Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 882-901 of 1525
-
Κοινωνικοοικονομικό status οικογένειας και σχολική διαρροή μαθητών Ρομά: Η περίπτωση του Δροσερού Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06)Η σχολική διαρροή φαίνεται πως αποτελεί ένα παγκόσμιο εκπαιδευτικό φαινόμενο με διαχρονική διαδρομή. Πλήττει μαθητές/τριες πολλών πληθυσμιακών ομάδων, αλλά διαπιστώνεται πως αφετηρία του φαινομένου είναι το φαινόμενο του ... -
Κοινωνικοπολιτική πρόταση για τον εκδημοκρατισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής: Διαμόρφωση εκπαιδευτικού σχεδίου για την πρωτοβάθμια ειδική εκπαίδευση από εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα του εκδημοκρατισμού της ειδικής αγωγής, εστιάζοντας στη μετάβαση των μαθητών με ειδικές ανάγκες ανάμεσα στις βαθμίδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, ειδικής και γενικής, εκπαίδευσης. ... -
Κοινωνιογλωσσικές αναπαραστάσεις της έμφυλης ταυτότητας σε κινούμενα σχέδια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η εργασία αποτυπώνει την κοινωνική διάσταση της γλώσσας σε σχέση με το φύλο. Συγκεκριμένα σκοπός αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει πώς διαμορφώνεται η ταυτότητα του φύλου του εκάστοτε ήρωα του κινούμενου σχεδίου ... -
Κοινωνιογλωσσικές αναπαραστάσεις του φύλου στα κινούμενα σχέδια: η πρόσληψή τους από μαθητές του δημοτικού στον τηλεοπτικό λόγο της μαζικής κουλτούρας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-06)Αν και τις τελευταίες δεκαετίες πολλές δημοκρατικές κοινωνίες δε θέλουν να γίνονται διακρίσεις μεταξύ γυναικών και ανδρών, στερεότυπα ως προς τους κοινωνικούς ρόλους και τις γλωσσικές συμπεριφορές των δύο φύλων συνεχίζουν ... -
Κοινωνιογλωσσικές Αναπαραστάσεις του Φύλου στον Παιδικό Κινηματογράφο: Μία Συγκριτική Ανάλυση Παλαιότερων και Νεότερων Ταινιών Κινουμένων Σχεδίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Είναι γεγονός πως οι γυναίκες, από την αρχαία κιόλας εποχή, όχι μόνο θεωρούνται κατώτερες από την κοινωνία σε σχέση με τους άνδρες, αλλά μεγαλώνουν και με αυτήν την ιδέα. Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, που η παρουσία ... -
Κοινωνιογλωσσική κατασκευή της μαθητικής ταυτότητας στις σχολικές εφημερίδες: Η περίπτωση της εφημερίδας του Δημοτικού σχολείου Αγίου Δημητρίου Κοζάνης ¨Μαθητική Πυξίδα¨
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-09)Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται η σχολική εφημερίδα «Μαθητική Πυξίδα» του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου Κοζάνης. Η σχολική εφημερίδα εκδίδεται από όλες τις Τάξεις, κυρίως όμως από τις Ε΄ και ΣΤ΄. Το 1ο τεύχος ... -
Κοινωνιολόγοι Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ): οι απόψεις και οι στάσεις τους για τη διδασκαλία της Αυτόνομης Διαβίωσης στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) έχει αναπτυχθεί δυναμικά και περιλαμβάνει διαφορετικά είδη Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), τα οποία είναι στελεχωμένα με καταρτισμένο και εξειδικευμένο ... -
Κοινωνιολόγοι ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ): οι απόψεις τους για το ρόλο και την λειτουργικότητά τους στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-02) -
Κοινωνιολογικές αποτυπώσεις και πολιτισμικές προσεγγίσεις στη δόμηση των χαρακτήρων στο έργο του Κώστα Μουρσελά: ¨Βαμμένα κόκκινα μαλλιά"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Μουρσελά, «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά». Το πρώτο βήμα της εργασίας ήταν να προσδιορίσουμε τους στόχους της εργασίας και τη μεθοδολογία που με την οποία αναλύθηκε ... -
Κριτική ανάλυση και κριτικός γραμματισμός στα παιδικά τραγούδια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Κριτική ανάλυση λόγου και κριτικός γραμματισμός σε κλασσικά παραμύθια και σύγχρονες εκδοχές τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Κριτική ανάλυση λόγου και κριτικός γραμματισμός σε λαϊκά παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τα φαινόμενα της Κριτικής Ανάλυσης του λόγου και του Κριτικού Γραμματισμού στα λαϊκά παραμύθια και τις παραλλαγές τους, με σκοπό τη συνειδητοποίηση από μέρους των μαθητών του ρόλου ... -
Κριτική ανάλυση λόγου σε κείμενα ατόμων με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Κριτική Ανάλυση Λόγου στα τηλεοπτικά προεκλογικά σποτ του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας για τις εθνικές εκλογές κατά την περίοδο 2012-2015
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Στην παρούσα εργασία γίνεται ανάλυση 8 τηλεοπτικών προεκλογικών σποτ της τετραετίας 2012-2015, 4 του Σύριζα και 4 της Νέας Δημοκρατίας. Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιάσει τον τρόπο που αναπαρίστανται στον προεκλογικό ... -
Κριτική ανάλυση του περιβαλλοντικού λόγου στα ΜΜΕ: η περίπτωση της Μάνδρας Αττικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)In this paper, we studied the discursive aspects of an environmental issue and how it is presented in the media. Critical discourse analysis was applied to twenty-seven articles of electronic newspapers and web sites on ... -
Κριτική και συγκριτική θεώρηση του νέου Προγράμματος Σπουδών (2021) της Νεοελληνικής Γλώσσας για το Γυμνάσιο με το ισχύον Πρόγραμμα (2003)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας του 2003 και του 2021 για την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα για το Γυμνάσιο. Η ανάπτυξη της ... -
Λαϊκά παραμύθια της Τήνου-Δημιουργική ανάγνωση και σύγχρονη παραμυθιακή γραφή Ιστοριών
(2022-03-20)Η εργασία αρθώνεται σε δύο μέρη: Στο πρώτο μέρος παρατίθενται οι θεωρητικές απόψεις, σε έξι βασικά κεφάλαια, που αφορούν στην κατηγοριοποίηση των θεωρητικών προδιαγραφών της έρευνάς μας. Σημειώνονται και καταχωρίζονται ... -
Λαϊκή παράδοση. Εκπαιδευτικές εφαρμογές στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στην έννοια της λαϊκής παράδοσης. Δίνονται διάφοροι ορισμοί σχετικά με την λαϊκή παράδοση που κατά το πέρασμα των ετών έχουν δοθεί από ακαδημαϊκούς, θεωρητικούς και μελετητές. Η ... -
Λαογραφικά μουσεία κεντρικής Μακεδονίας: αξιοποίηση λαογραφικών συλλογών για προσχολικές και σχολικές ομάδες παιδιών
(Ζωγράφου - Τσαντάκη, Μαρία, 2010)Η σχέση μουσείου και σχολείου απασχολεί, με βαθμιαία άνοδο, περισσότερο από δύο δεκαετίες τα ελληνικά δεδομένα, αρχικά τους υπευθύνους των μουσείων και στη συνέχεια τους «ανήσυχους» εκπαιδευτικούς για να επιτευχθεί η ... -
Λεξικογραμματισμοί προβληματισμοί. Συντάσσοντας το λεξικό-γραμματική του Αλ. Παπαδιαμάντη. Το γράμμα Κ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09)Η παρούσα εργασία είναι τμήμα του εγχειρήματος κατάρτισης ηλεκτρονικού λεξικού της γλώσσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (Νάκας-Μπέσιος, 2007). Με αυτήν, συγκεκριμένα, καταρτίζεται το τμήμα του λεξικού που αποτελούν οι λέξεις ...