Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 898-917 of 993
-
Συναισθηματική νοημοσύνη: Η σχέση της με τους στόχους επίτευξης, το θετικό και αρνητικό συναίσθημα και την ανταγωνιστικότητα των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ό όρος Συναισθηματική Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο γνωστός στις μέρες μας, ενώ πολλοί ερευνητές ενδιαφέρονται για τον ρόλο της στην συμπεριφορά και την ψυχολογία των ατόμων. Η συναισθηματική νοημοσύνη στα πλαίσια του ... -
Συνεργασία σχολείου- οικογένειας: Διερεύνηση απόψεων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα εργασία αποτυπώνει τις απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι τρόποι συνεργασίας δασκάλων – γονέων, η συχνότητα αυτής ... -
Συντακτικός χειρισμός και σημασιολογική ερμηνεία των παρενθέσεων: ικανότητες και δυσκολίες των μαθητών Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια μελέτης των συμπεριφορών των μαθητών κατά τον χειρισμό των παρενθέσεων. Η έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές χειρίζονται τις αριθμητικές παραστάσεις ... -
Σχέσεις περιμέτρου - εμβαδόν με χρήση ΤΠΕ σε φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Στα πλαίσια της παρούσας Διπλωματικής εργασίας, έγινε μια προσπάθεια κατανόησης και αποσαφήνισης των εννοιών της περιμέτρου και του εμβαδού. Αναλύθηκαν οι έννοιες χώρου και γεωμετρικές έννοιες, η μάθηση μέσω μαθηματικώ ... -
Σχέσεις συνομηλίκων και Σχολικός Εκφοβισμός
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση των σχέσεων που συνδέουν τους συνομήλικους μεταξύ τους και της εκδήλωσης του σχολικού εκφοβισμού στις τρεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Το βασικό ερώτημα ήταν το κατά πόσο οι ... -
Σχέσεις συνομηλίκων στον ελεύθερο χρόνο και στην σχολική τάξη
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)H παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση ανάμεσα στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και την κοινωνική τους θέση (social status) στη σχολική τάξη. Για να διερευνήσουμε κατά πόσο η κοινωνική θέση (status) του μαθητή επηρεάζεται από ... -
Σχέσεις σχολείου - οικογένειας: Οι αντιλήψεις των μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των μαθητών αναφορικά με την εμπλοκή των γονέων στο σχολικό χώρο και συγκεκριμένα εξετάζεται η υπάρχουσα επικοινωνία των γονέων με το σχολείο, η ... -
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας: Αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτυπώνονται οι απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε η αναγκαιότητα και οι τρόποι επικοινωνίας-συνεργασίας ... -
Σχεδιασμός εκπαιδευτικών ερμηνευτικών διαδρομών για οικογένειες σε ιστορικούς χώρους και μνημεία της Θεσπρωτίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να συνδυάσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, αξιοποιώντας τη διδακτική της ιστορίας. Προτείνονται δύο διαφορετικές εναλλακτικές διαδρομές για οικογένειες σε χώρους ιστορικής ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες ιδιότητες των υλικών, όταν αυτά αποκτήσουν μέγεθος στις διαστάσεις της νανοκλίμακας, ... -
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής σειράς στη γνωστική περιοχή των ηχητικών φαινομένων: έμφαση στην εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Η παρούσα μελέτη αφορά την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου jigsaw στο γνωστικό αντικείμενο των ηχητικών φαινομένων. Το δείγμα της έρευνας είναι φοιτητές τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι α) να ... -
Σχεδιασμός, μιας πολυτροπικής εφαρμογής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με θέμα τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης στο μάθημα της ιστορίας μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας. Μέσα από την συγκεκριμένη διδακτική πρόταση, επιχειρείται η επίτευξη ... -
Σχολικές Αυλές Συμπερίληψης και Έμφυλα Στερεότυπα Μια μελέτη καταγραφής στα Δημοτικά Σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Στην παρούσα εμπειρική μελέτη επιχειρείται μια έμφυλη προσέγγιση στον σχεδιασμό του χώρου της σχολικής αυλής και βασίζεται στο ότι ένας σχεδιασμένος χώρος δεν είναι a priori ένα ουδέτερο πεδίο με ίσες ευκαιρίες ... -
Σχολική ηγεσία, κοινωνική δικαιοσύνη και συμπερίληψη σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης και ταυτότητας φύλου στο σχολικό πλαίσιο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-10)Καθώς, τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και περισσότερο υπαρκτή η ορατότητα των ατόμων και οικογενειών ΛΟΑΤΚΙ+ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, παρουσιάστηκε η ανάγκη για την υλοποίηση της παρούσας ερευνητικής προσέγγισης, η ... -
Σχολική φοίτηση και βιορυθμοί των παιδιών. Αντιλήψεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον χρόνο τους, σχολικό και μη, και τη σύνδεσή του με τη σχολική φοίτηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-07)Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τη σχέση των βιορυθμών με τη σχολική φοίτηση. Είναι γεγονός ότι η σχολική φοίτηση άρα και ο σχολικός χρόνος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των μαθητών, ... -
Σχολικό Θέατρο, Ιστορία & Κοινωνία: Ανάλυση Κειμένων κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική Περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της ιστορίας του θεάτρου και συγκεκριμένα του σχολικού θεάτρου μέσα από θεατρικά έργα, κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική περίοδο. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο ... -
Σχολικό κλίμα και συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών ως προβλεπτικοί παράγοντες για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Σχολικό κλίμα: Απόψεις εκπαιδευτικών για την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών-μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες διερεύνησης του σχολικού κλίματος. Αρκετές έρευνες κατέδειξαν πως αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία αποτελεσματικών σχολείων. ... -
Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στα κίνητρα των εκπαιδευτικών στην εργασία τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Σχολικός και Διαδικτυακός εκφοβισμός στην ύστερη εφηβική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Ο σχολικός εκφοβισμός λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια στον εκπαιδευτικό χώρο. Το φαινόμενο αυτό, έχει τις ρίζες του σε πολλαπλά αίτια και οι συνέπειές του είναι αρνητικές τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό ...