Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 581-600 of 659
-
Σχήµατα οµοηχίας σε παροιµίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα διπλωµατική εργασία αποτελεί µελέτη της παρουσίας των σχηµάτων οµοηχίας σε παροιµίες. Στόχος της είναι να ανακαλύψει µέσα σε αυτές σχήµατα οµοηχίας (συνδυαζόµενα ενίοτε µε άλλα σχήµατα λόγου), για να αποδείξει ... -
Σχήμα λόγου και χιούμορ στα σενάρια του Αλέκου Σακελλάριου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη μελέτη των έργων του σημαντικού σεναριογράφου του ελληνικού κινηματογράφου Αλέκου Σακελλάριου. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στην ανίχνευση και μελέτη του ανακλαστικού σχήματος λόγου στα ... -
Σχήμα λόγου και χιούμορ στα σενάρια του ελληνικού κινηματογράφου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη συμμετοχή και λειτουργία των σχημάτων λόγου στην παραγωγή χιούμορ σε γραπτό κείμενο. Ειδικότερα, ερευνάται η παρουσία του ανακλαστικού σχήματος και της ομοηχίας σε ένα ιδιαίτερο ... -
Σχήματα λόγου και χιούμορ στα σενάρια γνωστών Ελληνικών Ταινιών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Τα σχήματα λόγου αποτελούν εκφραστικούς τρόπους που αποκλίνουν από τους συμβατικούς κανόνες της χρήσης του λόγου και καλλιεργήθηκαν ήδη από την αρχαιότητα από τους σοφιστές. Χρησιμοποιήθηκαν τόσο στην ποίηση όσο και ... -
Σχολικά εγχειρίδια και εικόνες: Η μελέτη περίπτωσης του βιβλίου των Θρησκευτικών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-14)Η παρούσα εργασία έχει διττό στόχο, αφενός την ανάλυση των εικόνων του βιβλίου των Θρησκευτικών της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, με σημειωτικά εργαλεία ανάλυσης και τη σχέση των εικόνων με τον τίτλο της κάθε ενότητας, ... -
Σχολική διδασκαλία γραμματικοσυντακτικών φαινομένων: μονολεκτικό ρήμα και ρηματική περίφραση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην έντονη παρουσία του μονολεκτικού ρήματος και της ρηματικής περίφρασης στον προφορικό και γραπτό λόγο. Ειδικότερα, αναφέρεται στην αντιστοιχία μεταξύ μονολεκτικών ρημάτων και ρηματικών ... -
Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Γλωσσικής Διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο από το 1980 έως Σήμερα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης από το 1980 μέχρι σήμερα. Ειδικότερα επιχειρείται, η παρουσίαση της γλωσσικής διδασκαλίας εξελικτικά με την παρουσίαση ... -
Τα Αναλυτικά Προγράμματα της ελληνικής Προσχολικής Εκπαίδευσης: Ιστορικοσυγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάλυση και η ερμηνεία του περιεχομένου των αναλυτικών προγραμμάτων της ελληνικής προσχολικής εκπαίδευσης, από το 1896 έως και το 2011. Παρακολουθείται και σκιαγραφείται η πορεία εξέλιξής ... -
Τα γλωσσικά και τα παραγλωσσικά στοιχεία στις διαφημίσεις κατά την περίοδο της πανδημίας του Covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Περίληψη Στην παρούσα εργασία ερευνώνται τα γλωσσικά, παραγλωσσικά και εξωγλωσσικά στοιχεία των διαφημίσεων κατά το διάστημα της πανδημίας CoVid-19, με στόχο την ουσιαστικότερη κατανόηση της χρήσης και προσαρμογής ... -
Τα δύο πρόσφατα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού ως πεδίο αντιπαράθεσης στο δημόσιο λόγο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Το μάθημα της Ιστορίας, λόγω της φύσης του, προσφέρεται περισσότερο από άλλα μαθήματα για ιδεολογική εκμετάλλευση. Συχνά επισημαίνονται ιδεολογικοπολιτικοί και κοινωνικοί προσανατολισμοί τους μαθήματος, όπως συνέβη και για ... -
Τα κοστούμια των υπερηρώων στο κόμικ Watchmen. Μια σημειωτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-10)Τόσο τα κόμικς όσο και η σημειωτική είναι δύο πεδία σχετικά σύγχρονα, με σύντομη ιστορία σε σχέση με άλλα πεδία. Τα κόμικς έχοντας κλείσει τον πρώτο αιώνα ζωής και ολοκληρώνοντας την συμπλήρωση του πρώτου τέταρτου ... -
Τα λάθη των ρομά μαθητών και μαθητριών στον προφορικό λόγο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Το λάθος ως αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης και της διδακτικής πράξης, αποτελεί εργαλείο τόσο για τον εκπαιδευτικό, όσο και για τους ίδιους τους μαθητές. Στη σύγχρονη διδακτική και ειδικότερα στον τομέα της γλωσσικής ... -
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εργαλείο επικοινωνίας στη φιλοσοφία των ανθρώπινων σχέσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Είναι γεγονός πως ο εικοστός πρώτος αιώνας θα μπορούσε εύκολα να χαρακτηριστεί ως τεχνολογικός αιώνας μιας και τα νέα δεδομένα μαρτυρούν αύξηση της χρήσης του διαδικτύου και κατ επέκταση των μέσων κοινωνικών δικτύων. Τα ... -
Τα Νέα Μέσα και η χρήση τους στην Πολιτική Επικοινωνία στην Ελλάδα - Επικοινωνιακές Στρατηγικές σε ψηφιακές πλατφόρμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-03)Η παρούσα εργασία έχει ως θέμα προς διερεύνηση τη χρήση των νέων μέσων ως εργαλείων στην πολιτική επικοινωνία στην Ελλάδα.Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα νέα μέσα ... -
Τα ντοκιμαντέρ για το προσφυγικό. Μαρτυρίες για τους λόγους που οι πρόσφυγες εγκατέλειψαν τις πατρίδες τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-10)Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να αποκαλυφθούν οι λόγοι που ανάγκασαν τους πρόσφυγες από την Μέση ανατολή να εγκαταλείψουν τις χώρες τους και να ξεκινήσουν το ταξίδι της προσφυγιάς, μέσα από ντοκιμαντέρ που ... -
Τα παραμύθια συνομιλούν – οι πολιτισμοί συναντιούνται»: Ένα διαθεματικό project στο Δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Πώς και με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να πείσει τον άλλο ότι δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι πολιτισμοί, αλλά διαφορετικοί που αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές γεωγραφικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες; Ένας και μόνο ... -
Τα Ψηφιακά Μέσα και τα Μέσα Κοινωνικής ∆ικτύωσης ως εργαλεία στρατηγικής επικοινωνίας για τους Οργανισµούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η περίπτωση του ∆ήµου Εορδαίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Τη σηµερινή εποχή, τα ψηφιακά µέσα και τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚ∆) αποτελούν σηµαντικό κοµµάτι της καθηµερινής µας ζωής, τόσο της προσωπικής όσο και της επαγγελµατικής. Η διπλωµατική αυτή εργασία εξετάζει την χρήση ... -
Ταξιδεύω μέσα από το παραμύθι και γνωρίζω άλλους πολιτισμούς: κατασκευή διαθεματικού γλωσσικού υλικού για το δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-28)Το παραμύθι αποτελεί ένα χρήσιμο διδακτικό εργαλείο, το οποίο συγκεντρώνοντας την αγάπη των μικρών παιδιών, έχει τη δύναμη να συμβάλει στη γλωσσική ανάπτυξή τους και στην αφύπνιση της πολυπολιτισμικής τους συνείδησης. Η ... -
Τέχνες και Μάθηση. Η Εκπαίδευση μέσω των Τεχνών. Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Αφετηρία για την εκπόνηση της παρούσης μελέτης είναι η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο μπορούν οι διάφορες μορφές τέχνης όπως εικαστικές, φωτογραφία, βίντεο, μουσική, λογοτεχνία, να μεταβάλλουν προς το καλύτερο την μαθησιακή ... -
Τέχνη και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Στην παρούσα έρευνα μελετάται η συμβολή της Τέχνης στο Εκπαιδευτικό Υλικό που παράγεται στα Κέντα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) .Η έρευνα διεξήχθη στα εξής στάδια: Στο 1ο στάδιο έγινε βιβλιογραφική έρευνα αναζητώντας ...