Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 286-305 of 1509
-
Διερεύνηση αντιλήψεων φοιτητών / τριών μελλοντικών νηπιαγωγών για τις προστατευόμενες περιοχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος, που ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα και εντάθηκε κατά τον 20ο, οδήγησε στη λήψη προστατευτικών μέτρων. Λόγω της συνεχιζόμενης υποβάθμισης, η οποία έγινε αιτία για την διατάραξη της ... -
Διερεύνηση βιβλιογραφικής παραγωγής παιδικού βιβλίου στην ελληνική γλώσσα σε ψηφιακή μορφή 2015-2016
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)4 Η πτυχιακή εργασία βασίστηκε κυρίως στο βιβλίο « Η δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο», το οποίο επιμελήθηκαν η κ. Βακάλη Άννα, η κ. Μαρία Ζωγράγου- Τσαντάκη και ο κ. Τριαντάφυλλος Κωτόπουλος. Το πρώτο μέρος της ... -
Διερεύνηση δεξιοτήτων και στρατηγικών παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές/τριες Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια διερέυνησης των στρατηγικών και δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν οι μαθητές του Γυμνασίου. Η παραγωγή γραπτού λόγου αποτελεί μια σύνθετη και πολύπλοκη διαδικασία ... -
Διερεύνηση διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών για την προαγωγή της ένταξης μαθητών με ΔΑΦ και των δυσκολιών που συναντούν οι ειδικοί παιδαγωγοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-01)Η εκπαίδευση των ατόμων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής και αντικείμενο σημαντικού επιστημονικού ενδιαφέροντος επί σειρά ετών και η σχολική και ... -
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης κατάρτισης των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, όλο και μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στη σημασία της εκπαίδευσης και στην καθιέρωση της συνεχούς επιμόρφωσης των υπαλλήλων, τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Η εκπαίδευση θεωρείται ... -
Διερεύνηση εφαρμογής περιβαλλοντικών προγραμμάτων σε ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται αν εφαρμόζονται σε πρωτοβάθμια σχολεία ειδικής αγωγής προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπως επίσης διερευνάται η θεματική τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ... -
Διερεύνηση εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους-νέες ΑμεΑ. Το παράδειγμα του Νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των εφαρμοσμένων πολιτικών για τους νέους και νέες με αναπηρία, στον τομέα της εκπαίδευσης, της εργασίας, της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας στο Δήμο Φλώρινας. Στόχος ... -
Διερεύνηση μορφών πρακτικής και συναισθηματικής στήριξης μαθητών με προβλήματα όρασης από τους συμμαθητές τους, στην γενική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί το είδος αλλά και η ποσότητα της κοινωνικής στήριξης που παρέχεται σε μαθητές με προβλήματα όρασης από τους συμμαθητές τους στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το πεδίο ... -
Διερεύνηση νομοθετικών διατάξεων που θεσπίζουν διευκολύνσεις και κίνητραγια τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-03)Το δικαίωμα στην παιδεία αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, που προστατεύεται από το ελληνικό Σύνταγμα με ξεχωριστή πληρότητα και ανάγεται σε αποστολή του κράτους. Η σχέση, ωστόσο, του σημερινού ανθρώπου με τη μαθησιακή ... -
Διερεύνηση στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής μαθητών σε δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση και η αποτύπωση των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών ανάγνωσης και γραφής που υιοθετούν οι δίγλωσσοι μαθητές του δημοτικού σχολείου/ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για ... -
Διερεύνηση στρατηγικών κατανόησης και κριτικής προσέγγισης γραπτών κειμένων σε μαθητές του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Το επίπεδο αναγνωστικής επάρκειας - ειδικά του κριτικού τύπου προσέγγισης - καθορίζει θεμελιακά και προαπαιτούμενα όχι μόνο την ακαδημαϊκή του εξέλιξη αλλά και το βαθμό ατομικής και κοινωνικής αυτοτέλειας που αναπτύσσει ... -
Διερεύνηση της ανάπτυξης της μορφολογικής ενημερότητας σε μαθητές με και χωρίς δυσλεξία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-12-11)Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τις δεξιότητες παραγωγικής μορφολογικής επίγνωσης μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με και χωρίς δυσλεξία καθώς και να διερευνήσει αν οι δεξιότητες παραγωγικής μορφολογίας σε μαθητές ... -
Διερεύνηση της αναγκαιότητας του θεσμού του μέντορα στους εκπαιδευτικούς της προσχολικής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Ο θεσμός του μέντορα είναι μια σημαντική, συμβουλευτική μέθοδος βοήθειας και υποστήριξης της μάθησης καθώς και μια από τις πιο διαδεδομένες και αποτελεσματικές στρατηγικές παροχής ατομικής καθοδήγησης και στήριξης των ... -
Διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης των ατόμων που εργάζονται σε Κέντρα Φιλοξενίας Παιδιών και Εφήβων. Πολιτικές διαχείρισης από τα εποπτικά μέσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση των επιπέδων επαγγελματικής εξουθένωσης σε εργαζόμενους σε κέντρα φιλοξενίας παιδιών και εφήβων στους Νομούς Φλώρινας και Κέρκυρας, καθώς και η παράθεση βιβλιογραφίας σχετικά με ... -
Διερεύνηση της ικανότητας αντίληψης οπτικών πλάνων και επίδοσης σε έργα της θεωρίας του νου σε παιδιά με νοητική καθυστέρηση αγνώστου αιτιολογίας, σύνδρομο Down και τυπική ανάπτυξη: αναπτυξιακή προσέγγιση
(Γκιαούρη, Στεργιανή, 2010)Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε να διερευνήσει τις διαφορές και ομοιότητες ανάπτυξης την αντίληψης οπτικών πλανών και της ικανότητας της θεωρίας του νου μεταξύ των παιδιών με τυπική ανάπτυξη και νοητική καθυστέρηση, οργανικής ... -
Διερεύνηση του ιδεολογικού και πολιτικού στοιχείου στις εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου: Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο Σκοπιάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05) -
Διερεύνηση του λεξιλογίου, της φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου δίγλωσσων μαθητών με τυπική ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός αυτής της πιλοτικής έρευνας τέθηκε η σύγκριση του εκφραστικού λεξιλογίου, των επιπέδων φωνολογικής ενημερότητας και του αφηγηματικού λόγου μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών, που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη ... -
Διερεύνηση του ρόλου της οικογένειας ως πρωτογενούς φορέα κοινωνικοποίησης σε περιβάλλον κοινωνικής και οικονομικής κρίσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να διερευνηθούν απόψεις διάφορων μορφών οικογενειών για το ρόλο που διαδραματίζει η οικογένεια στην κοινωνικοποίησή τους. Αρχικά, πριν την έρευνα στην εργασία αυτή μελετήθηκε ... -
Διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίηση του προγράμματος της παράλληλης στήριξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Ο βασικός σκοπός της εν λόγω εργασίας, αναφέρεται σχετικά στην συλλογή, ανάλυση και συζήτηση δεδομένων που αναφέρονται στη διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίησή του ... -
Διερεύνηση του τρόπου ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών με δαφ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Οι κοινωνικές δεξιότητες, ως η ικανότητα των ανθρώπων να συμπεριφέρονται με συγκεκριμένο και αποδεκτό από το κοινωνικό περιβάλλον τρόπο, θεωρούνται μία από τις πιο σημαντικές πτυχές της ανθρώπινης ζωής και ως αποτέλεσμα η ...