Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Author "Κασβίκης, Κωνσταντίνος"
Now showing items 1-17 of 17
-
Διερεύνηση των απόψεων των μαθητών δημοτικού για την εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στο μάθημα της ιστορίας: η περίπτωση της εκστρατείας του Μ. Αλεξάνδρου
Ανδρίκου, Φιλίτσα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η παρούσα έρευνα αφορά τη διερεύνηση των απόψεων των μαθητών Δημοτικού για την εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στο μάθημα της Ιστορίας και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Για το λόγο ... -
Έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια της Γ' Δημοτικού σχετικά με την διδασκαλία της Μυθολογίας
Τάντση, Ειρήνη; Tantsi, Eirini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί το σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας της Γ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, όσον αφορά το μύθο και την αποτύπωση του σε αυτό, αναφορικά με τη διάκριση του από την ιστορική ... -
Επαγγέλματα στην Φλώρινα από τον 19ο μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα-Παιδαγωγικό υλικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Νεδέλκου, Ειρήνη - Χρυσοβαλάντου (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η ιστορία γενικότερα παρουσιάζει γεγονότα του παρελθόντος τα οποία σχετίζονται με τον άνθρωπο. Η τοπική ιστορία συνδέεται άμεσα με την ιστορία του κάθε ανθρώπου συγκεκριμένα. Παρουσιάζει πλευρές του τόπου του και κατά ... -
Η διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: έρευνα στα δημοτικά σχολεία της Φλώρινας
Νταλαμάγκα, Αλεξάνδρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στις μέρες μας το μάθημα της ιστορίας έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα δύσκολα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος από αρκετούς μαθητές, οι οποίοι καταφεύγουν στην αποστήθιση του περιεχομένου, με σκοπό να ... -
Η Ιστορία στα παιδικά ιχνογραφήματα: Έρευνα στους μαθητές της Δ' δημοτικού
Μιχάκος, Αντώνιος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η πτυχιακή μου εργασία αποτελεί μία έρευνα σε παιδιά Δ δημοτικού στην οποία τα εργαλεία θα είναι ιχνογραφήματα που θα δημιουργήσουν οι μαθητές. Μέσα από τα συγκεκριμένα ιχνογραφήματα εξετάζεται η αντίληψη που έχουν οι ... -
Η ιστορική διακόσμηση των δημοτικών σχολείων: τεκμηρίωση και ερμηνεία οπτικών αφηγημάτων στους σχολικούς τοίχους
Λυκούδη, Παρασκευή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ερμηνεία, έπειτα από μελέτη, της ιστορικής διακόσμησης των σχολικών τοίχων σε σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα. Για τις ανάγκες της εργασίας χρησιμοποιείται ερευνητικό υλικό ... -
Η προσφυγική Θεσσαλονίκη: σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού φακέλου τοπικής ιστορίας για την στ' δημοτικού
Φουρκιώτης, Δημήτρης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η συγκεκριμένη εργασία μελετά το τραυματικό γεγονός στην τοπική ιστορία της Θεσσαλονίκης από το ξέσπασμα της Μικρασιατικής Καταστροφής μέχρι την ενσωμάτωση των προσφύγων τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1920. Παραθέτει ... -
Η συμβολή του ψηφιακού κόμικ στην ιστορική κατανόηση: η περίπτωση των Περσικών πολέμων
Ντιβανίδης, Αναστάσιος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Μια από τις πιο βασικές ερωτήσεις σχετικά με την Ιστορία και τη διδακτική της είναι «Τι είναι η Ιστορία;». Σύμφωνα με τον Μπούρκχαρτ «Ιστορία είναι η καταγραφή όλων εκείνων των γεγονότων μιας εποχής που μια άλλη εποχή ... -
Ιστορία και δημοκρατική πολιτειότητα: Διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών σχετικά με την πολιτισμική ετερότητα στο παρόν και το παρελθόν
Κοτσίδου, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Κατά τα έτη 2019 - 2020 η ένταση του προσφυγικού - μεταναστευτικού ζητήματος έφθασε στο αποκορύφωμά της. Χιλιάδες ανθρώπων καταφθάνουν καθημερινά από Συρία και Μ. Ανατολή με φουσκωτές βάρκες, οι οποίες πολλές φορές έχουν ... -
Ιστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: έρευνα σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού για την κατανόηση και τη σημασία του Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Βέροιας
Τσολάκη, Πολυτίμη; Tsolaki, Polytimi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα έρευνα με θέμα: H σημασία του Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Βέροιας είναι μια διδακτική παρέμβαση, η οποία υλοποιήθηκε σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος ιστορίας. Η διδασκαλία σχεδιάστηκε ... -
Ιστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: Έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών της Ε΄ Δημοτικού
Δούμτσης, Πέτρος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την Ιστορική Σημαντικότητα και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν αυτήν την έννοια και την αξιολογούν. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ... -
Ιστορική κουλτούρα και εκπαίδευση: Έρευνα στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των πρώτων του Γυμνασίου
Θεολόγος, Ηλίας; Theologos, Ilias (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η αφορμή για να πραγματοποιηθεί η έρευνα αυτή ήταν το μάθημα «Διδακτική της Ιστορίας» της Β’ Φάσης της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Μέσα από το μάθημα αυτό γίνεται η προσπάθεια εισαγωγής των ... -
Ιστορική Πολυπρισματικότητα: Έρευνα στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού
Χατζηαδαμίδης, Κωνσταντίνος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα της πολυπρισματικότητας στη διδασκαλία της ιστορίας με βάση μια έρευνα που αναφέρεται σε θέματα που αφορούν διαιρεμένες κοινωνίες και σε αυτές που προκύπτουν από συγκρούσεις. Η ... -
Μυθολογία και ιστορική πραγματικότητα: έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών για την διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας
Ρίζος, Νικόλαος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού και συγκεκριμένα της Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τον μύθο, ... -
Παρελθόν και Ιστορική Σημαντικότητα : Απόψεις μαθητών Δημοτικού σχολείου για την Ιστορία της Ε΄ Δημοτικού
Καραμπόζα, Αλεξάνδρα; Karampoza, Alexandra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Η παρούσα εργασία ασχολείται με την έννοια της Ιστορικής Σημαντικότητας και πως αυτή επηρεάζει την κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος. Κατά καιρούς έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο πάνω ... -
Πολιτισμός και εκπαίδευση: μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες
Μπαλανίκα, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η άρρηκτη σχέση μεταξύ του Πολιτισμού και της Εκπαίδευσης φέρνει στο προσκήνιο την προσπάθεια αναζήτησης νέων τρόπων μέσω των οποίων ο Πολιτισμός στις διάφορες εκδοχές του θα μπορέσει να προσεγγίσει περισσότερες κοινωνικές ... -
Υλικός Πολιτισμός Και Εκπαίδευση: Αντιλήψεις Και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Παπαδάτου, Ευγενία- Δέσποινα; Papadatou, Evgenia- Despoina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022-10)Τα αρχαία και οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις αποτελούσαν ανέκαθεν πόλο έλξης και βρισκόταν στο επίκεντρο του δημοσίου ενδιαφέροντος, ανεξάρτητα από το κοινωνικοπολιτικό υπόβαθρο του ατόμου. Ο 20ος αιώνας με τις αλλαγές που ...