Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 21-40 of 303
-
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε παιδικές βιβλιοθήκες για παιδιά μεγάλων τάξεων του Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Αρκετοί ενήλικες ίσως θεωρούν το διάβασμα βιβλίων κατά τον ελεύθερο χρόνο τους ως μια ανιαρή και ανούσια διαδικασία. Ίσως η παιδική ηλικία είναι αυτή που διαμόρφωσε την αποστροφή προς το βιβλίο. Η παρούσα εργασία προτείνει ... -
Μέτρηση απρόσιτων αποστάσεων και Γεωμετρικοί Χώροι Εργασίας: σχεδιασμός διδακτικής σειράς με αξιοποίηση ιστορικών πηγών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία μιας σειράς πέντε ωριαίων μαθημάτων τα οποία περιλαμβάνουν δραστηριότητες που αφορούν τη μέτρηση απρόσιτων αποστάσεων. Οι μετρήσεις αυτές γίνονται με τη χρήση ενός εργαλείου ... -
Γραφοκινητικές δεξιότητες και σύνδρομο Down: ένα πρόγραμμα παρέμβασης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα μαρτυρούν ότι οι μαθητές με Σύνδρομο Down (ΣD) έχουν τη δυνατότητα να μάθουν ανάγνωση και γραφή. Όμως, η έκθεση των μαθητών σε εργασίες που βοηθούν στην ανάπτυξη των γραφοκινητικών και αναγνωστικών ... -
Εύρεση εμβαδού και γεωμετρικοί χώροι εργασίας: δημιουργία διδακτικής σειράς με αξιοποίηση ιστορικών πηγών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Η παρούσα εργασία ερευνά το ζήτημα της δημιουργίας διδακτικής σειράς με αξιοποίηση διδακτικών πηγών σχετικά με την εύρεση του Εμβαδού και των Γεωμετρικών Χώρων Εργασίας. Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται ιστορικές πληροφορίες ... -
Οθωμανοκρατία στη Φλώρινα-Εκπαιδευτικό υλικό για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)The local history is part of many aspects of historical reality and constitutes a new proposal in the teaching of History, in Primary and Secondary Education as well, involving multiple instructive and learning benefits. ... -
Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του tablet σε εξωσχολικό περιβάλλον
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η σύγχρονη εποχή, χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, η οποία έχει εισβάλει ολοκληρωτικά στη ζωή μας και επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα την καθημερινότητά μας, τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε αλλά συγχρόνως ... -
Τα γλωσσικά και θρησκευτικά δικαιώματα στη γαλλική δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση-σύγκριση με την ελληνική πραγματικότητα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06) -
Η τέχνη του Αιγαίου αφετηρία στη σύγχρονη εκπαίδευση: κυκλαδικός, μινωϊκός, μυκηναϊκός πολιτισμός
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας εστιάζει στην πλαστική και οπτική αισθητική του Κυκλαδικού, Μινωικού και Μυκηναϊκού πολιτισμού στην σύγχρονη εκπαίδευση. Η πολιτιστική δημιουργία είναι κατεξοχήν χώρος που ενώνει ... -
Προσεγγίζοντας διερευνητικά φαινόμενα της κλίμακας του Νάνο στο Δημοτικό Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία περιγράφουμε την εισαγωγή ενός σύγχρονου επιστημονικού πεδίου σε μαθητές Δημοτικού σχολείου της περιοχής της Φλώρινας, αυτό της Νανοεπιστήμης/Νανοτεχνολογίας. Συγκεκριμένα, επικεντρωνόμαστε ... -
Η διδασκαλία και η μάθηση του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων με τη χρήση Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης δύο μαθητών της Στ΄Δημοτικού. Πρόκειται για μία εναλλακτική προσέγγιση μάθησης του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μίας ... -
Μετρώ το χρόνο και διαβάζω το ρολόϊ με φυσικές διεπαφές
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εργασία αυτή αφορά μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές της Δ’ τάξης ορισμένων Δημοτικών σχολείων της Φλώρινας σε διάστημα δύο ημερών 23-24 Μαΐου, με σκοπό να μελετηθεί κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν με τη χρήση ... -
Νέοι και ελεύθερος χρόνος: αντιλήψεις φοιτητών για τον ελεύθερο τους χρόνο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών/τριών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η έρευνα επικεντρώνεται στη διάθεση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών, τη συμμετοχή σε δραστηριότητες του ... -
Ταξίδι στο χρόνο και στους πολιτισμούς: από την Αρχαία Ελλάδα έως σήμερα. Μια διαθεματική προσέγγιση για τη διδασκαλία Μελέτης Περιβάλλοντος και Ιστορίας στους μαθητές Δ΄ τάξης Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α.), μέσα από τη διαθεματική σύνδεση δύο μαθημάτων, της Μελέτης Περιβάλλοντος και Ιστορίας για τη ... -
Σχέσεις συνομηλίκων στον ελεύθερο χρόνο και στην σχολική τάξη
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)H παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση ανάμεσα στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και την κοινωνική τους θέση (social status) στη σχολική τάξη. Για να διερευνήσουμε κατά πόσο η κοινωνική θέση (status) του μαθητή επηρεάζεται από ... -
Η φιλαναγνωσία των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: διερεύνηση της επίδρασης της στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση της διδασκαλίας της λογοτεχνίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Μέσω της παρούσας μελέτης διερευνήθηκε η σχέση των εκπαιδευτικών με την ανάγνωση και το βιβλίο καθώς και η επίδρασή τους στον τρόπο διδασκαλίας τους. Οι εκπαιδευτικοί απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο μέσα από το οποίο ... -
Οπτικοκινητικός συντονισμός σε παιδιά με νοητική υστέρηση: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Τα παιδιά με νοητική υστέρηση είναι σημαντικό να παραμένουν ενεργά και αναπτυσσόμενα μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον που συνεχώς εναλλάσσεται με το πέρασμα του χρόνου (Αλευριάδου & Γκιαούρη, 2011). Σκοπός της παρούσας ... -
Γλωσσική ανάπτυξη, παιχνίδι και μουσική: ένα διαθεματικό project στη Β΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06-02)Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα διαθεματικό project συνδυάζοντας τη γλωσσική ανάπτυξη μέσα από μουσικο-κινητικά παιχνίδια για παιδιά της Β Δημοτικού. Σκοπός της είναι να διερευνήσει τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης ... -
Η εισαγωγή της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Η περίπτωση της ενέργειας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-09)This survey was conducted with basic aim the connection of Nanoscience and Nanotechnology (NST) with the thematic unit of energy in elementary school, in non – formal learning environments. The study was qualitative and ... -
Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στα κίνητρα των εκπαιδευτικών στην εργασία τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του πληροφορητή που εμπιστεύονται τα παιδιά;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μεγάλο μέρος της γνώσης μας για τον κόσμο έχει αποκτηθεί έμμεσα, από ό, τι οι άλλοι άνθρωποι μας λένε, και όχι από τη δική μας άμεση εμπειρία. Αυτή η ικανότητα να μάθουμε από τους άλλους παρέχει μεγάλα πλεονεκτήματα αλλά ...