Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 731-750 of 993
-
Ο ριζοσπαστισμός στο χώρο της παιδαγωγικής: από το Γληνό στην κριτική θεωρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04)Πάνω από τα δύο τρίτα ενός αιώνα χωρίζουν τις ιδεολογικές απόψεις του Έλληνα διδασκάλου του γένους, Δημήτρη Γληνού και του Βραζιλιάνου εκπαιδευτικού Paulo Freire. Παρά την απόσταση του χρόνου και του τόπου, αν κανένας ... -
Ο ρόλος του διευθυντή στην προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την άρση των κοινωνικών ανισοτήτων στο σχολείο απέναντι σε παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η έρευνα που διεξήχθη στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των διευθυντών σχετικά με την κοινωνική δικαιοσύνη στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τους τρόπους διασφάλισής της στα σχολεία αλλά κυρίως, το ρόλο που μπορεί να ... -
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη διαπολιτισμική ικανότητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας οι 31 εκπαιδευτικοί της Β/θμιας Εκπαίδευσης της πόλης των Γιαννιτσών, της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, που πήραν μέρος στην έρευνα διατύπωσαν τις απόψεις τους για το ... -
Ο Ρόλος των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εισαγωγή, Διαχείριση και Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-01)Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η παγκοσμιοποίηση και ο τεχνοκρατικός χαρακτήρας σε κάθε ανεπτυγμένη χώρα απαραίτητη κρίνεται η υιοθέτηση και εφαρμογή καινοτομιών από τη διεύθυνση και από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με την ... -
Ο ρόλος των προβλημάτων στην οικοδόμηση των εννοιών της ανάλυσης : μια ιστορικο-διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Οι βασικές έννοιες της Ανάλυσης όπως το όριο, η παράγωγος και το ορισμένο ολοκλήρωμα διδάσκονται στο Λύκειο και οι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εννοιολογική κατανόησή τους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία ... -
Ο ρόλος των χρονικών διευθετήσεων στο Ημιημερήσιο και Ολοήμερο Σχολείο στη βελτίωση της μάθησης και της σχολικής ζωής: Οι απόψεις των Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Έρευνες έχουν αποδείξει την ύπαρξη αιτιακής σχέσης μεταξύ του σχολικού χρόνου και της μάθησης, που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στη σχολική επιτυχία των μαθητών. Στην ουσιαστική διαμόρφωση λοιπόν του σχολικού ωρολόγιου ... -
Ο σχηματισμός της έννοιας της γωνίας κατά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-09)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να κατανοήσουμε το πως αντιλαμβάνονται την έννοια της γωνίας οι μαθητές που ολοκληρώνουν το δημοτικό σχολείο. Για τη διερεύνηση αυτού του ζητήματος δόθηκε σε δύο τάξεις της ΣΤ ... -
Ο σχολικός εκφοβισμός ως οργανωσιακό ζήτημα: Κατασκευές στον λόγο των εκπαιδευτικών του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η χαρτογράφηση των απόψεων των εκπαιδευτικών του Δημοτικού για την οργανωσιακή πλευρά του σχολικού εκφοβισμού ως λόγου. Αντλεί το θεωρητικό και μεθοδολογικό της προσανατολισμό από την ... -
Ο υπουργός παιδείας Σπυρίδων Στάης και η εκπαιδευτική του πολιτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Η εργασία παρουσιάζει την εκπαιδευτική πολιτική του Σπυρίδωνος Στάη κατά τις τρεις θητείες του ως Υπουργού επί των Εκκλησιαστικών και της Δημοσίας Εκπαιδεύσεως και τις αντιδράσεις που αντιμετώπισε. Η εργασία περιλαμβάνει ... -
Ο Φίλιππος Δραγούμης και το ζήτημα των ξενοφώνων: προβληματισμοί και εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη της Δυτικής Μακεδονίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014) -
Όι δράσεις του Ερυθρού Σταυρού στην περιοχή της Κοζάνης την περίοδο του εμφυλίου πολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία είναι το αποτέλεσμα του ενδιαφέροντος και της προσπάθειας ως προς την καταγραφή και ανάδειξη των δράσεων του Ερυθρού Σταυρού στην περιοχή της Κοζάνης, κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου. Οι ημερομηνίες ... -
Όψεις δημόσιων αναπαραστάσεων των Εβραικών διώξεων από το ναζιστικό καθεστώς: Ιστορίες διάσωσης Εβραίων στο διεθνές και ελληνικό μνημειακό τοπίο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία εξετάζει μνημεία και μνημειακά συμπλέγματα, τα οποία δημιουργήθηκαν και αφιερώθηκαν στους «Δίκαιους των Εθνών» και με τα οποία οι διασωθέντες Εβραίοι και οι απόγονοί τους θέλησαν να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη ... -
Όψεις της αειφορίας στα προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-02)Στην παρούσα έρευνα αναλύονται οι στόχοι των προγραμμάτων των τεσσάρων Κέντρων Περιβαλλοντικής (ΚΠΕ) Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, ως προς τον προσανατολισμό τους στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, όπως αυτή ... -
Όψεις της βιωσιμότητας του ιστορικού τοπίου στο αστικό περιβάλλον της Καστοριάς μέσα από τα ιχνογραφήματα παιδιών δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στη σύγχρονη πραγματικότητα, που ένα από τα βασικότερα θέματα αποτελεί η προστασία και η διαφύλαξη του Περιβάλλοντος, είτε φυσικού είτε κοινωνικού είτε οικονομικού, αλλά και η βελτίωση του ανθρώπινου βιοτικού επιπέδου, ... -
Όψεις της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε κοινότητες μάθησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση του φεστιβάλ των φυσικών επιστημών και τεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)This paper concerns aspects of differentiated instruction in learning communities in elementary education and specifically in the case of Science and Technology Festival (STF). Initially, we present a theoretical framework ... -
Όψεις της μαθηματικής γνώσης για τη διδασκαλία σχετικά με την έννοια του αριθμού. Μια εμπειρική μελέτη με εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια ποιοτική έρευνα με στόχο τη διερεύνηση της Μαθηματικής Γνώσης για τη Διδασκαλία εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας σχετικά με βασικές ιδιότητες των πραγματικών αριθμών, όπως η πυκνή ... -
Όψεις της πολιτικής και κοινωνικής συγκρότησης στην πόλη της Φλώρινας την περίοδο της "εαμοκρατίας", Νοέμβριος 1944-Μάρτιος 1945
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-04) -
Όψεις των μοντέλων και της μοντελοποίησης στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών: διερεύνηση αντιλήψεων μελλοντικών εκπαιδευτικών για τα μοντέλα στις Φυσικές Επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2012)Ο ρόλος των μοντέλων και της μοντελοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες είναι πολύ σημαντικός καθώς η ορθή χρήση τους και η ανάπτυξη ικανοτήτων μοντελοποίησης αποτελεί βασικό στόχο στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών. Στην ... -
Οθωμανοκρατία στη Φλώρινα-Εκπαιδευτικό υλικό για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)The local history is part of many aspects of historical reality and constitutes a new proposal in the teaching of History, in Primary and Secondary Education as well, involving multiple instructive and learning benefits. ... -
Οι αναπαραστάσεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού της περιόδου 1975- 2019 μέσα από την περίπτωση της Επανάστασης του 1821
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Το μάθημα της Ιστορίας στο σχολείο, διαχρονικά, αποτέλεσε το πεδίο παρεμβάσεων και απόπειρας ελέγχου της σχολικής γνώσης από τα σύγχρονα έθνη- κράτη στην προσπάθειά τους να διαμορφώσουν την εθνική ταυτότητα των νέων μελών ...