Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 496
-
Διερεύνηση αντιλήψεων φοιτητών / τριών μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τις προστατευόμενες περιοχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην Ελλάδα, η δημιουργία Προστατευόμενων Περιοχών, έχει θεσμοθετηθεί εδώ και πολλά έτη. Η ίδρυση και η λειτουργία των Προστατευόμενων Περιοχών αποσκοπεί στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και στα θετικά στοιχεία και τις ... -
Η έννοια της Παιδείας στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ως προς τη συγκρότηση μιας αναπτυγμένης κοινωνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία κύριος σκοπός ήταν να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη περί παιδείας με αποτέλεσμα τη συγκρότηση μιας καλά δομημένης και αναπτυγμένης κοινωνίας. Γίνεται ... -
Οι επιδράσεις της μουσικής ακρόασης στην ανάπτυξη του παιδιού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το γνωστικό αντικείμενο της μουσικής αγωγής και το βαθμό επιρροής της στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού. Από την αρχαιότητα μέχρι και τη σύγχρονη εποχή τόσο μουσικοπαιδαγωγοί, όσο ... -
Ο ρήτορας ως μέντορας στον συμβουλευτικό λόγο του Αριστοτέλη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Ο στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται και δρα ο ρήτορας ως μέντορας μέσα από τον συμβουλευτικό λόγο του Αριστοτέλη. Στην πορεία θα γίνει ανάλυση του συμβουλευτικού ... -
Ο Σωκράτης ως εμπνευστής στην διαλεκτική του Πλάτωνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται το πως ο Σωκράτης υπήρξε εμπνευστής στη διαλεκτική του Πλάτωνα. Ο Σωκράτης χρησιμοποιούσε την μέθοδο της διαλεκτικής για τις φιλοσοφικές του προσεγγίσεις. Η διαλεκτική μέθοδος που χρησιμοποιούσε ... -
Οι παιδαγωγικές απόψεις της Μαρία Μοντεσσόρι και οι επιρροές τους στην σύγχρονη προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η εργασία αυτή, αναφέρεται στο έργο της ιταλίδας παιδαγωγού Μαρία Μοντεσσόρι και στην επιρροή που άσκησε στην σύγχρονη προσχολική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα πτυχιακή εργασία, αποτελείται από δεκαπέντε κεφάλαια ... -
Οι φιλοσοφικές απόψεις των Στωικών για την παιδεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στη παρούσα πτυχιακή εργασία παρατίθενται οι φιλοσοφικές απόψεις των στωικών για την παιδεία. Το βασικό ερώτημα είναι τι πραγματικά σχετίζεται γύρω από την έννοια της παιδείας, σύμφωνα με την άποψη των στωικών. Η μέθοδος ... -
Γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης Γρεβενών και διδακτική αξιοποίηση στο Νηπιαγωγείο
(2018)Η μελέτη που παρουσιάζεται παρακάτω αφορά τα γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης και μία διδακτική αξιοποίηση στο νηπιαγωγείο. Αναφέρεται ως ιδίωμα διότι δεν πληρεί τις προϋποθέσεις (γεωγραφικές και κοινωνικές) για να χαρακτηριστεί ... -
Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-08)Στην παρούσα εργασία με θέμα «Γλωσσικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και χρήση πολυτροπικών κειμένων» παρουσιάζονται η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης που υλοποιήθηκε σε ... -
Πολιτική των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στη νομοθεσία 2000-2016
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την πολιτική των δικαιωμάτων για τα άτομα με ειδικές ανάγκες που υφίσταται τόσο στο διεθνές όσο και στο ελληνικό δίκαιο. Σε διεθνές επίπεδο έχουν πραγματοποιηθεί διακηρύξεις και συμβάσεις ... -
Η χρήση των Κοινωνικών Ιστοριών στην εκπαίδευση παιδιών με διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία είχε στόχο την εκπόνηση της έρευνας σχετικά με την Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή του αυτιστισμού και πιο συγκεκριμένα με την προσέγγιση της εκαυδευτικής μεθόδου και περαμβάσεως δηλαδή τις ... -
Η ηθική του Αριστοτέλη και οι επικοινωνιακές διαστάσεις της σήμερα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η εν λόγω εργασία ασχολείται με την Ηθική και την Ρητορική του Αριστοτέλη ως άρρηκτα συνδεδεμένες επιστήμες και τις επικοινωνιακές διαστάσεις της σήμερα. Για την διεξοδική ανάλυση των θεμάτων μελετήθηκε πλήθος βιβλίων του ... -
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με εργαλείο το παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται κυρίως με το παραμύθι και την χρησιμότητα του στο νηπιαγωγείο ως εργαλείο κριτικής σκέψης. Το παραμύθι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας εδώ και πολλά χρόνια από ... -
Στερεότυπα και προκαταλήψεις στα κλασικά παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εκπόνησης πτυχιακής εργασίας για τις ανάγκες λήψης πτυχίου του Τμήματος Νηπιαγωγών Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εντοπίζει τα στερεότυπα ... -
Χάρτινοι ήρωες-cartoons και διδακτική προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσουμε την εισαγωγή των χάρτινων ηρώων-Cartoons ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο στο Νηπιαγωγείο. Επίσης, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην εμφάνιση των animation και στα βασικά ... -
Λογοτεχνικές αναπαραστάσεις της αναπηρίας (τύφλωση-κώφωση) σε μυθοπλαστικά κείμενα για παιδιά και εφήβους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Το φαινόμενο της αναπηρίας απαντάται πολύ συχνά στην σύγχρονη κοινωνία. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή από πολύ μικρά με άτομα που αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία και συχνά είναι απροετοίμαστα ως προς την συμπεριφορά ... -
Η ρωσική πρωτοπορία ως μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Πώς η τέχνη μπορεί να θεωρηθεί μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση και γιατί αξίζει τελικά να ασχοληθούμε με αυτό το ζήτημα, αλλά και με το κίνημα της Ρωσικής πρωτοπορίας; Πιο συγκεκριμένα, η εργασία δομείται ... -
Τα παιδιά πηγαίνουν μουσείο. Το "Μουσείο Φυσικής Ιστορίας" της Αξιούπολης Κιλκίς μέσα σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο του Μουσείου στη σύγχρονη εκπαίδευση και παρουσιάζει Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στο Μουσείο «Φυσικής Ιστορίας» της Αξιούπολης-Κιλκίς. Ειδικότερα, το πρώτο κεφάλαιο ορίζει την έννοια του ... -
Εκπαίδευση έξω από το σχολείο, μέσα στο μουσείο. Η περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η μουσειακή αγωγή δύναται να παρέχει εκπαίδευση «έξω» από τις αίθουσες του σχολείου. Η κατάκτηση της γνώσης, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ψυχής, η βιωματική μάθηση, η δημιουργικότητα, η ... -
Οι ιδιαιτερότητες μέσα από το σύγχρονο ελληνικό παραμύθι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η ιδιαιτερότητα είναι μία έννοια ομπρέλα που περικλείει πολλές σημασίες μέσα της. Τι σημαίνει όμως πραγματικά ιδιαιτερότητα; Ποιούς χαρακτηρίζει η έννοια της ιδιαιτερότητας; Είναι τελικά καλό η κακό να είσαι ιδιαίτερος; ...