Now showing items 1-18 of 18

    • Ανιχνεύοντας τα ιχνογραφήματα των νηπίων 

      Μαλέα, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Στην εργασία θα μας απασχολήσουν τα υλικά που παρέχονται στα παιδιά προσχολικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο προκειμένου να εκφραστούν μέσω των εικαστικών, καθώς και τα αποτελέσματα που παράγονται με τη χρήση αυτών των υλικών. ...
    • Βιογραφία Ελληνίδας Ζωγράφου 

      Μαζαράκη, Ρούσσα Μαρίνα; Mazaraki, Roussa Marina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Περίληψη Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην κ. Νίνα Χαρίτωνος διακεκριμένη εικαστικό που ζει και δραστηριοποιείται στην πόλη της Καστοριάς. Η έρευνα αποτελείται από δύο μέρη συνέντευξης, επίσκεψη σε προσωπικές ...
    • Η διαμόρφωση των χώρων στα σύγχρονα νηπιαγωγεία 

      Καστάνη, Αδαμαντία Δήμητρα; Kastani, Adamantia Dimitra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)
      Περίληψη. Σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο E. Hall, ο χώρος διαθέτει μια «κρυφή» διάσταση, διαπερνάται από μια «σιωπηλή» γλώσσα που καθορίζει τη χρήση και τις σχέσεις των ανθρώπων. Ο σχολικός χώρος, δεν αποτελεί απλά το υλικό ...
    • Η διαχρονικότητα στο νηπιαγωγείο. Παρελθόν-παρόν-μέλλον. Εσωτερικοί, εξωτερικοί χώροι στο νηπιαγωγείο (δωμάτια-αίθουσες-αυλές) 

      Χρήστου, Αθανάσιος Χρήστος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
      Η παρακάτω εργασία εστιάζει στη διαχρονικότητα του νηπιαγωγείου και πως αυτό εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο. Συγκεκριμένα, γίνεται καταγραφή των εξωτερικών και των εσωτερικών χαρακτηριστικών των νηπιαγωγείων στο παρελθόν και ...
    • Η Διδακτική Των Εικαστικών με τη Μέθοδο Project στην Προσχολική Εκπαίδευση 

      Παυλίδου, Αναστασία Νίκη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)
      Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία ερευνά πώς θα μπορούσαν να διδαχθούν τα παιδιά τις Εικαστικές Τέχνες(σχέδιο,ζωγραφική,γλυπτική,χαρακτική,αρχιτεκτονική,διακόσμηση,βιτρώ και μωσαϊκό-ψηφιδωτό) μέσα από την εφαρμογή της Μεθόδου ...
    • Η δύναμη του παιδικού σχεδίου κ η επίδρασή του στον ψυχισμό του παιδιού 

      Καρατόλιου, Μαργαρίτα; Karatoliou, Margarita (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)
      Το παιδικό σχέδιο αποτελεί έναν από τους πιο αξιόλογους τρόπους επικοινωνίας ανάμεσα στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους, διότι μέσω αυτής της διαδικασίας, ειδικά τα παιδιά μπορούν και εξωτερικεύουν σκέψεις και επιθυμίες, ...
    • Η επίδραση της μουσικοθεραπείας σε παιδιά με αυτιστικές διαταραχές 

      Χειμώνα, Ιουλία; Cheimona, Ioulia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-09)
      Ο αυτισμός είναι μια διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (ΔΑΔ) που επηρεάζει πολλές πτυχές της ανθρώπινης ανάπτυξης και εκδηλώνεται πριν από την ηλικία των τριών ετών. Η επικοινωνία είναι ένας από αυτούς τους τομείς. Υπάρχουν ...
    • Η σημασία του παιδικού σχεδίου και η εικαστική αγωγή στο νηπιαγωγείο 

      Λαμπή, Πελαγία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Η τέχνη είναι ένας από τους σημαντικούς τρόπους για να εκφράζουν τα παιδιά τα συναισθήματα τους, τις εικόνες, τις εμπειρίες, τη φαντασία και τις γνώσεις τους. Ακόμη το παιδικό σχέδιο είναι ένα χρήσιμο διαγνωστικό εργαλείο, ...
    • Η συμβολή των εικαστικών τεχνών και της λογοτεχνίας στην ανάπτυξη της αισθητικής στην προσχολική ηλικία 

      Αθανασίου, Μαρία; Athanasiou, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)
      Η αισθητική αποτελεί μία ιδιαίτερα αφηρημένη έννοια, της οποίας η διδακτική προσέγγιση στο νηπιαγωγείο μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη. Για αυτό, παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα των τεχνών. Αρχικά, η τέχνη δεν διαθέτει συγκεκριμένο ...
    • Μουσικοθεραπεία για παιδιά με ψυχικά νοσήματα 

      Καραδιαμάντη, Αναστασία; Karadiamanti, Anastasia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Περίληψη Η συγκεκριμένη εργασία αναφέρεται κατά κύριο λόγο στη θετική επίδραση της μουσικοθεραπείας στα παιδιά με ψυχικά νοσήματα. Επιπλέον, μέσω της αυτής της μελέτης πραγματοποιείται μια προσπάθεια κατανόησης της συμβολής ...
    • Οι καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης την δεκαετία του '80 

      Γιουψάνη, Σπυριδούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία με θέμα « Οι Καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης την δεκαετία του 80’» εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Φλώρινας και πρόκειται για ερευνητική εργασία. Στόχος ...
    • Σύγχρονα κινήματα του 20ου αιώνα. Εκπαιδευτικές προτάσεις στο νηπιαγωγείο 

      Ράπτη, Γεωργία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-02)
      Η ένταξη των καλλιτεχνικών στο σχολικό πλαίσιο ήδη από το νηπιαγωγείο είναι ύψιστης σημασίας για την ανάπτυξη των παιδιών, τόσο σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό. Τα σύγχρονα καλλιτεχνικά κινήματα ...
    • Σύγχρονα νηπιαγωγεία, η διαμόρφωση, η οργάνωση των χώρων και η σύγκριση με τα νηπιαγωγεία της Σκανδιναβίας 

      Αντωνιάδη, Θεοδώρα; Antoniadi, Theodora (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)
      Η διαμόρφωση του χώρου σε ένα νηπιαγωγείο αποτελεί ζωτικής σημασίας παράγοντα για την αποτελεσματική ανάπτυξη και εκπαίδευση των παιδιών. Ο κατάλληλα διαμορφωμένος χώρος προσφέρει ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την αυθόρμητη ...
    • Τέχνες και Κεραμική στην πόλη της Λαμίας.Παιδαγωγιή αξιοποίηση των εφαρμογών 

      Βλάχου, Ελένη; Vlachou, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)
      Η παρούσα Πτυχιακή εργασία με τίτλο «ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ» εκπονήθηκε στα πλαίσια της λήψης του πτυχίου μου από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Σχολή Κοινωνικών ...
    • Τέχνες και Οπτικός Γραμματισμός στην Προσχολική Εκπαίδευση 

      Λιόλιου, Ευγενία; Lioliou, Evgenia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα του οπτικού γραμματισμού. Πιο συγκεκριμένα, την συμβολή της αξιοποίησης εικονοβιβλίων στην ανάπτυξη του οπτικού γραμματισμού των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στόχοι ...
    • Τέχνες και Χειροτεχνίες- Σχέδια εκπαιδευτικές εφαρμογές με τους μαθητές του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Φλώρινας 

      Φέκος, Θεόδωρος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)
      Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας θα αναφερθούμε στις μαθησιακές δυσκολίες που αποτελούν έναν όρο που απασχολεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών. Σκοπός της εργασίας είναι να ...
    • Τέχνες, χειροτεχνίες και Εικαστικά στο σύγχρονο νηπιαγωγείο 

      Μαντζούκης, Σωκράτης; Mantzoukis, Sokratis (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-09)
      Αυτή η έρευνα εμβαθύνει στην ενσωμάτωση των μορφών της τέχνης, στο πεδίο της χειροτεχνίας και των εικαστικών τεχνών, ως μικροκατασκευές και δημιουργίες με την χρήση παιδαγωγικών υλικών στα σύγχρονα νηπιαγωγεία. Τα ευρήματα ...
    • Τέχνη, Κεραμική και Μουσειακή Εκπαίδευση. Περιήγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας 

      Τασοπούλου, Φωτεινή; Tasopoulou, Fotini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-05)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα εργασία έγινε με αφορμή μια επίσκεψή μου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας. Καθοριστικός παράγοντας ήταν το γεγονός πως εκείνη τη μέρα είχα την τύχη να πετύχω την αρχαιολόγο του μουσείου η οποία μαζί ...