Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 104-123 of 192
-
Η σχέση του ανθρώπου με την φύση: Μία μελέτη της συμβολής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Η παρούσα ερευνητική μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει το βαθμό συμβολής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση της σχέσης των μαθητών με τη φύση. Για το σκοπό της έρευνας αξιοποιήθηκε ... -
Η σχεδιαστική σκέψη στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Περίληψη Προηγούμενες έρευνες ανέδειξαν τη σπουδαιότητα ύπαρξης σχεδιαστικής σκέψης στους ανθρώπους. Σε ένα περιβάλλον που συνεχώς τροποποιείται και προκύπτουν νέες ανάγκες, τα άτομα οφείλουν να είναι καταρτισμένα ούτως ... -
Η Σχολική Διεύθυνση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση & οι διαστάσεις της ηλεκτρονικής γραφειοκρατίας και επικοινωνίας: Η περίπτωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-11-10) -
Η σχολική εφημερίδα "Φτερουγίσματα" του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (6ου Δημοτικού): Ιστορική προσέγγιση-Διδακτική Πρόταση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο της να αναδείξει την παιδαγωγική και ιστορική σημασία της σχολικής εφημερίδας του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (πρώην 1ου Πειραματικού Δημοτικού) με τίτλο «Φτερουγίσματα». Η εφημερίδα ... -
Η σχολική ιστορία και τα επίμαχα - τραυματικά γεγονότα: έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (1975- 2018)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-06)Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν την κύρια πηγή άντλησης γνώσεων και πληροφοριών για τους μαθητές. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός, η καταγραφή και η ανάλυση των επίμαχων – τραυματικών γεγονότων όπως αυτά ... -
Η σχολική μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Έρευνα στα δημοτικά σχολεία του νομού Ημαθίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η τρέχουσα έρευνα με τίτλο: «Η σχολική μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Έρευνα στα δημοτικά σχολεία του νομού Ημαθίας» επιχειρεί να παρουσιάσει και να εξετάσει τις επιστημονικές προσεγγίσεις, τις μελέτες και τις έρευνες σχετικά ... -
Η χρήση της δημοτικής γλώσσας στην Ελληνική Καθολική Εκκλησία: διαχρονική και συγχρονική προσέγγιση του ζητήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-03)Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο “Η δημοτική γλώσσα στους Έλληνες Καθολικούς” εκπονήθηκε στα πλαίσια ολοκλήρωσης του μεταπτυχιακού προγράμματος “Επιστήμες της Αγωγής”. Μεγαλώνοντας στο νησί της Σύρου, όπου το ποσοστό ... -
Η χρήση της έννοιας του εμβαδού για την επίλυση ιστορικών προβλημάτων γεωμετρίας αρχαίων πολιτισμών από μαθητές των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η καθημερινή εφαρμογή και χρήση των εμβαδών και οι πλούσιες μαθηματικές τους προεκτάσεις καθιστούν τη μέτρηση τους έννοια θεμελιώδους σημασίας. Στην παρούσα έρευνα γίνεται η εκτενής παρουσίαση μιας σειράς προβλημάτων που ... -
Η χρήση της ψηφιακής αφήγησης ως μέσο κατανόησης της εννοίας της βιοποικιλότητας από παιδιά νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα μελέτησε τη συμβολή της ψηφιακής αφήγησης στην κατανόηση της έννοιας της βιοποικιλότητας από μαθητές νηπιαγωγείου. Για τις ανάγκες της έρευνας η ερευνήτρια δημιούργησε βίντεο με τη βοήθεια της γλώσσας ... -
Ηλεκτρονική εφαρμογή του πολλαπλού μηνύματος των διαφορετικών αναπαραστάσεων: Οι εμπειρικοί, οι λογοτέχνες, οι ζωγράφοι και οι μαθηματικοί
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-11-10)Τα κλάσματα είναι μία από τις μαθηματικές έννοιες που συγκεντρώνουν μεγάλο ερευνητικό ενδιαφέρον και όχι τυχαία, καθώς εκπαιδευτικοί και μαθητές τα θεωρούν από τα πιο δύσκολα κεφάλαια των μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο. ... -
Θέματα Ηθικής Ανάπτυξης και Δημοκρατίας στη Διδακτική Πρακτική: οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2013-07)Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σε θέματα Ηθικής Ανάπτυξης και Δημοκρατίας, και κυρίως η πρόθεσή τους να εντάξουν σχετικά ζητήματα στη διδασκαλία, αποτελούν το κύριο αντικείμενο έρευνας της παρούσας διπλωματικής εργασίας. ... -
Ιστορία και Πολιτισμός της Ίμερας του Πόντου μέσα από το αρχείο του Γρηγόριου Λευκόπουλου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία διερευνά μέσα από δύο βασικούς ερευνητικούς πυλώνες την Ιστορία και τον Πολιτισμό της Ιμέρας του ιστορικού Πόντου. Το χρονικό εύρος της έρευνας, η οποία στηρίχθηκε στο αρχειακό υλικό του Γερουσιαστή ... -
Ιστορικά Αριθμητικά Συστήματα με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας σε φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Οι Τεχνολογίες των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας καταλαμβάνουν τα τελευταία χρόνια σημαντική θέση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη θέση κατέχουν και στη διδασκαλία των Μαθηματικών, αφού συμβάλλουν στην ... -
Ιστορικά Σημειώματα στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών της Δ/Βάθμιας Εκπαίδευσης: Θέσεις και Στάσεις των Μαθηματικών σχετικά με τη χρήση και την αξιοποίηση τους στη διδακτική πρακτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις θέσεις και τις στάσεις των Μαθηματικών της Δ/βάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση και την αποτελεσματική αξιοποίηση των Ιστορικών Ση-μειωμάτων (Ι.Σ.) στη διδακτική ... -
Ιστορική Ενσυναίσθηση και Τραυματικά Γεγονότα: Μια μελέτη περίπτωσης των αντιλήψεων των υποψήφιων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Περίληψη Η σύγχρονη Ιστορική εκπαίδευση φέρνει στο προσκήνιο τη διδακτική προσέγγιση τραυματικών και επίμαχων ιστορικών γεγονότων, τα οποία μέχρι πρότινος εξοβελίζονταν ή επιδερμικώς αναφέρονταν στη σχολική Ιστορία. ... -
Καλλιέργεια των παραμέτρων της αλγοριθμικής σκέψης μέσα από την Εκπαιδευτική Ρομποτική, τη μέθοδο της σκαλωσιάς και τον οπτικό προγραμματισμό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) θεωρείται μία από τις σημαντικότερες ικανότητες που πρέπει να κατέχουν οι σημερινοί μαθητές από πολύ μικρή ηλικία. Από έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι η Εκπαιδευτική Ρομποτική (ΕΡ) έχει χαρακτηριστεί ... -
Καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών σε ζητήματα διγλωσσίας και εκπαιδευτικής διαχείρισης μαθητών από μεταναστευτικά περιβάλλοντα. Λόγω της έλευσης μεγάλου αριθμού προσφύγων και ... -
Κοινότητα και Εκπαίδευση. Η συμβολή της έρευνας δράσης στην κοινωνική και πολιτική αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η σύνδεση του ενεργού πολίτη με την κοινοτική προσέγγιση της εκπαίδευσης. Στο παγκόσμιο σκηνικό προωθείται η συνεργασία του σχολείου με την κοινότητα, ώστε να αναπτυχθούν και ... -
Κριτική αποτίμηση του συστήματος επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τους νόμους 4327/2015 και 4351/2015
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-09)Το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε πολλαπλούς ρόλους και να εκπληρώσει στόχους απαραίτητους για ένα βιώσιμο μέλλον για τη νέα γενιά. Η ποιότητα της ηγεσίας στην εκπαίδευση έχει άμεσο αντίκτυπο σε όλο το φάσμα ... -
Κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας για την διδακτική της ιστορίας με την χρήση ΤΠΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διαπιστωθεί η συμβολή των νέων τεχνολογιών ως προς την ιστορική μάθηση και ο βαθμός ενίσχυσης της διδακτικής διαδικασίας μέσα από τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά ...