Browsing by Subject "curriculum"
Now showing items 1-20 of 21
-
THINK4JOBS Critical Thinking blended apprenticeships curricula
(University of Western Macedonia: School of Humanities and Social Sciences: Primary Education, 2022)The current Report namely, the third Intellectual Output (IO3) describes 12 Critical Thinking (CT) blended apprenticeships curricula. The development of these curricula was enabled and enhanced through the training that ... -
THINK4JOBS Guidelines: A protocol for Critical Thinking transfer from curricula to labour market
(University of Western Macedonia: School of Humanities and Social Sciences: Primary Education, 2023)The Intellectual Output 4 (IO4) reports the results from the implementation of the Critical Thinking (CT) Blended Apprenticeships Curricula (CTBAC) described in the third Intellectual Output IO3 [1], and it discusses the ... -
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε πρόσφυγες μαθητές ηλικίας 6-12 για τα επίπεδα Α1-Α2
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια ερευνητική μελέτη για την εκπαίδευση των μαθητών/μαθητριών με προσφυγικό υπόβαθρο. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται να συνταχθεί ένα Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ... -
Απόψεις και προτάσεις των νηπιαγωγών για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αλλαγή στον τομέα της εκπαίδευσης στον ελληνικό χώρο. Νέοι τρόποι διδασκαλίας εμφανίζονται στο προσκήνιο, η δασκαλοκεντρική προσέγγιση καταρρίπτεται και στο επίκεντρο της διδασκαλίας πλέον ... -
Απόψεις των νηπιαγωγών για την εικαστική αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)_Στην παρούσα εργασία ανιχνεύουμε τις απόψεις των νηπιαγωγών για την εικαστική αγωγή στο νηπιαγωγείο και ειδικότερα τον τρόπο με τον οποίο υλοποιούνται οι εικαστικές δραστηριότητες. Αιτία για τη ενασχόλησή μας με το ... -
Δραστηριότητες της δημιουργικής γραφής στο νηπιαγωγείο με βάση την ταινία: «Ο βασιλιάς των λιονταριών.»(1994)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-10)Η παρούσα μελέτη αποτελεί μία προσπάθεια βαθύτερης διερεύνησης και κατανόησης του τρόπου μέσα από τον οποίο η προώθηση δραστηριοτήτων «δημιουργικής γραφής» στους μαθητές της προσχολικής εκπαίδευσης μπορεί να τους βοηθήσει ... -
Εκπαιδευτικά μοντέλα επιστημονικής σκέψης στα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΣΙ-ΠΕ) από το 2015 και μετά: το ελληνικό παράδειγμα και οι διεθνείς συνιστώσες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-06)Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από τα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας και επηρεάζεται από τις σύγχρονες αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα. Στην ... -
Η ελληνική ως δεύτερη ξένη γλώσσα στη διασπορά. Η περίπτωση της Αλεξάνδρειας Αιγύπτου.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η ελληνική διασπορά είναι η δεύτερη πιο χαρακτηριστική περίπτωση, μετά την εβραϊκή διασπορά. Ξεκινώντας από τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., η διασπορά αυτή διήρκεσε καθ' όλη τη διάρκεια της ελληνικής ιστορίας και είχε ως κίνητρο ... -
Η παραγωγή και κατανόηση του γραπτού λόγου στα Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 1999 και εξής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από το 1999 μέχρι σήμερα, τα οποία αφορούν την πρόσληψη και την παραγωγή του γραπτού λόγου στο γυμνάσιο και στο γενικό λύκειο. Η ... -
Ιστορία και τοπική ιστορία στο Νηπιαγωγείο. Θεωρητικά ζητήματα, μεθοδολογικά ερωτήματα και πρακτική εφαρμογή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να εξετάσει τη θέση της ιστορίας και της τοπικής ιστορίας στην εκπαίδευση της πρώτης παιδικής ηλικίας. Η έρευνα στηρίχθηκε σε επίσημα κείμενα και αναλυτικά προγράμματα καθώς και σε άρθρα, βιβλία ... -
Ιστορικά Σημειώματα στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών της Δ/Βάθμιας Εκπαίδευσης: Θέσεις και Στάσεις των Μαθηματικών σχετικά με τη χρήση και την αξιοποίηση τους στη διδακτική πρακτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις θέσεις και τις στάσεις των Μαθηματικών της Δ/βάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση και την αποτελεσματική αξιοποίηση των Ιστορικών Ση-μειωμάτων (Ι.Σ.) στη διδακτική ... -
Οι απόψεις των νηπιαγωγών για το Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως τίτλο <<Οι απόψεις των νηπιαγωγών για το Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης>>. Τα μέρη από τα οποία αποτελείται είναι δύο. Στο πρώτο μέρος υπάρχουν πέντε κεφάλαια. Το πρώτο ... -
Οι επικοινωνιακές δεξιότητες και ο συμβουλευτικός ρόλος του εκπαιδευτικού στα Αναλυτικά Προγράμματα στην Προσχολική Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05) -
Παραγωγή γλωσσικού υλικού για αλλόγλωσσα παιδιά 10-12 χρονών - Πρόταση Αναλυτικού Προγράμματος για την Ελληνική ως ξένη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση «Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας». Το θέμα που πραγματεύεται εμπίπτει στον τομέα της διαπολιτισμικής ... -
Παραγωγή γλωσσικού υλικού για μαθητές από την Ουκρανία (ηλικίας 12-15 ετών) επιπέδου Α1
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση παραγωγής γλωσσικού υλικού για μαθητές από την Ουκρανία (ηλικίας 12-15 ετών) επιπέδου Α1. Διακρίνεται σε ένα αμιγώς θεωρητικό κομμάτι και σε ένα συνδυαστικό θεωρητικό και ... -
Προγράμματα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Διαχρονική εξέλιξη-Σύγκριση Προγραμμάτων του Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση και ο σχολιασμός των τριών τελευταίων προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τις τάξεις του Λυκείου. Η επιλογή αυτών των προγραμμάτων έγινε, διότι ... -
Προτάσεις Δημιουργικής Γραφής αξιοποιώντας το βιβλίο "Το αγόρι, ο τυφλοπόντικας η αλεπού και το άλογο" του Charly Machesy σε παιδιά προσχολικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την διδακτική αξιοποίηση ενός παραμυθιού δια μέσου της Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για μία προσέγγιση που αξιοποιεί το ίδιο περιεχόμενο ... -
Σύγκριση του νέου με το παλαιό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο αποτελεί διαχρονικά την βάση πάνω στην οποία στηρίζεται η διδασκαλία του μαθήματος. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε εποχής αλλάζουν και ... -
Συγκλίσεις και αποκλίσεις του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του 2011 και των σχολικών εγχειριδίων Γλώσσα της Β΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των συγκλίσεων και των αποκλίσεων μεταξύ των ισχυόντων εγχειριδίων Γλώσσα για τη Β΄ Δημοτικού και του Προγράμματος Σπουδών του Νέου Σχολείου (2011) για τη γλωσσική διδασκαλία. ... -
Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Γλωσσικής Διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο από το 1980 έως Σήμερα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης από το 1980 μέχρι σήμερα. Ειδικότερα επιχειρείται, η παρουσίαση της γλωσσικής διδασκαλίας εξελικτικά με την παρουσίαση ...