Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής» by Title
Now showing items 101-120 of 126
-
Παιδικά βιβλία ιστορίας. Καταγραφή, έρευνα και η συμβολή τους στην ιστορική κατανόηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα μελέτη αφορά την καταγραφή, την έρευνα και τη συμβολή των παιδικών βιβλίων με ιστορικό περιεχόμενο στην ιστορική κατανόηση. Αφόρμηση για την επιλογή του συγκεκριμένου τίτλου ήταν το μεγάλο ενδιαφέρον που παρατηρείται ... -
Παρουσίαση των εκπαιδευτικών αρχείων της προσωρινής κυβέρνησης Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη 1916-1917
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών με τίτλο: «ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής», του Παιδαγωγικού τμήματος ... -
Πολεμική Δράση, υποχώρηση, λιποταξία και αυτομολίες κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο: Η περίπτωση των τριών Συνταγμάτων της Φλώρινας (28ου - 33ου - 90ου)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-09-05)Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος αποτελεί ένα κομμάτι της ελληνικής ιστοριο-γραφίας , στο οποίο γίνεται λόγος για την πρώτη νίκη πανευρωπαϊκά της χώ-ρας μας ενάντια στον άξονα την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η υπόψη έρευνα ... -
Πολιτικά κόμματα και κοινοβουλευτικές εκλογές στην Κοζάνη την περίοδο 1915-1936. Εκλογικές συμπεριφορές. Πολιτική ιδεολογία μέσα από τον τοπικό Τύπο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να αποτυπώσει, με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες τις κοινοβουλευτικές εκλογές και τα πολιτικά κόμματα τόσο σε πανελλήνιο επίπεδο όσο και σε τοπικό για την εκλογική ... -
Πολιτική, Κοινωνία και Πολιτισμός στη Φλώρινα του Εμφυλίου Πολέμου (Μάρτιος 1945-Δεκέμβριος 1949) μέσα από τις πηγές της Τοπικής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Το παρόν πόνημα αποτελεί μέρος της μικροϊστορικής θεώρησης της τοπικής Ιστορίας της Φλώρινας. Συγκροτεί μια πολυεστιακή έρευνα η οποία εξετάζει πολιτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά γεγονότα που αφορούν στην πόλη της Φλώρινας ... -
Προγράμματα σπουδών ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: 1913-1989 παιδαγωγικές, διδακτικές και ιδεολογικές προσεγγίσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η παρούσα μελέτη αφορά τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της ιστορίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας κατά τον προηγούμενο αιώνα και ειδικότερα από το 1913 ως το 1989. Συγκεκριμένα, εστιάζει στις παιδαγωγικές, ... -
Προφορική ιστορία και διδασκαλία της ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Απόψεις εκπαιδευτικών, περιορισμοί και προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Η προφορική ιστορία ξεκίνησε ως ριζοσπαστικό κίνημα στα μέσα του 20ου αιώνα. Η συγκεκριμένη μέθοδος φέρνει στο προσκήνιο όλες τις κοινωνικές τάξεις που είχε αποκλείσει η παραδοσιακή ιστοριογραφία. Σκοπός της παρούσας ... -
Πτυχές της Εθνικής Αντίστασης & Αντίποινα κατακτητών στην περιοχή της Καστοριάς κατά την Κατοχή (1941-1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018) -
Σύγχρονη τέχνη και Παιδαγωγική της κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια κριτική προσέγγιση του εκπαιδευτικού και δημοσίου προγράμματος της documenta 14 “Learning from Athens
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει το σύνθετο ζήτημα της παιδαγωγικής για την κοινωνική δικαιοσύνη και τον ρόλο που διαδραματίζει σε αυτήν η σύγχρονη τέχνη. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται προσπάθεια ανίχνευσης του περιεχομένου του ... -
Συγκριτική προσέγγιση των πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου Φλώρινας (1944-1950): «Εθνικόφρονες και αριστεροί στην υπηρεσία του Δημόσιου Λόγου»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η εν λόγω εργασία αποτελεί μια διατριβή της τοπικής ιστορίας της Φλώρινας. Ειδικότερα, η παρούσα εργασία παρουσιάζει το δίπολο κομμουνισμός- αντικομουνισμός, όπως προκύπτει από τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ... -
Σχεδιασμός εκπαιδευτικών ερμηνευτικών διαδρομών για οικογένειες σε ιστορικούς χώρους και μνημεία της Θεσπρωτίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να συνδυάσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, αξιοποιώντας τη διδακτική της ιστορίας. Προτείνονται δύο διαφορετικές εναλλακτικές διαδρομές για οικογένειες σε χώρους ιστορικής ... -
Σχεδιασμός, μιας πολυτροπικής εφαρμογής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με θέμα τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης στο μάθημα της ιστορίας μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας. Μέσα από την συγκεκριμένη διδακτική πρόταση, επιχειρείται η επίτευξη ... -
Σχολικό Θέατρο, Ιστορία & Κοινωνία: Ανάλυση Κειμένων κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική Περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της ιστορίας του θεάτρου και συγκεκριμένα του σχολικού θεάτρου μέσα από θεατρικά έργα, κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική περίοδο. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο ... -
Τα Βιογραφικά Λεξικά Who’s Who ως πηγή για τη μελέτη της ελληνικής φοιτητικής μετανάστευσης (1890-1960)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους που μεταναστεύουν πολλοί άνθρωποι είναι για σπουδές, σε κάποιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα του εξωτερικού. Η φοιτητική μετανάστευση σχετίζεται με το φαινόμενο της μετακίνησης των ... -
Τα θύματα ως θύτες: Εβραίοι δοσίλογοι στη κατεχόμενη Θεσσαλονίκη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-07)Το παρόν κείμενο αποτελεί μία μικρή περίληψη της μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο « Τα θύματα ως θύτες : Εβραίοι δωσίλογοι στην κατεχόμενη Θεσσαλονίκη». Η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να βοηθήσει στη διεύρυνση της ... -
Τα παιδιά του Εμφυλίου Πολέμου στην Αιτωλοακαρνανία μέσα από τη δράση της οργάνωσης "Αμερικανική Περίθαλψη Πολεμοπαθών Παιδιών"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη μελέτη του ζητήματος των παιδιών στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, που ως θύματα των πολεμικών συγκρούσεων λειτούργησαν ως επίδικο εργαλείο πολιτικής εκμετάλλευσης αλλά και αποδέκτες διαφόρων ... -
Τα χαρακτηριστικά των δασκάλων και διδασκαλισσών των εκπαιδευτικών περιφερειών Εορδαίας και Κοζάνης μέσα από τις εκθέσεις των επιθεωρητών της περιόδου 1950 – 1960
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-07)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση των εκθέσεων των επιθεωρητών και τα χαρακτηριστικά των δασκάλων και διδασκαλισσών τα οποία προβάλλονται σε αυτές κατά την περίοδο 1950 – 1960 στις εκπαιδευτικές περιφέρειες ... -
Ταξιδιώτες στο χρόνο - Αναζητώντας τα μικρά μυστικά των αγγείων: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος για το Δημοτικό Σχολείο στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Ο ρόλος που συντελούν τα μουσεία στη βασική εκπαίδευση είναι ουσιαστικής σημασίας καθώς αποτελούν σημαντικούς φορείς εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες κοινωνίες. Οι απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας της μάθησης καθιστούν ... -
Το Αγρίνιο στην Κατοχή και η μεταπολεμική μνήμη: Μια ερευνητική και διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)Η συγκεκριμένη εργασία έχει στόχο να εξετάσει τις μνημονικές διαστάσεις και τις εκπαιδευτικές δυνατότητες της ιστορίας του Αγρινίου την περίοδο της Κατοχής. Η εργασία αναπτύσσεται σε πέντε κεφάλαια. Αρχικά παρουσιάζονται ... -
Το εγκυκλοπαιδικό μοντέλο του Χαρίσιου Παπαμάρκου: μια ποιοτική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Ο Χαρίσιος Παπαμάρκου αποτελεί χωρίς αμφιβολία μία σημαντική φυσιογνωμία της Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα και το έργο του είναι άξιο προς μελέτη. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ...