 μαθητές Δ΄ έως ... -
Τα λάθη των ρομά μαθητών και μαθητριών στον προφορικό λόγο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Το λάθος ως αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης και της διδακτικής πράξης, αποτελεί εργαλείο τόσο για τον εκπαιδευτικό, όσο και για τους ίδιους τους μαθητές. Στη σύγχρονη διδακτική και ειδικότερα στον τομέα της γλωσσικής ... -
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Στην παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται το θέμα: «Μετανάστες δεύτερης γενιάς και η πολιτογράφησή τους στην Ευρώπη». Αρχικά, γίνεται μια σύντομη παράθεση των βασικών εννοιών που αφορούν το θέμα μας, όπως είναι η μετανάστευση, ... -
Η τοπική ιστορία ενός τόπου. Οργάνωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την προσχολική ηλικία. Το παράδειγμα της Κέρκυρας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην ύπαρξη και τη σημαντικότητα της ιστορίας στην εκπαίδευση. Η ιστορία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης και δεν μπορεί να λείπει από τα σχολεία, διότι τα παιδιά από μικρή ... -
Στερεότυπα και ρατσισμός στο παραμύθι, «Πεντάμορφη και το Τέρας»Κοινωνιολογική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09) -
Το σχολικό θέατρο στη περίοδο του Μεσοπολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η παρακάτω εργασία τείνει να μελετήσει τη φύση του σχολικού θεάτρου στα ταραγμένα χρόνια του Μεσοπολέμου (1923-1940). Εξετάζει σχολικά θεατρικά έργα τα μηνύματα, τα στοιχεία που προβάλλουν την κατάσταση της εποχής, αλλά ... -
Μελέτη του θεσμού « Συνήγορος του Παιδιού ». Διερεύνηση της πολιτικής και των εκπαιδευτικών πρακτικών που διαμορφώνονται την περίοδο 2003 – 2016
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις, το Ελληνικό Σύνταγμα και τους νόμους. Με βάση αυτά εξασφαλίζουν μια καλύτερη ζωή σε πολλούς τομείς όσον αφορά τη προστασία τους (από ... -
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΝΙΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια του φρόνιμου ανθρώπου στον Αριστοτέλη και τα βασικά χαρακτηριστικά του. Ο Αριστοτέλης, όπως αναφέρεται και στην εισαγωγή, ήταν ιωνικής καταγωγής και γεννήθηκε το 384 π. Χ στη μικρή ... -
Παιδική Λογοτεχνία και Διδασκαλία της με τη Χρήση Δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής και Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι Παιδική Λογοτεχνία και Διδασκαλία της με τη Χρήση Δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής και Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Η εργασία διαπραγματεύεται κυρίως τη δημιουργική ... -
Ο ΠΟΛΥΠΟΤΑΜΟΣ ΚΑΙ Η ΔΡΟΣΟΠΗΓΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της Κατοχής και του Εμφύλιου Πολέμου. Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται με τα γεγονότα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στα χωριά της Δροσοπηγής και του ...