Now showing items 1-18 of 18

    • Από το χαρτί στην οθόνη: Το παράδειγμα της Παναγίας των Παρισίων 

      Πασιάδου, Άντρεα; Pasiadou, Antrea (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)
      Περίληψη. Η παρούσα εργασία ασχολείται με την διασκευή του λογοτεχνικού έργου Η Παναγία των Παρισίων και την προσαρμογή του στην κινηματογραφική οθόνη, ως ταινία κινουμένων σχεδίων. Εξετάζονται οι μετατροπές που έκανε ...
    • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΑΦΗΓΗΣΕΩΝ 

      Κατσή, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)
      Η Δημιουργική Γραφή συνήθως αναφέρεται στην παραγωγή κειμένων που έχουν αισθητικό και όχι καθαρά πληροφοριακό, οργανικό ή ρεαλιστικό χαρακτήρα. Ένα από τα κύρια διακριτικά χαρακτηριστικά των κειμένων Δημιουργικής Γραφής ...
    • Δημιουργική Γραφή και Σεξουαλική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση 

      Βογιατζή, Σωτηρία; Vogiatzi, Sotiria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
      Αρχικά ο φεμινισμός, οι γυναικείες σπουδές και μετέπειτα οι σπουδές φύλου αποτέλεσαν το έναυσμα για την έμφαση που δόθηκε στην “εικόνα” της γυναίκας μέσω της λογοτεχνίας και ύστερα στις αναπαραστάσεις και εικόνες των φύλων ...
    • Διαμόρφωση Περιβαλλοντικής Συνείδησης Μέσα από τη Δημιουργική Ανάγνωση Παραμυθιών σε Παιδιά Προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Ηλικίας 

      Ιωσηφίδου, Σοφία; Iosifidou, Sofia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα εργασία αποτελείται από πέντε ξεχωριστά κεφάλαια. Στο τρία πρώτα κεφάλαια αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο τέταρτο παρουσιάζονται επιλεγμένα παραμύθια που μπορεί με τον ...
    • Εφαρμογές της λαϊκής παράδοσης στην προσχολική αγωγή 

      Ζυγούρης, Φώτιος Επ. (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Ένας από τους κύριους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών για το Nηπιαγωγείο είναι να αφυπνιστεί το ενδιαφέρον των παιδιών για ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την πολιτισμική κληρονομιά και τη ...
    • Η διαθεματική προσέγγιση μέσα από τους Μύθους του Αισώπου 

      Παπαδοπουλου, Σοφία; Papadopoulou, Sofia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Περίληψη Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η επιζητούμενη αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της, συνεπάγεται αλλαγές στους τρόπους των διδακτικών προσεγγίσεων αλλά και της ...
    • Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά του νηπιαγωγείου στην εκπαίδευση 

      Φιοραλντα, Γκρέτσα; Fioralda, Greca (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)
      Η διαφορετικότητα στο πέρασμα των αιώνων, ως έννοια, απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις κοινωνικές επιστήμες. Ο όρος «διαφορετικότητα» αναφέρεται για να περιγράψουμε κάτι ή κάποιο ...
    • Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική ηλικία 

      Νάτση, Χριστίνα; Natsi, Christina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην αξιοποίηση του παραμυθιού στην προσχολική ηλικία. Στόχος της είναι η διερεύνηση του ρόλου του παραμυθιού και της χρησιμότητάς του στην ανάπτυξη του νηπίου. Το παραμύθι αποτελεί ...
    • Η μορφή των ζώων στα παραμύθια και η χρήση τους στην μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση 

      Δημητριάδου, Αναστασία Δ.; Dimitriadou, Anastasia D. (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Περίληψη Στην τάξη του νηπιαγωγείου, τα παραμύθια αποτελούν βασικό μέσο διδασκαλίας, καθώς μέσα από αυτά τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν ποικίλα θέματα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους, όπως η διήγηση/αφήγηση, ...
    • Η νεοελληνική λογοτεχνία στην εκπαιδευτική πράξη: διδακτικές δοκιμές δημιουργικής γραφής 

      Καραγκιοζάκη, Αθανασία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η ανάγκη συνύπαρξης ανθρώπων με διαφορετικές γλωσσικές ,φυλετικές, χρωματικές, πολιτισμικές ,θρησκευτικές , σωματικές και πνευματικές ανάγκες στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον είναι μια πραγματικότητα. Το κοινωνικό ζήτημα της ...
    • Η συμβολή του παραμυθιού στη μαθησιακή διδασκαλία κατά την προσχολική εκπαίδευση 

      Κάκου, Ευανθία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Αναντίρρητα, η παιδική ηλικία ενός ανθρώπου είναι συνυφασμένη και συνδεδεμένη σε ένα μεγάλο ποσοστό από γλυκές αναμνήσεις. Μία εξ’ αυτών αποτελεί και η ανάμνηση των αφηγήσεων των παραμυθιών. Το παραμύθι, εμφανιζόμενο από ...
    • Κοινωνικά Ζητήματα στην Σύγχρονη Παιδική Λογοτεχνία: Η Περίπτωση του Πρόσφυγα 

      Μπαζούμα, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Έχοντας ως αφορμή την κατάσταση που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα σχετικά με τα νέο προσφυγικό κύμα, δημιουργήθηκε η παρακάτω εργασία. Σκοπός της είναι να μελετήσει την εικόνα του πρόσφυγα στην σύγχρονη Παιδική ...
    • Λογοτεχνικές αναπαραστάσεις της αναπηρίας (τύφλωση-κώφωση) σε μυθοπλαστικά κείμενα για παιδιά και εφήβους 

      Αλεξίου, Αφροδίτη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)
      Το φαινόμενο της αναπηρίας απαντάται πολύ συχνά στην σύγχρονη κοινωνία. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή από πολύ μικρά με άτομα που αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία και συχνά είναι απροετοίμαστα ως προς την συμπεριφορά ...
    • Οι αναπαραστάσεις της διατροφής στην Παιδική Λογοτεχνία (2010-2020) 

      Χανουμίδου, Παρασκευή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)
      Στo πλαίσιo της πτυχιακής μου εργασίας επέλεξα μέσα από 10 εικονογραφημένα παιδικά λογοτεχνικά βιβλία με θεματολογία τις αναπαραστάσεις της διατροφής και μέσα από την συμβολή των εικόνων, να μελετήσω ένα από τα σημαντικά ...
    • Οι Απεικονίσεις των Ατόμων με Αναπηρία στα Παιδικά Βιβλία 

      Φλώρου, Ευαγγελία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει την απεικόνιση των ατόμων με αναπηρία στην Παιδική Λογοτεχνία. Το θεωρητικό πλαίσιο δομείται στα δυο πρώτα κεφάλαια γύρω από τους όρους της παιδικής λογοτεχνίας, ...
    • Παιδική Λογοτεχνία και Διδασκαλία της με τη Χρήση Δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής και Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας 

      Λιτσοπούλου, Αντιγόνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)
      Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι Παιδική Λογοτεχνία και Διδασκαλία της με τη Χρήση Δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής και Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Η εργασία διαπραγματεύεται κυρίως τη δημιουργική ...
    • Σύγχρονες Εκδοτικές Πρακτικές στην Παιδική και Εφηβική Λογοτεχνία στην Ελλάδα 

      Εξάρχου, Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
      Η παρούσα εργασία διερεύνησε και περιέγραψε την διαδρομή του βιβλίου και των εκδοτικών διαδικασιών από την αρχαιότητα έως σήμερα αλλά και τους λόγους που οι εκδοτικοί οίκοι χωρίζουν τα βιβλία τους σε ηλικιακές σειρές. ...
    • ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ 

      Σαλαπασίδου, Ελισάβετ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)
      Η επίδραση των νέων τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής, και κυρίως στον εκπαιδευτικό τομέα. Με τη χρήση της τεχνολογίας δημιουργείται ένα πολυτροπικό και πολυαισθητιριακό περιβάλλον ...