Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 331
-
Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από στοιχεία πολιτισμού ως διδακτική πρόταση για το δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Αφετηρία της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση του όρου της Ιστορίας ως επιστήμη .Το επόμενο κεφάλαιο σχετίζεται με έναν κλάδο της Ιστορίας , ο οποίος ονομάζεται τοπική ιστορία. Γίνεται λόγος για το τι ακριβώς είναι η ... -
Η χρήση της μουσικής ως μέσου παρέμβασης σε μαθητές με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΔ): Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την ανάδειξη της μεθόδου της μουσικοθεραπείας στην εκπαίδευση παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ), με σκοπό την ανάπτυξη γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων ... -
Μέσα από τον παραδοσιακό χορό μαθαίνω τον τόπο μου και την υπόλοιπη Ελλάδα: μία πιλοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05-23)Στον χώρο της εκπαίδευσης τον 21ο αι. το στοιχείο της ελληνικής παράδοσης είτε τοπικά είτε εθνικά τείνει να εξαλειφθεί. Υποκειμενική είναι η αντίληψη και η εννοιολογική τοποθέτηση του όρου «παραδοσιακός». Ανασκοπήσεις της ... -
Έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών στο γυμνάσιο και λύκειο θηλέων Φλώρινας (1962-1971)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης έρευνας σχετίζεται με την συγκέντρωση, την κατηγοριοποίηση, την καταγραφή και την ανάλυση των ποινών που επιβλήθηκαν στο Γυμνάσιο και Λύκειο θηλέων της Φλώρινας κατά τα μέσα του 20ου αιώνα. ... -
Έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών στο γυμνάσιο αρρένων Φλώρινας (1949-1962)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Βασικός σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να συγκεντρωθούν, να κατηγοριοποιηθούν, να αναλυθούν και να ερμηνευτούν οι διάφορες ποινές που επιβλήθηκαν τη δεκαετία του ’50 στο γυμνάσιο αρρένων στην πόλη της Φλώρινας. Η έρευνα ... -
Παίζω μουσική και μαθαίνω πολιτισμούς: ένα μουσικοκινητικό παραμύθι για όλους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Από την εποχή των Αρχαίων Ελλήνων, επισημαίνεται η χρησιμότητα της μουσικής. Ως «Μουσικοκινητική Αγωγή» ορίζεται ως ο συνδυασμός της μουσικής με την κίνηση. Οι πατέρες αυτής της μεθόδου θεωρούνται ο Emile Jaques -Dalcroze ... -
Διαθεματική Προσέγγιση της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, Κινητικά Παιχνίδια/Δραστηριότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η παροχή κινήτρων μάθησης για όλους τους μαθητές μιας τάξης, ακόμη και εκείνων που δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να συμμετέχουν στο μάθημα. Ειδικότερα, επιδιώκεται τα παιδιά, να ... -
Η ζωή των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και η πορεία τους προς το Ολοκαύτωμα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-17)Η παρούσα εργασία με θέμα «Η ζωή των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και η πορεία τους προς το Ολοκαύτωμα», αποτελεί μια διδακτική πρόταση η οποία είναι σχεδιασμένη να υλοποιηθεί σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης στα πλαίσια του Ολοήμερου ... -
'Ερευνα σχολικών εγχειριδίων: 1897-1937: Συγκριτική έρευνα των ερμηνευτικών και διδακτικών προσεγγίσεων της περιόδου σε 3 σχολικά εγχειρίδια της ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-19)Στην παρούσα εργασία ερευνήθηκαν τρία σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της Στ’ τάξης του Δημοτικού, που διδάχθηκαν από το 1996 έως και σήμερα, από κοινού με τα αντίστοιχα Βιβλία Δασκάλου και Τετράδια Εργασιών. Σκοπός της ... -
Τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες από δέκα έως δώδεκα ετών: Η άποψη των δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10-08)Κάθε παιδί είτε είναι χωρίς πρόβλημα ή έχει κάποιας μορφής νοητική στέρηση έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση χωρίς να απομακρύνεται από το περιβάλλον του. Η εξέλιξη των επιστημών που αναφέρονται στην ειδική αγωγή συνδράμουν ... -
Ο Γεώργιος Μόδης ως πηγή της τοπικής ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-09)Η παρούσα Πτυχιακή εργασία µε τίτλο «Ο Γεώργιος Μόδης ως πηγή της τοπικής ιστορίας» εκπονήθηκε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των προϋποθέσεων, για την λήψη του πτυχίου µου από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης με ... -
Αποτελέσματα μιας νέας πρότασης διδασκαλίας των κλασμάτων στην Ε’ τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η συγκεκριμένη εργασία αφορά στο μάθημα των μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρόταση μάθησης των κλασμάτων και των δεκαδικών αριθμών. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται στη μάθηση/διδασκαλία ... -
Η επιχειρηματολογική επιστολή: ένα σενάριο διδασκαλίας της γλώσσας για το δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την καλλιέργεια του λόγου των μαθητών στο πεδίο της επιχειρηματολογικής επιστολής. Στην εργασία παρουσιάζουμε στοιχεία των κειμενικών ειδών και της μελέτης της γλώσσας υπό το πρίσμα αυτών. ... -
Η δράση και ο ρόλος των γυναικών στον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος. Συνέντευξη από δύο μαχήτριες του ΔΣΕ και η χρήση της εργασίας ως ιστορικό εργαλείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Αυτή η πτυχιακή εργασία σκοπεύει σε μια διδακτική πρόταση στο μάθημα της ιστορίας , με εργαλείο την προφορική μαρτυρία. Αποσκοπεί στην εκμάθηση και στην λήψη πληροφοριών από πρόσωπα της εκάστοτε ιστορικής περιόδου τα οποία ... -
Προγραμματισμός ρομπότ σε περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας για την απόκτηση γεωγραφικών και ιστορικών γνώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η ενσωμάτωση των τεχνολογιών των ΤΠΕ στη διδασκαλία της ιστορίας και της γεωγραφίας μπορεί να προωθήσει την κριτική σκέψη και να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ απλής συσσώρευσης πληροφοριών και διερευνητικής και κριτικής ... -
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: παιχνίδια για την εξοικείωση μικρών παιδιών στα πλαίσια των ομάδων με φυσικές διεπαφές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στο πλαίσιο του μαθήματος «Σχεδίαση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού» μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με το πρόγραμμα scratch και την πλατφόρμα makey-makey. Χρησιμοποιώντας το scratch στη δημιουργία εκπαιδευτικών ... -
Οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης καταθέτουν τις απόψεις τους για ζητήματα εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών με μεταναστευτικό προφίλ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η χώρα μας ανέκαθεν και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται για την πολιτισμική ετερότητα και το γλωσσικό πλουραλισμό της, καθώς στην ελληνική κοινωνία έχουν ενσωματωθεί κοινωνικές ομάδες από διάφορα μεταναστευτικά ... -
Κίνητρα, συναισθήματα και αντιλήψεις των μαθητών για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της Γ΄τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει τη συσχέτιση των αντιλήψεων των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου για το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών με τα συναισθήματα και τους στόχους επίτευξής τους. Η διεξαγωγή ... -
Ενσυναίσθηση και προτιμήσεις στη μουσική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη συσχέτιση μεταξύ της ενσυναίσθησης και των προτιμήσεων της μουσικής σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες. Στην έρευνα συμμετείχαν 160 άτομα (80 μαθητές της Ε’ και Στ’ Δημοτικού ... -
Η ζωντανή αναμετάδοση από drone στην τάξη ως πλαίσιο πραγματοποίησης αυθεντικών δραστηριοτήτων στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Είναι γεγονός ότι ο χαρακτήρας των πρώιμων εκπαιδευτικών διαδικασίων βασίστηκε σε μορφές και μεθόδους διδασκαλίας που εστίαζαν αποκλειστικά στο περιεχόμενο συγκεκριμένων γνωστικών πεδίων, όντας κατά βάση αποστασιοποιημένος ...