Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 61-80 of 191
-
Η Πολιτισμική ταυτότητα των Βλάχων κατοίκων του Μοναστηρίου μέσα από τις συνεντεύξεις τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της πολιτισμικής ταυτότητας και της μνήμης των κατοίκων του Μοναστηρίου. Τιτλοφορείται ως « Η πολιτισμική ταυτότητα των Βλάχων κατοίκων του Μοναστηρίου μέσα από τις συνεντεύξεις ... -
Ο θεσμός του Επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης ως μηχανισμός εκπαιδευτικής αξιολόγησης και κοινωνικού ελέγχου. Η περίπτωση του κ. Μπέντα (1950-51)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Ζητούμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του θεσμού της επιθεώρησης μέσα από το παράδειγμα του Κ. Μπέντα, επιθεωρητή Καστοριάς κατά τη χρονική περίοδο 1950-1951. Για το σκοπό αυτό η έρευνα στηρίχθηκε σε αρχειακό ... -
Οι απόψεις των υποψηφίων δασκάλων (φοιτητών-τριών) για τα προγράμματα σπουδών των ΠΤΔΕ: μια απόπειρα χαρτογράφησης και συγκριτικής αποτίμησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των υποψήφιων δασκάλων (φοιτητών/τριών) για τα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απόψεις 160 ... -
Η ενορία του Αγίου Νικολάου στη Φλώρινα: 90 χρόνια κοινοτικής και πνευματικής ζωής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την ενορία του αγίου Νικολάου Φλώρινας. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην ιστορική διάσταση, στην οργάνωση και στην πνευματική και φιλανθρωπική προσφορά της ενορίας γενικότερα. Η ... -
Η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης των σχολικών ηγετών στη διαδικασία της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Απόψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης νομού Κιλκίς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία, έχει ως στόχο, να μελετήσει πόσο σημαντικά συμβάλλει η συναισθηματική νοημοσύνη των σχολικών ηγετών στην επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Γίνεται αντιληπτό πως αυτό το θέμα, εγείρει ερωτήματα ... -
Η εκπαιδευτική αποκέντρωση στον λόγο διεθνών οργανισμών και εκπονητών πολιτικής: η περίπτωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η αποκέντρωση αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά φαινόμενα που έχουν επηρεάσει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τα τελευταία χρόνια. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ακολουθώντας τα κελεύσματα διεθνών οργανισμών καλείται να ... -
Εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων σε Ανοιχτά Διερευνητικά Περιβάλλοντα Μάθησης: οι αντιλήψεις τους για τον επιστημονικό γραμματισμό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Ο επιστημονικός γραμματισμός συνοψίζει τους βασικούς σκοπούς της εκπαίδευσης των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι φορείς που καλούνται να υποστηρίξουν την εφαρμογή των επιδιώξεων των Προγραμμάτων ... -
Επηρεάζουν οι ατομικές διαφορές στον γνωστικό έλεγχο την ηθική κρίση των παιδιών;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει αν ηλικία των συμμετεχόντων και οι εκτελεστικές τους λειτουργίες επηρεάζουν τις απαντήσεις τους στα ηθικά διλήμματα. Οι ηθικές κρίσεις με βασικό εργαλείο τα ηθικά ... -
Περιγραφή του Κώδικα Διαζυγίων της Ορθόδοξης Μητρόπολης Μογλενών και Φλωρίνης (1901-1909)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η περίοδος Τανζιμάτ χαρακτηρίζεται από μεταρρυθμίσεις που αφορούσαν την παραχώρηση προνομίων σε μη μουσουλμάνους πολίτες της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Στο πλαίσιο αυτό, καθιερώθηκε ο θεσμός της Κοινοτικής Αυτοδιοίκησης, ... -
Το φαινόμενο του λωτού στο δημοτικό σχολείο: σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού σε περιβάλλον μη-τυπικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η ταχεία ανάπτυξη της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) και τα ζητήματα που προκύπτουν από αυτήν έχουν ως αποτέλεσμα την αυξανόμενη ανάγκη για εκπαιδευτική έρευνα στο πεδίο αυτό, με στόχο την δημιουργία επιστημονικά ... -
Η οικονομική, πολιτισμική και κοινωνική ζωή της κοινότητας Μεγαρόβου μέσα από το ανέκδοτο αρχείο των ετών 1821-1903
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Το Μεγάροβο αποτέλεσε για πολλά χρόνια ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της ελληνόγλωσσης πατριαρχικής εκπαίδευσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όπως αυτή ορίστηκε στα πλαίσια του Χαττ-ι χουμαγιούν. Η έναρξη της οργανωμένης ... -
Μελέτη της εξέλιξης των αντιλήψεων μελλοντικών δασκάλων για τη διερευνητική προσέγγιση στις φυσικές επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα έρευνα μελετά την εξέλιξη των αντιλήψεων μελλοντικών Α/θμιων εκπαιδευτικών αναφορικά με τη Διερευνητική προσέγγιση στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών [ΦΕ] μέσα από ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα ... -
Η εμπλοκή των εκτελεστικών λειτουργιών στην ανάπτυξη επιστημολογικής επίγνωσης αναφορικά με τη φύση και το ρόλο των επιστημονικών μοντέλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Οι μαθητές παρουσιάζουν δυσκολίες, ακόμη και μετά από ρητή διδασκαλία, στην τροποποίηση των ιδεών τους αναφορικά με τη φύση και το ρόλο των επιστημονικών μοντέλων. Η σχέση μεταξύ της εννοιολογικής κατανόησης και αλλαγής ... -
Εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων σε ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα μάθησης: η εξέλιξη των αντιλήψεών τους για τα μοντέλα και τη μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην εξέλιξη των αντιλήψεων μελλοντικών δασκάλων1 για τα μοντέλα και τη μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ) μέσα από τη συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες των μαθητών/τριών στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η κατανόηση του ιστορικού χρόνου από τα παιδιά έχει αποτελέσει θέμα πολλών ερευνών τα τελευταία χρόνια, καθώς αποτελεί βασικό σημείο στη διδασκαλία της Ιστορίας. Είναι πλέον αποδεκτό πως η κατανόηση του είναι μια μαθησιακή ... -
Πρακτική Άσκηση: Ποιοτική Ανάλυση των Παιδαγωγικών και Διδακτικών Πρακτικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των Διδακτικών και Παιδαγωγικών Πρακτικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κατά τη διάρκεια ... -
Η επιστολογραφία του Γρηγορίου του Θεολόγου Το ύφος και η γλώσσα τους Η αξιοποίησή τους ως πηγών της εποχής του
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Οι επιστολές του Γρηγορίου του Θεολόγου (328/9-390) που σώθηκαν καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της ζωής του από το 357 ως τον θάνατό του. Τα πρόσωπα, στα οποία απευθύνονται βρίσκονται σε κάθε κοινωνική βαθμίδα: πατριάρχες, ... -
Διδασκαλία συναρτήσεων στην α' λυκείου με χρήση geogebra
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη κατανόησης της έννοιας της συνάρτησης από μαθητές της Α’ Λυκείου. Συγκεκριμένα, στην εργασία γίνεται, αρχικά, μια συνοπτική ανασκόπηση της ιστορικής εξέλιξης της έννοιας ... -
Οι απόψεις των υποψήφιων δασκάλων για τα προγράμματα σπουδών τους: η περίπτωση του ΠΤΔΕ Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των υποψήφιων δασκάλων (φοιτητών) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, για το Πρόγραμμα Σπουδών τους. Στο πρώτο μέρος της εργασίας ... -
Το μουσείο εκπαίδευσης "Χρίστος Τσολάκης" της Βέροιας "ταξιδεύει" στο σχολείο. Διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση Μουσειοσκευής και της τοπικής εκπαιδευτικής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Το παρόν πόνημα αποτελεί μια έρευνα δράσης σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου για την αξιολόγηση ενός συνόλου παιδαγωγικού υλικού, με απώτερο σκοπό τον εμπλουτισμό μουσειοπαιδαγωγικής εμπειρίας στο πλαίσιο της σχολικής πράξης ...