Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 722-741 of 993
-
Ο θεσμός του μέντορα: απόψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με προϋπηρεσία 0-5 έτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα έρευνα είναι οι απόψεις των νέων αναπληρωτών εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ70, σχετικά με τον θεσμό του Μέντορα για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς. Αναλυτικότερα, μέσω της συγκεκριμένης ... -
Ο θεσμός των τάξεων υποδοχής: διερεύνηση των απόψεων και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Η καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων τα τελευταία έτη στην Ασία και την Αφρική ανάγκασε χιλιάδες ανθρώπους να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους και να κατευθυνθούν σε χώρες κυρίως της Ευρώπης. Με το κλείσιμο των ελληνοτουρκικών ... -
Ο Κυβερνήτης Καποδίστριας και η ελληνική κοινωνία: Η διαδικασία αλληλοκατανόησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη της ζωής και του έργου του Ιωάννη Καποδίστρια με κύριο άξονα τη διαδικασία αλληλοκατανόησης και τη σχέση του με την ελληνική κοινωνία στη διάρκεια της κυβερνητικής του θητείας. ... -
Ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης και οι απόψεις του για τη διδακτική της ελληνικής γλωσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα, στο «Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών» στο «Παιδαγωγικό ... -
Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου στην Πρώτη: η ιστορία, η αρχιτεκτονική, η εικονογράφηση του ναού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-05-20)Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης το ναό του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στο χωριό Πρώτη της Φλώρινας. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη αναφορά στην ιστορική εξέλιξη του χωριού γενικότερα και, στη συνέχεια, στην ... -
Ο Νέος Καύκασος Φλώρινας την περίοδο της κατοχής και του εμφυλίου μέσα από συνεντεύξεις των κατοίκων του
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της Κατοχής και του Εμφύλιου Πολέμου στο Νέο Καύκασο της Φλώρινας όπως αυτά παρουσιάζονται μέσα από συνεντεύξεις των κατοίκων του. Δίνεται λοιπόν, μεγαλύτερη έμφαση στην περίοδο ... -
Ο νομός της Φλώρινας την περίοδο της Κατοχής: η περίπτωση των ΑΣΚΙ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018) -
Ο πόλεμος Χ. Παπαμάρκου-Π. Οικονόμου μέσα από τα συγγράμματά τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03-30) -
Ο ΠΟΛΥΠΟΤΑΜΟΣ ΚΑΙ Η ΔΡΟΣΟΠΗΓΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της Κατοχής και του Εμφύλιου Πολέμου. Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται με τα γεγονότα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στα χωριά της Δροσοπηγής και του ... -
Ο ριζοσπαστισμός στο χώρο της παιδαγωγικής: από το Γληνό στην κριτική θεωρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04)Πάνω από τα δύο τρίτα ενός αιώνα χωρίζουν τις ιδεολογικές απόψεις του Έλληνα διδασκάλου του γένους, Δημήτρη Γληνού και του Βραζιλιάνου εκπαιδευτικού Paulo Freire. Παρά την απόσταση του χρόνου και του τόπου, αν κανένας ... -
Ο ρόλος του διευθυντή στην προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την άρση των κοινωνικών ανισοτήτων στο σχολείο απέναντι σε παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η έρευνα που διεξήχθη στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των διευθυντών σχετικά με την κοινωνική δικαιοσύνη στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τους τρόπους διασφάλισής της στα σχολεία αλλά κυρίως, το ρόλο που μπορεί να ... -
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη διαπολιτισμική ικανότητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας οι 31 εκπαιδευτικοί της Β/θμιας Εκπαίδευσης της πόλης των Γιαννιτσών, της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, που πήραν μέρος στην έρευνα διατύπωσαν τις απόψεις τους για το ... -
Ο Ρόλος των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εισαγωγή, Διαχείριση και Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-01)Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η παγκοσμιοποίηση και ο τεχνοκρατικός χαρακτήρας σε κάθε ανεπτυγμένη χώρα απαραίτητη κρίνεται η υιοθέτηση και εφαρμογή καινοτομιών από τη διεύθυνση και από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με την ... -
Ο ρόλος των προβλημάτων στην οικοδόμηση των εννοιών της ανάλυσης : μια ιστορικο-διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Οι βασικές έννοιες της Ανάλυσης όπως το όριο, η παράγωγος και το ορισμένο ολοκλήρωμα διδάσκονται στο Λύκειο και οι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εννοιολογική κατανόησή τους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία ... -
Ο ρόλος των χρονικών διευθετήσεων στο Ημιημερήσιο και Ολοήμερο Σχολείο στη βελτίωση της μάθησης και της σχολικής ζωής: Οι απόψεις των Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Έρευνες έχουν αποδείξει την ύπαρξη αιτιακής σχέσης μεταξύ του σχολικού χρόνου και της μάθησης, που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στη σχολική επιτυχία των μαθητών. Στην ουσιαστική διαμόρφωση λοιπόν του σχολικού ωρολόγιου ... -
Ο σχηματισμός της έννοιας της γωνίας κατά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-09)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να κατανοήσουμε το πως αντιλαμβάνονται την έννοια της γωνίας οι μαθητές που ολοκληρώνουν το δημοτικό σχολείο. Για τη διερεύνηση αυτού του ζητήματος δόθηκε σε δύο τάξεις της ΣΤ ... -
Ο σχολικός εκφοβισμός ως οργανωσιακό ζήτημα: Κατασκευές στον λόγο των εκπαιδευτικών του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η χαρτογράφηση των απόψεων των εκπαιδευτικών του Δημοτικού για την οργανωσιακή πλευρά του σχολικού εκφοβισμού ως λόγου. Αντλεί το θεωρητικό και μεθοδολογικό της προσανατολισμό από την ... -
Ο υπουργός παιδείας Σπυρίδων Στάης και η εκπαιδευτική του πολιτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Η εργασία παρουσιάζει την εκπαιδευτική πολιτική του Σπυρίδωνος Στάη κατά τις τρεις θητείες του ως Υπουργού επί των Εκκλησιαστικών και της Δημοσίας Εκπαιδεύσεως και τις αντιδράσεις που αντιμετώπισε. Η εργασία περιλαμβάνει ... -
Ο Φίλιππος Δραγούμης και το ζήτημα των ξενοφώνων: προβληματισμοί και εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη της Δυτικής Μακεδονίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014) -
Όι δράσεις του Ερυθρού Σταυρού στην περιοχή της Κοζάνης την περίοδο του εμφυλίου πολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία είναι το αποτέλεσμα του ενδιαφέροντος και της προσπάθειας ως προς την καταγραφή και ανάδειξη των δράσεων του Ερυθρού Σταυρού στην περιοχή της Κοζάνης, κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου. Οι ημερομηνίες ...