Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Subject "language"
Now showing items 1-18 of 18
-
Ανάλυση λαθών στον γραπτό λόγο των δίγλωσσων μαθητών/τριών από την Ρουμανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η κατηγοριοποίηση και ανάλυση των γλωσσικών λαθών δίγλωσσων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα αφορά δίγλωσσους Έλληνες μαθητές που ζουν στη Ρουμανία κατά την παραγωγή γραπτού ... -
Γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης Γρεβενών και διδακτική αξιοποίηση στο Νηπιαγωγείο
(2018)Η μελέτη που παρουσιάζεται παρακάτω αφορά τα γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης και μία διδακτική αξιοποίηση στο νηπιαγωγείο. Αναφέρεται ως ιδίωμα διότι δεν πληρεί τις προϋποθέσεις (γεωγραφικές και κοινωνικές) για να χαρακτηριστεί ... -
Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-08)Στην παρούσα εργασία με θέμα «Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων» παρουσιάζονται η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης που υλοποιήθηκε σε ... -
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΑΦΗΓΗΣΕΩΝ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η Δημιουργική Γραφή συνήθως αναφέρεται στην παραγωγή κειμένων που έχουν αισθητικό και όχι καθαρά πληροφοριακό, οργανικό ή ρεαλιστικό χαρακτήρα. Ένα από τα κύρια διακριτικά χαρακτηριστικά των κειμένων Δημιουργικής Γραφής ... -
Διάλογος δυο παιδαγωγών. Η περίπτωση του Piaget και του Vygotsky
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη των θεωριών του Piaget και του Vygotskyγια την γνωστική ανάπτυξη καθώς και η σύγκριση των θέσεων των δυο ψυχολόγων. Ο καθένας παρουσιάζει με διαφορετικό τρόπο τις ... -
Η ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Μελέτη περιπτώσεων σχολικής ζωής και ο ρόλος τους στην ερμηνεία της μη λεκτικής συμπεριφοράς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα εργασία εκπονείται στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών μου σπουδών και αφορά την ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στη σχολική τάξη και ειδικότερα τη μελέτη περίπτωσης για το ρόλο της μη λεκτικής ... -
Η αξιοποίηση αυθεντικών κειμένων στα εγχειρίδια διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη]
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση τη «Διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας», εξετάζει και μελετά την παρουσία των ... -
Η γλώσσα στο έργο του Δ. Σολωμού, το παράδειγμα του « Κρητικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην ανά χείρας εργασία θα παρουσιαστεί το έργο του Διονύσιου Σολωμού «Ο Κρητικός» και, συγκεκριμένα, θα αναλυθεί υπό ένα φιλολογικό και, συνάμα, γλωσσικό πρίσμα. Τούτο συνιστά μία διαδικασία η οποία απαιτεί την εξέταση ... -
Η γλωσσική διμορφία στην Κύπρο και η επίδραση που έχει στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Βασικός σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να αναδείξω και να ερευνήσω το πρόβλημα της γλωσσικής διμορφίας στην Κύπρο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση και πως αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Διακρίνω ... -
Η γλωσσική ποικιλία στη λογοτεχνία του χθες και του σήμερα: Το παράδειγμα του Βιζυηνού και του Ιωάννου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για τη γλωσσική ποικιλία γενικά και ειδικά στον τομέα της λογοτεχνίας. Αρχικά οριοθετείται και αποσαφηνίζεται η γλωσσική ποικιλία και οι διάφορες εκφάνσεις της σε τομείς όπως είναι οι ... -
Η λογοτεχνία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Μια διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η νέα κοινωνική και κατά συνέπεια εκπαιδευτική πραγματικότητα καθιστά πιο επίκαιρη από ποτέ την κριτική στάση απέναντι στα ήδη υπάρχοντα εκπαιδευτικά εργαλεία και υπογραμμίζει την ανάγκη νέων εκπαιδευτικών προτάσεων που ... -
Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη γλώσσα και την πολυγλωσσία. Από τον "λόγο" των επίσημων κειμένων της Ε.Ε. στην "πράξη" των Ευρωπαϊκών Σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Οι συνθήκες που επικρατούν στις σύγχρονες κοινωνίες τις τελευταίες δεκαετίες λόγω των αυξημένων μετακινήσεων πληθυσμών, ως απόρροια ευρύτερων κοινωνικοοικονομικών και πολιτικών μεταβολών και ανακατατάξεων, έχουν διαμορφώσει ... -
Μύθοι και παραμύθια. Η χρήση τους στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Στην προσπάθεια βελτίωσης και εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η συμβολή της λογοτεχνίας, των οπτικοακουστικών μέσων και κυρίως ... -
Οι ξένες γλώσσες στη β/θμια εκπαίδευση: η περίπτωση της Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01)Η πορεία της Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας στην Ελληνική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνιστά μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά στον τομέα της διδακτικής και μεθοδολογίας της διδασκαλίας, αποτελώντας συνάφεια με τις κοινωνικές και ... -
Οργανωμένες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο για διδακτική αξιοποίηση παιδικών τραγουδιών και παραγωγή προφορικού λόγου: απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα «Οργανωμένες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο για διδακτική αξιοποίηση παιδικών τραγουδιών και παραγωγή προφορικού λόγου: απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών», παρουσιάζονται η μεθοδολογία, ... -
Παραγωγή γλωσσικού διδακτικού υλικού σε αρχάριο και μεσαίο επίπεδο σε πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες 9- 10 ετών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία γλωσσικού διδακτικού υλικού για πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 9-10 ετών. Αναπτύσσεται σε αρχάριο επίπεδο (για μαθητές/ -τριες που δεν μιλούν καθόλου ελληνικά) και ... -
Τα σχολικά εγχειρίδια της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης κατά την περίοδο του μεσοπολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Τα Αναγνωστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπαίδευση της νέας γενιάς και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση του οραματιζόμενου τύπου πολίτη σ’ όλη τη διάρκεια του 19ου και του 20ου αιώνα. Τα γλωσσικά εγχειρίδια παρουσιάζουν ... -
Χρήση διαδραστικού πίνακα για τη διδασκαλία της γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η ταχύτατη ανάπτυξη των τεχνολογιών, όπως είναι ήδη γνωστό, έχει επηρεάσει την ανθρωπότητα προκαλώντας γρήγορες και σημαντικές αλλαγές σε πολλούς τομείς και δραστηριότητές της (Καρασαββίδης, 2002). Λόγω αυτών των ραγδαίων ...