Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 538-557 of 993
-
Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο λόγο των εκπονητών της εκπαιδευτικής πολιτικής
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-02-24)Η μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα ζήτημα που, εδώ και χρόνια, βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος και απασχολεί την εκπαιδευτική πολιτική όλων των κυβερνήσεων. Μέχρι ... -
Η Προκατάληψη του Φυσικού Αριθμού και η Έννοια της Μεταβλητής στην Άλγεβρα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Οι μαθητές συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες και οδηγούνται σε παρερμηνείες στην προσπάθεια τους να κατανοήσουν την έννοια της μεταβλητής. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως στόχο να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές ... -
Η προσέγγιση της συμπεριφοράς της σαύρας Gecko στο Δημοτικό Σχολείο: μελέτη των ιδεών των μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία αναδεικνύει και περιγράφει τις ιδέες των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο της σαύρας γκέκο, που έχει την ικανότητα να περπατάει σε οποιαδήποτε επιφάνεια αψηφώντας τη βαρύτητα. Συγκεκριμένα το φαινόμενο ... -
Η προσφυγική Θεσσαλονίκη: σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού φακέλου τοπικής ιστορίας για την στ' δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η συγκεκριμένη εργασία μελετά το τραυματικό γεγονός στην τοπική ιστορία της Θεσσαλονίκης από το ξέσπασμα της Μικρασιατικής Καταστροφής μέχρι την ενσωμάτωση των προσφύγων τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1920. Παραθέτει ... -
Η Ριζάρειος Εκκλησιαστική Σχολή στις αρχές του 20ου αιώνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-01)Η Ριζάρειος Εκκλησιαστική Σχολή αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για υψηλόβαθμα εκκλησιαστικά στελέχη, καθώς από την έναρξη της λειτουργίας και παρόλα τα εμπόδια και τις πολιτικές εξελίξεις αποτέλεσε ένα πνευματικό στίβο. ... -
Η σημασία της αυθεντικότητας της ηγεσίας στην επικοινωνία εντός του σχολείου και στην επικοινωνία σχολείου -γονέων. Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της σημασίας της αυθεντικότητας της ηγεσίας στην επικοινωνία εντός σχολείου αλλά και στην επικοινωνία σχολείουγονέων. Πιο συγκεκριμένα διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών ... -
Η σημασία της επικοινωνίας ως παράγοντας πρόληψης οργανωσιακών συγκρούσεων στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Προκειμένου μια σχολική μονάδα, να λειτουργεί ομαλά και μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα συνεργασίας και αποδοτικότητας, τα μέλη που την απαρτίζουν, οφείλουν να έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται στις συνεχείς μεταβολές και ... -
Η Σιάτιστα στην περίοδο της Κατοχής 1941-1946
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναλύει την περίοδο της Κατοχής. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τα γεγονότα που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο αυτή στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα στη Σιάτιστα από το 1941 ... -
Η Σκοτεινή Πλευρά της Ηγεσίας. Η Καταστροφική Ηγεσία και η επίδρασή της στην Αποτελεσματικότητα του Σχολικού Οργανισμού.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-02)Στην σύγχρονη έρευνα για την ηγεσία, κάνει την εμφάνισή της μια προσέγγιση που στοχεύει στη μελέτη της σκοτεινής πλευράς της. Στον εκπαιδευτικό χώρο και κυρίως της Ελλάδας, μια τέτοια προοπτική είναι ακόμα στα πρώτα της ... -
Η στάση και οι αντιλήψεις των μαθητών Γυμνασίου για την επίδραση της ρύπανσης των λειτουργούντων λιγνιτικών μονάδων, για την ποιότητα ζωής και την αειφορία, στην ευρύτερη λεκάνη της Πελαγονίας
(2020)Η ενέργεια αποτελεί βασικό κεφάλαιο των σύγχρονων κοινωνιών, καθώς είναι απαραίτητη για την υλοποίηση πλήθους δραστηριοτήτων απαραίτητων για τους πολίτες του 21ου αιώνα. Η επιλογή μεταξύ των διάφορων μορφών ενέργειας ... -
Η συζήτηση για την τέχνη στο δημόσιο λόγο ως επιφαινόμενο της εργαλειακής της πρόσληψης: τρεις περιπτώσεις από την ευρωπαϊκή διανόηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-01)Στην εργασία αυτή προσεγγίζονται τρεις περιπτώσεις δημόσιας συζήτησης για την τέχνη, από τον 18ο, τον 19ο και τον 20ο αιώνα: Η διαφωνία μεταξύ Jean Jacques Rousseau και Jean Le Rond d’Alembert περί του ρόλου του θεάματος, ... -
Η συμβολή ενός ψηφιακού μοντέλου κλασικής ζυγαριάς (που ενσωματώνει λάθος από πρόθεση) στη δημιουργία μαθηματικού νοήματος από τους φοιτητές σχετικά με το σύμβολο της ισότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Το σύμβολο της ισότητας είναι από τα αντικείμενα των Μαθηματικών πάνω στο οποίο στηρίζονται πολλές μαθηματικές γνώσεις, με αποτέλεσμα να αποτελεί κεντρικό θέμα για πληθώρα ερευνών τις τελευταίες δεκαετίες στον τομέα των ... -
Η συμβολή της παρακίνησης του διευθυντή στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού: απόψεις εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Οι οικονομικές, τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα συνεχώς ανά την υφήλιο, απαιτούν απαντήσεις και εξειδίκευση των ανθρώπινων πόρων, καθιστώντας, κατ’ επέκταση, επιτακτική ανάγκη την υψηλής ποιότητας ... -
Η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης των σχολικών ηγετών στη διαδικασία της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Απόψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης νομού Κιλκίς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία, έχει ως στόχο, να μελετήσει πόσο σημαντικά συμβάλλει η συναισθηματική νοημοσύνη των σχολικών ηγετών στην επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Γίνεται αντιληπτό πως αυτό το θέμα, εγείρει ερωτήματα ... -
Η συμβολή της Ψυχολογικής Ροής & της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στη νοηματοδότηση του έργου του εκπαιδευτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ψυχολογική ροή είναι το είδος της εμπειρίας που ενεργοποιεί την απόλυτη συμμετοχή και αυτενέργεια του ατόμου στο παρόν της δράσης του που διαρθρώνεται γύρω από έναν προσωπικό στόχο, την αίσθηση ακινητοποίησης του χρόνου, ... -
Η συμβολή του Comic στην ιστορική εκπαίδευση: διερεύνηση της ανάπτυξης της ιστορικής σκέψης και της ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας με διδακτική αξιοποίηση του ιστορικού Comic
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα μελέτη αφορά την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας της ιστορίας, χρησιμοποιώντας το comic ως εναλλακτική ιστορική πηγή και αφήγηση για το παρελθόν (Historical Educomic). Έτσι, σχεδίασα και υλοποίησα ένα πιλοτικό ... -
Η συμβολή του Βιζυηνού στην επίλυση του γλωσσικού ζητήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Σν Γισζζηθφ Εήηεκα, απνηέιεζε έλα πνιχ ζεκαληηθφ πξφβιεκα ην νπνίν ηαιάληζε πνιιέο γεληέο Διιήλσλ. Ζ παξνχζα πηπρηαθή εξγαζία, πξαγκαηεχεηαη νιφθιεξε ηελ εμέιημε ηνπ Γισζζηθνχ Εεηήκαηνο, απφ ηηο απαξρέο ηνπ, κέρξη θαη ηελ ... -
Η συμβολή του Δημοσθένη Θεοχαρίδη στην πολιτική ζωή της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Ο Δημοσθένης Θεοχαρίδης υπήρξε μία από τις πιο εμβληματικές μορφές της περιοχής της Φλώρινας. Η συμβολή του στην πολιτική ζωή της περιοχής ήταν μεγάλη, αφού μέσα από την συμμετοχή του σε διάφορους πολιτικούς σχηματισμούς, ... -
Η συμβολή του διευθυντή στην εισαγωγή καινοτομιών στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να αναλαμβάνουν την υλοποίηση καινοτόμων δραστηριοτήτων. Το αντικείμενο αυτής της μελέτης αφορά τη συμβολή του διευθυντή ... -
Η συμβολή του κινέζικου άβακα στην ανάπτυξη της αίσθησης του αριθμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί αν οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου γνωρίζουν τη δομή του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης και να διαπιστωθεί αν ο κινέζικος άβακας, ο οποίος ως τεχνούργημα ...