Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 496
-
Αξίες και ιδεώδη της ολυμπιακής παιδείας. Εφαρμογή ενός προγράμματος στο ειδικό δημοτικό σχολείο Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η ένταξη των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο είναι ένα κοινωνικό ζήτημα που αναζητά λύση. Η στάση των μαθητών/τριών χωρίς αναπηρία θεωρείται ένας από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ένταξη και ... -
Οι απόψεις του Dewey για την επικοινωνία και για μια δημοκρατική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Το κείμενο παρουσιάζει την πορεία και τα έργα του Αμερικάνου Φιλοσόφου John Dewey, διδάκτορα της πολιτικής και κοινωνικής φιλοσοφίας, ο οποίος με το έργο του συνέβαλε στην ανάπτυξη της παιδείας, ιδρύοντας το University ... -
Η συνεκπαίδευση των παιδιών με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητα στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική έρευνα, που σχετίζεται με την ειδική αγωγή. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία επικεντρώνεται στη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα. Αρχικά, το πρώτο ... -
Ζητήματα εκπαίδευσης ατόμων με ειδικές κινητικές ικανότητες: βιογραφική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-04)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει μέσω της βιογραφικής προσέγγισης τον τρόπο με τον οποίο ένα άτομο με ειδικές κινητικές ικανότητες δομεί την αφήγηση των εκπαιδευτικών εμπειριών του. Πιο συγκεκριμένα, η ... -
Ιστορική εξέλιξη παρεμβατικών πολιτικών στην παραβατική συμπεριφορά ανηλίκων: η λειτουργία των μονάδων σωφρονισμού στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τις παρεμβατικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς ανηλίκων, καθώς και την ιστορική τους εξέλιξη στα σωφρονιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας. Η παραβατική ... -
Το βιογραφικό έργο της Μαλβίνας Κάραλη και η δράση της 1952-2002
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αναφέρονται αναλυτικά πληροφορίες σχετικές με την βιογραφία και το έργο μιας σπουδαίας Ελληνίδας γυναίκας της δεκαετίας του ‘50, της Μαλβίνας Κάραλη. Mε το έντονο παρουσιαστικό της αλλά ... -
Διερεύνηση αντιλήψεων φοιτητών / τριών μελλοντικών νηπιαγωγών για τις προστατευόμενες περιοχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος, που ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα και εντάθηκε κατά τον 20ο, οδήγησε στη λήψη προστατευτικών μέτρων. Λόγω της συνεχιζόμενης υποβάθμισης, η οποία έγινε αιτία για την διατάραξη της ... -
Κοινωνικές και ανθρωπολογικές διαστάσεις της επιστροφής των ατόμων δεύτερης γενιάς Αλβανών μεταναστών στην χώρα προέλευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε για να ανακαλύψει τους λόγους που οι μετανάστες δεύτερης γενιάς Αλβανικής καταγωγής επέστρεψαν πίσω στην χώρα προέλευσης τους είτε έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές τους σε Ελληνικά σχολεία ... -
" Οι μύθοι του Αισώπου " . Εκπαιδευτικές διαθεματικές εφαρμογές στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Το παραμύθι και οι μύθοι αποτελούν μια από τις πρώτες αναμνήσεις που σχηματίζονται στους παιδικούς εγκεφάλους. Η αποδοχή τους από τα παιδιά υποδηλώνει την αξία που μπορεί να έχουν, αν αξιοποιηθούν σωστά, στον τομέα της ... -
Η τοπική ιστορία ως πολιτισμικό εργαλείο στην εκπαίδευση. Η περίπτωση των Δελφών
(2018)Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει πως μπορεί να γίνει μια διαδραστική διδασκαλία της τοπικής ιστορίας των Αρχαίων Δελφών, σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Σε παιδιά δηλαδή που ακόμα δεν έχουν ... -
Οι απόψεις των φοιτητών για το προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η έννοια της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες καθώς και ο ρόλος και η σημασία του εκπαιδευτικού.Γίνεται βιβλιογραφική αναφορά με σκοπό να αποσαφηνιστεί ο ορισμός τους. Πραγματοποιείται ... -
Ανάδειξη της τοπικής ιστορίας, μέσα από εκθέματα του μακεδονικού μουσείου Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Ιστορία είναι η επιστήμη που μελετά το ανθρώπινο παρελθόν. Γενικά ιστορία καλείται η συστηματική μελέτη και έκθεση γεγονότων, τα οποία έγιναν στο παρελθόν και παρουσιάζουν επιστημονικό και κοινωνικό ενδιαφέρον. Οι επιστήμονες ... -
Δημόσια ιστορία και διαχείριση ιστορικής μνήμης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η ροή των σημερινών γεγονότων, ως επι το πλέιστον αρνητικών για τον άνθρωπο, αλλα και η εισαγωγή ενός ατόμου σε μία κοινωνία πολύ διαφορετική, μας κάνει να αναζητήσουμε την ιστορική μνήμη των λαών. Έτσι, μελετώντας τη ... -
Ομοφυλοφιλία-Διεμφυλικότητα και η ενσωμάτωση αυτών των ατόμων στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η εργασία αυτή, είναι μία βιβλιογραφική μελέτη για την ομοφυλοφιλία-διεμφυλικότητα και την θέση αυτής στην σύγχρονη κοινωνία. Βασίζεται σε συγγράμματα Ελλήνων και ξένων μελετητών που ασχολήθηκαν με το θέμα αυτό. Ειδικότερα ... -
Η μορφή του λύκου στα σύγχρονα παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την αλλαγή χαρακτήρα του λύκου σε “καλό” στα σύγχρονα παραμύθια. Πιο συγκεκριμένα λόγω της στερεοτυπικής αντίληψης του λύκου ως “κακού” στα λαϊκά παραμύθια, ο χαρακτήρας αυτός δίνει την ... -
Σχέδια - κατασκευές φιγούρων στο θέατρο σκιών. Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα μελέτη διεξήχθη στα πλαίσια της πτυχιακής εργασίας με θέμα «Σχέδια- κατασκευές φιγούρων στο Θέατρο Σκιών- Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωγείο» και εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο Παιδαγωγικό ... -
Η φιλοσοφία του Πλάτωνα για την παιδεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία παρατίθενται κάποιες από τις φιλοσοφικές απόψεις που ανέπτυξε ο Πλάτωνας για την παιδεία. Η παιδεία για το Μέγα φιλόσοφο, αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο για τη δημιουργία μίας κοινωνίας, όπου ... -
Εικονογραφικοί ήρωες στις νέες τεχνολογίες. Γραφιστικές τέχνες-Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στη σημερινή εποχή, οι νέες τεχνολογίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εισαγωγή στο σχολείο των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, είναι πλέον αναγκαιότητα. Στόχος πρέπει ... -
Το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας και της Ελλάδας. Μία συγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στις μέρες μας, που οι δυσκολίες της ζωής μας είναι ποικίλες και όλο πολλαπλασιάζονται, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η διεξαγωγή της σωστής εκπαίδευσης και φυσικά μόρφωσης των ανθρώπων, αφού αυτή ορίζεται το «μέσο» της ... -
Οι απόψεις του Σωκράτη για την αρετή και την αναζήτηση της αλήθειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-04)Η πτυχιακή μου εργασία, έχει ως θέμα τον φιλόσοφο Σωκράτη, καθώς και τις απόψεις του για την αρετή, αλλά και την επίμονη αναζήτηση της αλήθειας. Ο Σωκράτης σαν σπουδαίος φιλόσοφος της εποχής του, προσδιορίζει το περιεχόμενο ...