Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 818-837 of 993
-
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Η εργασία αυτή εκπονείται λόγω του ενδιαφέροντος του ερευνητή για τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερογένειας στα σχολεία, η οποία δημιουργήθηκε στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες και άλλαξε τις εκπαιδευτικές απαιτήσεις. ... -
Παιδί και άτυπη μάθηση στον ελεύθερο χρόνο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014-06)A large body of research in recent years deals with leisure and its importance to the education and development of children, as well as with their activities and interests within this time. This research, taking into ... -
Παιδικά βιβλία ιστορίας. Καταγραφή, έρευνα και η συμβολή τους στην ιστορική κατανόηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα μελέτη αφορά την καταγραφή, την έρευνα και τη συμβολή των παιδικών βιβλίων με ιστορικό περιεχόμενο στην ιστορική κατανόηση. Αφόρμηση για την επιλογή του συγκεκριμένου τίτλου ήταν το μεγάλο ενδιαφέρον που παρατηρείται ... -
«ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ» Ένα πιλοτικό πρόγραμμα διαπολιτισμικής επίγνωσης σε ψηφιακό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Στις μέρες μας οι μαζικές μετακινήσεις ατόμων και ομάδων στον ελλαδικό χώρο έχουν μεταμορφώσει την ελληνική κοινωνία από μονοπολιτισμική σε πολυπολιτισμική. Επιτακτική η ανάγκη για ανάπτυξη της ικανότητας να κατανοούμε ο ... -
Παράγοντες που συνδέονται με τη συμμετοχή μαθητών με δυσκολίες μάθησης στην τάξη των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Είναι γνωστό ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στο μάθημα των μαθηματικών της τυπικής τάξης. Ωστόσο, είναι μόνο η φύση των δυσκολιών τους που τους εμποδίζει να ... -
Παραβλέποντας το φαίνεσθαι, αντικρίζοντας το είναι: οι προβαλλόμενες αξίες & συμπεριφορές των παιδικών τηλεοπτικών προγραμμάτων-σύγκρισή τους με τη χριστιανική ηθική
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Το θέμα της εργασίας αυτής σχετίζεται με τη πολυσυζητημένη τηλεόραση και συγκεκριμένα τόσο με το τι ακριβώς συμβαίνει στην τηλεοπτική βιομηχανία, όσο και με ποιους τρόπους αυτό επηρεάζει τα παιδιά. Αναλυτικότερα, στο πρώτο ... -
Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού για την Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης σε Θέματα Νανοτεχνολογίας: Εφαρμογή σε Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εισάγονται, αρχικά, θέματα που αφορούν τη νανοτεχνολογία και την κριτική σκέψη. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση παρουσιάζονται βασικές πτυχές της νανοτεχνολογίας και κυρίως η σχέση της ... -
Παραμυθοδημιουργίες και παιχνίδια: Ένα πρότζεκτ για την ελληνική ως ξένη γλώσσα σε μικρούς μαθητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την αποτελεσματικότητα και την συμβολή των παραμυθιών και των παιχνιδιών στην διδασκαλία των ελληνικών ως ξένη γλώσσα. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι οι μικροί μαθητές ηλικίας ... -
Παρελθόν και Ιστορική Σημαντικότητα : Απόψεις μαθητών Δημοτικού σχολείου για την Ιστορία της Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Η παρούσα εργασία ασχολείται με την έννοια της Ιστορικής Σημαντικότητας και πως αυτή επηρεάζει την κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος. Κατά καιρούς έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο πάνω ... -
Παρουσίαση των εκπαιδευτικών αρχείων της προσωρινής κυβέρνησης Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη 1916-1917
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών με τίτλο: «ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής», του Παιδαγωγικού τμήματος ... -
Παρουσίαση των συνεδρίων της ΔΟΕ έτη 1981-1988
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Το θέμα της παρούσας εργασίας περιστρέφεται γύρω από το πώς οι νομοθετικές αλλαγές, που έγιναν κατά το διάστημα 1981 -1988 επηρέασαν την εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας, κυρίως όσον αφορά την πρωτοβάθμια ... -
Παροχή εξ αποστάσεως υπηρεσιών ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid 19 στο εκπαιδευτικό πεδίο: Διερεύνηση των στρεσογόνων και των προστατευτικών παραγόντων των σχολικών ψυχολόγων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η πανδημία της Covid-19 επέφερε πολλές αλλαγές σε διάφορους τομείς, όπως η κοινωνία και η εκπαίδευση. Οι άνθρωποι ήρθαν αντιμέτωποι με την κοινωνική απομόνωση, το φόβο νόσησης από τον ιό, την απώλεια δικών τους προσώπων, ... -
Πειραματική διδασκαλία με βάση τις νέες αρχές διδασκαλίας της Άλγεβρας στη Β΄ Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η άλγεβρα αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες αλλά και δυσκολότερες ενότητες των μαθηματικών τόσο από άποψη μάθησης όσο και διδασκαλίας. Η αφαιρετική σκέψη, η σχέση της με την αριθμητική, η ανάγκη επιδεξιότητας χειρισμού ... -
Πειραματική παρέμβαση διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως ξένης σε σλαβόφωνο περιβάλλον
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την αποτελεσματικότητα της χρήσης ιστοριών μέσω μιας διαθεματικής προσέγγισης και να διευκρινίσει ή/και να επιβεβαιώσει τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής αυτής, σχετικά με την εκμάθηση ... -
Πεποιθήσεις και στάσεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη χρήση των προτεινόμενων μαθηματικών παιχνιδιών των σχολικών εγχειριδίων της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού για τη διδασκαλία των δεκαδικών αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στην έρευνα μας μελετήσαμε το μαθηματικό παιχνίδι ως το μέσο με το οποίο το άτομο κατανοεί τον μαθηματικό κόσμο των δεκαδικών αριθμών. Καταγράψαμε τις πεποιθήσεις και τις στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών της Γ΄ και Δ΄ τάξης ... -
Πεποιθήσεις των δασκάλων για τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία των μαθηματικών του δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-11)Τα τελευταία χρόνια η χρήση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία τους, έχει γίνει ένα δημοφιλές αντικείμενο έρευνας. Υπάρχουν διάφορα επιχειρήματα που υποστηρίζουν την ενσωμάτωση αυτή, αλλά και διάφορες ενστάσεις ... -
Πεποιθήσεις των καθηγητών Γυμνασίου για τη διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία των Μαθηματικών του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των ερευνών σχετικά με τη χρήση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη μαθηματική εκπαίδευση. Η εισαγωγή της Ιστορίας στη μαθηματική εκπαίδευση δεν είναι κάτι καινούργιο, ... -
Περιγραφή του Κώδικα Διαζυγίων της Ορθόδοξης Μητρόπολης Μογλενών και Φλωρίνης (1901-1909)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η περίοδος Τανζιμάτ χαρακτηρίζεται από μεταρρυθμίσεις που αφορούσαν την παραχώρηση προνομίων σε μη μουσουλμάνους πολίτες της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Στο πλαίσιο αυτό, καθιερώθηκε ο θεσμός της Κοινοτικής Αυτοδιοίκησης, ... -
Περιεχόμενο της νανοτεχνολογίας: Εξέλιξη των ιδεών μαθητών Γυμνασίου για το μέγεθος και την κλίμακα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Οι ιδέες του μεγέθους και της κλίμακας είναι σημαντικές για την επιστήμη. Στη βιβλιογραφία καταγράφεται ότι οι μαθητές Γυμνασίου αντιμετωπίζουν δυσκολία στην κατανόηση για το μέγεθος και την κλίμακα. Στην εργασία αυτή, ... -
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του πληροφορητή που εμπιστεύονται τα παιδιά;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μεγάλο μέρος της γνώσης μας για τον κόσμο έχει αποκτηθεί έμμεσα, από ό, τι οι άλλοι άνθρωποι μας λένε, και όχι από τη δική μας άμεση εμπειρία. Αυτή η ικανότητα να μάθουμε από τους άλλους παρέχει μεγάλα πλεονεκτήματα αλλά ...