Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 204
-
Η ανάπτυξη πιθανολογικής σκέψης, με την χρήση ΤΠΕ (Ψηφιακής Αφήγησης) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας επηρέασε και τον χώρο της εκπαίδευσης. Η είσοδος των ΤΠΕ στον χώρο της εκπαίδευσης δημιούργησε καινούργιες μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας. Η ψηφιακή αφήγηση είναι μέρος αυτών των ... -
Η αξιοποίηση του Δημοσιογραφικού άρθρου για την ανάπτυξη του Κριτικού Γραμματισμού και την βελτίωση του γραπτού λόγου των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία έχει σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδακτικής παρέμβασης στο 3ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου, με 19 μαθητές για το κειμενικό είδος του δημοσιογραφικού άρθρου και του κριτικού γραμματισμού και ... -
Μελέτη των κειμενικών αποσπασμάτων στα βιβλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Δημοτικού και του Γυμνασίου: Διαχρονική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-12)Το μάθημα της λογοτεχνίας, σύμφωνα με το περιεχόμενο του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο (2004), διδάσκεται μέσω ανθολογίων, κυρίως, με αποσπάσματα ποιημάτων, διηγημάτων και μυθιστορημάτων ... -
Αναλύοντας τις παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές των υποψήφιων εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των διδακτικών και των παιδαγωγικών πρακτικών που χρησιμοποίησαν οι φοιτητές, καθώς και της άποψης των ίδιων, για τις πρακτικές που χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια της πρακτικής ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας για την εκπαίδευση των προσφύγων μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας σχετικά με την εκπαίδευση των προσφύγων. Ειδικότερα η εργασία στοχεύει: α) στο να καταγραφεί ... -
Διαστάσεις του ελεύθερου χρόνου στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η έρευνα για τον ελεύθερο χρόνο στην παιδική ηλικία εστιάζει στις δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου των παιδιών που διακρίνονται σε δομημένες και μη δομημένες. Οι έρευνες που εξετάζουν τον ελεύθερο χρόνο στην παιδική ... -
Η ιστορική ενσυναίσθηση ως εργαλείο ιστορικής κατανόησης: Έρευνα σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η καλλιέργεια της ιστορικής ενσυναίσθησης καθίσταται χρήσιμη και αναγκαία για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί εάν η ιστορική ενσυναίσθηση μπορεί να λειτουργήσει ... -
Η χρήση της έννοιας του εμβαδού για την επίλυση ιστορικών προβλημάτων γεωμετρίας αρχαίων πολιτισμών από μαθητές των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η καθημερινή εφαρμογή και χρήση των εμβαδών και οι πλούσιες μαθηματικές τους προεκτάσεις καθιστούν τη μέτρηση τους έννοια θεμελιώδους σημασίας. Στην παρούσα έρευνα γίνεται η εκτενής παρουσίαση μιας σειράς προβλημάτων που ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στο περιεχόμενο της Νανοεπιστήμης: ιδιότητες που εξαρτώνται από το μέγεθος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)H Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία Ν-ΕΤ αποτελεί ένα σύγχρονο, καινοτόμο και αναδυόμενο χώρο έρευνας. Το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ είναι διεπιστημονικό και στοχεύει στη δημιουργία υλικών με νέες ιδιότητες, όταν αυτά αποκτήσουν ... -
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την εξοικείωση παιδιών μικρής ηλικίας με εφαρμογές της Νανοτεχνολογίας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-07)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (ΝΕ-Τ) αποτελεί ένα νέο δι-επιστημονικό πεδίο, το οποίο έχει γνωρίσει την τελευταία δεκαετία ταχεία ανάπτυξη σε πολλούς τομείς. Κατά συνέπεια είναι φυσικό να αποτελέσει αντικείμενο εκπαιδευτικής ... -
Προάγοντας τον αναστοχασμό: ανάλυση κρίσιμων περιστατικών από την πρακτική άσκηση των φοιτητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Ως κύριος ερευνητικός σκοπός της παρούσας εργασίας τίθεται η διερεύνηση της προαγωγής του αναστοχασμού μέσω της ανάλυσης των κρίσιμων περιστατικών που καταγράφουν οι τεταρτοετείς φοιτητές στα προσωπικά τους ημερολόγια, ... -
Ιστορία και Πολιτισμός της Ίμερας του Πόντου μέσα από το αρχείο του Γρηγόριου Λευκόπουλου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία διερευνά μέσα από δύο βασικούς ερευνητικούς πυλώνες την Ιστορία και τον Πολιτισμό της Ιμέρας του ιστορικού Πόντου. Το χρονικό εύρος της έρευνας, η οποία στηρίχθηκε στο αρχειακό υλικό του Γερουσιαστή ... -
Η εγκαταλελειμμένη βιομηχανική υποδομή στην περιοχή της Εορδαίας ως περιβαλλοντικό πρόβλημα. Μια μελέτη απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στην εργασία που ακολουθεί γίνεται προσπάθεια διερεύνησης των απόψεων των εκπαιδευτικών για τοπικά περιβαλλοντικά προβλήματα που προκλήθηκαν από τις ανενεργές βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Η περιοχή μελέτης είναι ο Δήμος ... -
Η κατανόηση του ιστορικού χρόνου σε περιβάλλον μεικτής πραγματικότητας: Έρευνα – Δράση με θέμα την αρχαιότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Ο ιστορικός χρόνος αποτελεί μείζον ζήτημα για τους μαθητές του Δημοτικού, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόησή του. Η κατανόηση επέρχεται αργά και σταθερά και είναι μια χρονοβόρα και περίπλοκη διαδικασία, στην ... -
Κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας για την διδακτική της ιστορίας με την χρήση ΤΠΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διαπιστωθεί η συμβολή των νέων τεχνολογιών ως προς την ιστορική μάθηση και ο βαθμός ενίσχυσης της διδακτικής διαδικασίας μέσα από τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά ... -
Πρακτική Άσκηση: Ποιοτική Ανάλυση των Παιδαγωγικών και Διδακτικών Πρακτικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των Διδακτικών και Παιδαγωγικών Πρακτικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κατά τη διάρκεια ... -
Ανάπτυξη εργαλείου για την αξιολόγηση περιβάλλοντος μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα: εφαρμογή σε διδακτικές-μαθησιακές ακολουθίες νανοεπιστήμες/νανοτεχνολογίας στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη ενός εργαλείου αξιολόγησης περιβαλλόντων μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα. Η έρευνα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης, για την προώθηση της ... -
Το μουσείο εκπαίδευσης "Χρίστος Τσολάκης" της Βέροιας "ταξιδεύει" στο σχολείο. Διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση Μουσειοσκευής και της τοπικής εκπαιδευτικής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Το παρόν πόνημα αποτελεί μια έρευνα δράσης σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου για την αξιολόγηση ενός συνόλου παιδαγωγικού υλικού, με απώτερο σκοπό τον εμπλουτισμό μουσειοπαιδαγωγικής εμπειρίας στο πλαίσιο της σχολικής πράξης ... -
Η ιστορία της Ευξείνου Λέσχης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η Εύξεινος Λέσχη Φλώρινας ιδρύθηκε το 1951 από Πόντιους πρόσφυγες πρώτης και δεύτερης γενιάς και αριθμεί περισσότερα από χίλια μέλη. Σκοπός του συλλόγου είναι η διάσωση και διάδοση της πολιτιστικής ποντιακής κληρονομιάς. ... -
Ανάπτυξη περιβάλλοντος μικτής πραγματικότητας με την χρήση δυναμικών αλληλεπιδραστικών αριθμογραμμών για την κατανόηση των κλασμάτων στο Δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η διδασκαλία των κλασμάτων είναι ένα προκλητικό θέμα για τους εκπαιδευτικούς καθώς περιλαμβάνει σύνθετο εννοιολογικό περιεχόμενο. Η αριθμογραμμή είναι ένα εργαλείο οπτικής αναπαράστασης που φαίνεται να είναι αποτελεσματικό ...