Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 466-485 of 1509
-
Η ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ
(2021-04-15)Ο έρωτας είναι η ίδια η ζωή. Η λογοτεχνία είναι ταυτόσημη με τον έρωτα. Έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, την ίδια επίδραση στη ζωή των ανθρώπων. Θέλει την ίδια αντιμετώπιση. Την ίδια εκπαίδευση, για την απόλαυσή της. Θέλει τον ... -
Η αποτελεσματικότητα της διαμεσολάβησης στην αποδοχή της διαφορετικότητας στην ειδική αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η σημερινή κοινωνία έχει θέσει ως πρωταρχικό της στόχο την ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε όλους τους τομείς της ζωής μας άλλα ειδικότερα της εκπαίδευσης. Μελέτες έχουν προσπαθήσει να απαντήσουν στο ερώτημα «Ποιο ... -
Η αποτελεσματικότητα της παράλληλης στήριξης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Τόσο η ειδική αγωγή όσο και η παράλληλη στήριξη αποτελούν πτυχές της εκπαίδευσης οι οποίες αναπτύσσονται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια. Μετά την παγκόσμια αναγνώριση της ειδικής αγωγής σαν ειδικής μορφής εκπαίδευσης έχουν ... -
Η αποτύπωση της γυναικείας κακοποίησης στη σύγχρονη λογοτεχνία
(2023-03-21)Στην παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζεται το θέμα της γυναικείας κακοποίησης όπως αυτή αποτυπώνεται στην σύγχρονη λογοτεχνία. Θέμα για το οποίο έχουν γίνει εκτενείς αναφορές, έρευνες, αγώνες, μα εξακολουθεί να υπάρχει ... -
Η αυτo-αποτελεσματικότητα των τελειόφοιτων της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας: αποτελέσματα και νοηματοδοτήσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των πεποιθήσεων και της νοηματοδότησης της αυτο-αποτελεσματικότητας των τελειόφοιτων της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας μετά το τέλος της πρακτικής τους άσκησης, ... -
Η αυτοβιογραφία ως μυθοπλασία στο έργο της Μαργαρίτας Καραπάνου
(2023-06-26)Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος αποτελείται από πέντε κύρια μέρη και επιχειρεί να εξετάσει την αυτοβιογραφική μυθοπλασία της συγγραφέα Μαργαρίτας Καραπάνου, όπως τη συναντάμε στα ακόλουθα έργα: ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη 'Γυφτοπούλα'
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Η παρούσα εργασία μελετά τη ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη Γυφτοπούλα, υπό το πρίσμα της αρχαίας ρητορικής θεωρίας. Καταγράφονται και αναλύονται ορισμένα σχήματα λόγου και συγκεκριμένα η επαναφορά με όλες τις μορφές και ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη Γυφτοπούλα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Η παρούσα εργασία μελετά τη ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στη Γυφτοπούλα, υπό το πρίσμα της αρχαίας ρητορικής θεωρίας. Καταγράφονται και αναλύονται ορισμένα σχήματα λόγου και συγκεκριμένα η επαναφορά με όλες τις μορφές και ... -
Η αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στους Εμπόρους των Εθνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-16)Η παρούσα εργασία μελετά την αφηγηματική ρητορική του Αλ. Παπαδιαμάντη στο έργο του «Οι Έμποροι των Εθνών». Η ρητορική του εξετάζεται υπό το πρίσμα της αρχαίας κλασικής ρητορικής και μέσω του εσχηματισμένου λόγου, δηλαδή ... -
Η αφύπνιση της Δημιουργικής Γραφής στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία , μέσα από την επίδραση της εικόνας και του μύθου. Ο μύθος του Αμφιάρειου – Ο μύθος της Καλλίστης.
(2021-10-11)Ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις να γράφεις, σύμφωνα με τους δασκάλους της δημιουργικής γραφής, είναι το διάβασμα. Τι συμβαίνει όμως με τα μικρά παιδιά που δεν έχουν κατακτήσει τις δεξιότητες της γραφής και της ανάγνωσης; ... -
Η Γέρμα και η Νόρα στην αγκαλιά της Μήδειας- ψυχαναλυτικές, κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις
(2021-10-11)Στην παρούσα εργασία μελετώνται συγκριτικά τρία θεατρικά έργα: η Μήδεια του Ευριπίδη, η Γέρμα του Λόρκα και το Κουκλόσπιτο (Νόρα) του Ίψεν. Οι τρεις ηρωίδες συγκεντρώνουν πολλαπλές ταυτότητες, όπως αυτή της γυναίκας, της ... -
Η γεωγραφική ποικιλία σε ταινίες της δεκαετίας του ’60 και σε σύγχρονες τηλεοπτικές σειρές: κοινωνιογλωσσολογικά και σημειωτικά χαρακτηριστικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Τα κείμενα μαζικής κουλτούρας συνιστούν αντικείμενο μελέτης, καθώς η γλωσσική πολυτυπία η οποία πολλές φορές ενυπάρχει σε αυτά αναπαράγει και ενισχύει γλωσσικές ιδεολογίες (βλ. ενδ. Georgakopoulou 2000, Αndroutsopoulos ... -
Η γλώσσα στο έργο του Δ. Σολωμού, το παράδειγμα του « Κρητικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην ανά χείρας εργασία θα παρουσιαστεί το έργο του Διονύσιου Σολωμού «Ο Κρητικός» και, συγκεκριμένα, θα αναλυθεί υπό ένα φιλολογικό και, συνάμα, γλωσσικό πρίσμα. Τούτο συνιστά μία διαδικασία η οποία απαιτεί την εξέταση ... -
Η γλώσσα των νέων: Στάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία συνεχής τάση σύμφωνα με την οποία τα άτομα νεαρής ηλικίας χρησιμοποιούν ένα δικό τους κώδικα επικοινωνίας. Στη βιβλιογραφία έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως η γλώσσα των νέων, ενώ ... -
Η γλωσσική ανάπτυξη και ο οικογενειακός γραμματισμός
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας αποτελείται από τρία επιμέρους θέματα, τη Γλωσσική Ανάπτυξη, τον Οικογενειακό Γραμματισμό καθώς και την επιρροή του Οικογενειακού Γραμματισμού στη Γλωσσική Ανάπτυξη. Στο πρώτο μέρος της ... -
Η γλωσσική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και η συμβολή του παιχνιδιού ως μέσου ψυχοκινητικής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία εκφράζουν την έντονη επιθυμία τους για κίνηση και παιχνίδι∙ Δύο παράγοντες που συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών (Hewes, 2007), αφού έτσι γνωρίζουν στοιχεία του χαρακτήρα και του ... -
Η γλωσσική διαδικασία μέσα από τις δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2020-01-23)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία, εντρυφεί στην ακαδημαϊκή πορεία και εξέλιξη του επιστημονικού πεδίου της Δημιουργικής Γραφής από τα πρώτα βήματά της ως σήμερα. Ερευνάται η υποστήριξη της γλωσσικής διαδικασίας που ... -
Η γλωσσική διμορφία στην Κύπρο και η επίδραση που έχει στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Βασικός σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να αναδείξω και να ερευνήσω το πρόβλημα της γλωσσικής διμορφίας στην Κύπρο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση και πως αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Διακρίνω ... -
Η γλωσσική ποικιλία στη λογοτεχνία του χθες και του σήμερα: Το παράδειγμα του Βιζυηνού και του Ιωάννου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Στην παρούσα εργασία γίνεται λόγος για τη γλωσσική ποικιλία γενικά και ειδικά στον τομέα της λογοτεχνίας. Αρχικά οριοθετείται και αποσαφηνίζεται η γλωσσική ποικιλία και οι διάφορες εκφάνσεις της σε τομείς όπως είναι οι ... -
Η γλωσσική ποικιλία στην Προσχολική Εκπαίδευση: διδακτική της αξιοποίηση μέσα από λαϊκά διαλεκτόφωνα παραμύθια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Οι νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και η έντονη μεταναστευτική εισροή στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο και στην Ελλάδα συνετέλεσαν στην πολιτισμική και γλωσσική ετερογένεια των πληθυσμών, γεγονός που έστρεψε το ενδιαφέρον ...