Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 41-60 of 191
-
Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) ως Φορείς Εισαγωγής και Εφαρμογής Καινοτόμων Δράσεων και Προγραμμάτων: Οι Απόψεις των Υπευθύνων Λειτουργίας των ΚΠΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία διεξήχθη με στόχο να συμβάλλει στη συζήτηση για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως καινοτόμες δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος και σχετικά με τον χαρακτηρισμό τους ως φορείς ... -
Η Ιστορία της Τέχνης ως εργαλείο διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων του Δημοτικού Σχολείου: θεωρητική προσέγγιση και πρακτικές εφαρμογές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Ο ρόλος που διαδραματίζει η τέχνη στα σχολικά προγράμματα, αν και θα έπρεπε να είναι καταλυτικός, υποβιβάζεται και περιθωριοποιείται. Ιδιαίτερα στη χώρα μας, η τέχνη συχνά υποβαθμίζεται σε προαιρετικά μαθήματα, μαθήματα ... -
Οι εμπορικές συναλλαγές της Τράπεζας Ανατολής με τη Δυτική Μακεδονία. Παράρτημα Μοναστηρίου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017) -
Γνωρίζω την Ελλάδα και τις "γύρω" χώρες με την μέθοδο Digital Storytelling: Εκπαιδευτικό υλικό για την ελληνική ως ξένη γλώσσα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της νέας σύγχρονης κοινωνίας, επηρεάζοντας όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής, και φυσικά την εκπαίδευση. Οι απεριόριστες δυνατότητες που μας προσφέρουν, καθιστά ... -
Η Αξιοποίηση της μεθόδου CLIL στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση: καταγραφή των απόψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η πρόσφατη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ), ή όπως αναφέρεται στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία της μεθόδου CLIL, στα πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, αλλά και η ευρεία εφαρμογή της στην Ευρώπη, ... -
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο. Μια περίπτωση έρευνας δράσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μια από τις πιο σημαντικές επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Στην κατεύθυνση αυτή έχει αναπτυχθεί το «κίνημα της κριτικής σκέψης», με σκοπό να ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών (2011) για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: ποιοτική και ποσοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών» (2011) για τη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κάποια σχολεία της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Δημοτικό και Γυμνάσιο) την τριετία 2011-2013 ενώ στην Α΄ Λυκείου έως ... -
Οι Γάλλοι και η διοίκηση του Ιωάννη Ηλιάκη στην Κοζάνη την περίοδο του Εθνικού διχασμού (1916-1920)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών της κατεύθυνσης «Ανθρωπιστικές Σπουδές και Νέες Τεχνολογίες» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής ... -
Αναπαραστάσεις Προσφύγων στην Ελλάδα της Κρίσης. Μία Κριτική Ανάλυση Λόγου σε Άρθρα Ελληνικών Εφημερίδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η προσφυγική κρίση αποτέλεσε γεγονός και για την ελληνική κοινωνία, με μεγάλο πλήθος προσφύγων να καταφθάνουν στην Ελλάδα από το 2015 και έπειτα. Τα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ασχολήθηκαν με ποικίλα θέματα ... -
Φυσιοκρατικές, Μηχανοκρατικές και Τεχνοκρατικές επιρροές στα κείμενα βιβλίων σχολικής επιστήμης του Δημοτικού Σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-02)Από τα πρώτα χρόνια των ιστορικών χρόνων ο άνθρωπος ερευνά το φυσικό περιβάλλον και τα φυσικά φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω του, αναπτύσσει σκέψεις, προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις, διατυπώνει θεωρίες και εισέρχεται σταδιακά ... -
"Γνωστοί ήρωες σε άγνωστες περιπέτειες": Διαθεματικό υλικό για τη Γλώσσα και τον Πολιτισμό στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση διδασκαλίας, η οποία εστιάζει στη διαθεματική προσέγγιση της Γλώσσας και του Πολιτισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελείται από μία σειρά διασκευασμένων παραμυθιών, τα οποία είναι ... -
Το προφίλ των μελλοντικών δασκάλων: εμπειρική διερεύνηση των Προγραμμάτων Σπουδών των ΠΤΔΕ σε επίπεδο στοχοθεσίας περιεχομένων και μεθόδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Κάθε προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα (ΠΠΤ), εξαρτάται από την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Η παρούσα έρευνα ... -
Αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας και των μοντέλων: Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Nanoscience-Nanotechnology (N-ST) and scientific models are two areas that are intensely preoccupied the scientific community. The rapid development of N-ST, in combination with its social impact, have evoked educational ... -
Εμπειρική διερεύνηση και αποτύπωση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)The present study, aims to investigate the in service training needs of primary education teachers (ΠE 70), as perceived and expressed by them. The survey was carried out in the last quarter of the school year 2015-2016 ... -
Ανάπτυξη κλείδας ανάλυσης ψηφιακών ιστοριών για την κοινωνική αειφορία
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Digital storytelling is a new, powerful instructional tool for both students and educators, in which images and audio/written messages are combined with music to create short videos that inform people about various issues. ... -
We!Design!Fractions: Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την συμμετοχική σχεδίαση με παιδιά μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, παράλληλα με την ραγδαία ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή μέσα στην εκπαίδευση, αναπτύσσεται σταδιακά και ο τομέας της συμμετοχικής σχεδίασης με παιδιά, κάτω από την πεποίθηση ... -
STEM στο Νηπιαγωγείο: Μελέτη της έννοιας της ταχύτητας αξιοποιώντας την προγραμματιζόμενη συσκευή SPHERO
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03-07)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα ... -
Η σχολική μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Έρευνα στα δημοτικά σχολεία του νομού Ημαθίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η τρέχουσα έρευνα με τίτλο: «Η σχολική μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Έρευνα στα δημοτικά σχολεία του νομού Ημαθίας» επιχειρεί να παρουσιάσει και να εξετάσει τις επιστημονικές προσεγγίσεις, τις μελέτες και τις έρευνες σχετικά ... -
Η ιστορία της Ευξείνου Λέσχης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η Εύξεινος Λέσχη Φλώρινας ιδρύθηκε το 1951 από Πόντιους πρόσφυγες πρώτης και δεύτερης γενιάς και αριθμεί περισσότερα από χίλια μέλη. Σκοπός του συλλόγου είναι η διάσωση και διάδοση της πολιτιστικής ποντιακής κληρονομιάς. ... -
Κοινότητα και Εκπαίδευση. Η συμβολή της έρευνας δράσης στην κοινωνική και πολιτική αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η σύνδεση του ενεργού πολίτη με την κοινοτική προσέγγιση της εκπαίδευσης. Στο παγκόσμιο σκηνικό προωθείται η συνεργασία του σχολείου με την κοινότητα, ώστε να αναπτυχθούν και ...