Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 41-60 of 307
-
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του πληροφορητή που εμπιστεύονται τα παιδιά;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μεγάλο μέρος της γνώσης μας για τον κόσμο έχει αποκτηθεί έμμεσα, από ό, τι οι άλλοι άνθρωποι μας λένε, και όχι από τη δική μας άμεση εμπειρία. Αυτή η ικανότητα να μάθουμε από τους άλλους παρέχει μεγάλα πλεονεκτήματα αλλά ... -
Αγωγή ορθού λόγου για εκπαιδευτικούς: Η ένταξη της σε προπτυχιακό επίπεδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης ζητημάτων που σχετίζονται με δυσκολίες του προφορικού λόγου. Τα πιο βασικά προβλήματα στην άρθρωση είναι ο τραυλισμός, ο ρωτακισμός ... -
Ο δεσμός μητέρας-βρέφους και πώς συνδέεται με τη μοναξιά στην παιδική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει, αν ο δεσμός που θα αναπτύξει το βρέφος με τη μητέρα του είναι μια μεταβλητή που επηρεάζει την εκδήλωση της μοναξιάς στην παιδική ηλικία. Παράλληλα, θέλει να ελέγξει ποιος ... -
Τοπική Ιστορία Λουτρακίου - Πόζαρ: Πρόταση για μια διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η συγκεκριμένη εργασία μελετά την Τοπική Ιστορία του τοπικού διαμερίσματος Λουτρακίου- Πόζαρ στα πλαίσια μιας διδακτικής πρότασης που οργανώθηκε και υλοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου στους μαθητές τις ΣΤ΄ τάξης. ... -
Οι ιδέες των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών στο περιεχόμενο της νανοτεχνολογίας, της ναναοεπιστήμης και της νανοκλίμακας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η Νανοτεχνολογία - Νανοεπιστήμη (Ν-ΕΤ) αποτελεί έναν από τους πιο σύγχρονους επιστημονικούς κλάδους στις μέρες μας. Πρόκειται για ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής ... -
Ορθοδοξία και αθλητικό ιδεώδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Πολλές και διαφορετικές οι απόψεις για την σχέση ανάμεσα στην ορθοδοξία και το αθλητικό ιδεώδες. Ψάχνοντας περισσότερο αυτό το θέμα, βρήκαμε διάφορες αναφορές από σημαντικά πρόσωπα και από τις δύο μεριές. Αρνητικές απόψεις ... -
Διαχείριση καινοτομιών στη σχολική μονάδα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05) -
Σχολικό κλίμα και συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών ως προβλεπτικοί παράγοντες για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Διαχείριση της καινοτομίας στη σχολική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σε ένα κόσμο που αλλάζει συνεχώς και μεταβάλλεται το σχολείο που αποτελεί το βασικό πυρήνα μόρφωσης και του συνδετικού ιστού ανάμεσα στον άνθρωπο ,στην κοινωνία και στην παγκόσμια κοινότητα ,δεν είναι δυνατόν να είναι ... -
Γνωρίζοντας το θέατρο μέσα από μία άλλη γλώσσα: μια πρόταση για πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου CLIL
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η πτυχιακή παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού πακέτου βασισμένο στην εκπαιδευτική προσέγγιση Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΕΓ), για τη διδασκαλία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, ... -
Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας σε παιδί με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες αφορούν τις κινήσεις εκείνες που σχετίζονται με μικρές μυϊκές ομάδες και κυρίως με τα δάχτυλα. Οι δεξιότητες αυτές αναπτύσσονται τελευταίες καθώς είναι ιδιαίτερα περιπλοκές, αλλά ιδιαίτερα ... -
Ο Νέος Καύκασος Φλώρινας την περίοδο της κατοχής και του εμφυλίου μέσα από συνεντεύξεις των κατοίκων του
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της Κατοχής και του Εμφύλιου Πολέμου στο Νέο Καύκασο της Φλώρινας όπως αυτά παρουσιάζονται μέσα από συνεντεύξεις των κατοίκων του. Δίνεται λοιπόν, μεγαλύτερη έμφαση στην περίοδο ... -
Ταξιδεύω στην Ελλάδα χορεύοντας και τραγουδώντας: μια διαθεματική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σκοπός της εργασίας είναι η οργάνωση και η εφαρμογή μιας πιλοτικής διαθεματικής παρέμβασης με θέμα την Ελλάδα και τους παραδοσιακούς χορούς. Οι μαθητές θα είναι σε θέση να γνωρίσουν διάφορες πόλεις της Ελλάδας καθώς και ... -
Αυτοβιογραφίες του Χριστόπουλου για την Εθνική Αντίσταση στη Φλώρινα κατά τον Εμφύλιο Πόλεμο (1946-1949)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05) -
Διερεύνηση του επιπέδου ενημερότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα ... -
Τέχνη και Μαθηματικά: διαθεματικές προσεγγίσεις μέσα από την ιστορία της Τέχνης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)H φύση είναι η πηγή έμπνευσης και το πεδίο έρευνας για όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας. Το ίδιο ισχύει για την Επιστήμη όσο και την Τέχνη. Η κοινή αυτή αφετηρία καθορίζει τα κοινά στοιχεία που ενυπάρχουν ... -
Μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει το φαινόμενο των μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και τη δυνατότητα βελτίωσης της λεπτής κινητικότητας ενός μαθητή που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Για τον σκοπό αυτό ... -
Οι έννοιες του λόγου και της αναλογίας σε μαθητές Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Στο διδακτικό σενάριο που υλοποιήθηκε, κεντρικό θέμα αποτελούσε η έννοια του λόγου και της αναλογίας, κυρίως ποιες στρατηγικές αξιοποιούν οι μαθητές της Στ΄ πριν πραγματοποιηθεί η εισαγωγή στη νέα γνώση και ποιες είναι οι ... -
Γνωρίζω άλλους πολιτισμούς μέσα από το παραμύθι: κατασκευή διαθεματικού εκπαιδευτικού υλικού για το Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Μέσω της συγκεκριμένης εργασίας γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της πολυπολιτισμικής σύγκλισης με παράλληλη αναφορά και ανάπτυξη όλων εκείνων των στοιχείων που διευκολύνουν την επίτευξη αυτού του στόχου. ...