Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» by Author "Λεμονίδης, Χαράλαμπος"
Now showing items 1-20 of 25
-
Ανάλυση και σύγκριση μεταξύ των ελληνικών και γαλλικών σχολικών εγχειριδίων μαθηματικών της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου ως προς την παρουσίαση της μαθηματικής επιχειρηματολογίας
Καπετανίδου, Κατερίνα; Kapetanidou, Katerina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Τα σχολικά εγχειρίδια μαθηματικών συνιστούν τον κύριο μοχλό της εκπαιδευτικής διαδικασίας επιδρώντας καταλυτικά στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών της σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητή. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα ... -
Ανάλυση των έργων του σχολικού εγχειριδίου των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου. Η περίπτωση της επιχειρηματολογίας
Θωμόγλου, Κωνσταντίνα; Thomoglou, Konstantina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Τα σχολικά εγχειρίδια Μαθηματικών αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολι-κής πραγματικότητας, ιδιαίτερα της ελληνικής, που η εκπαιδευτική διαδικασία πε-ριορίζεται στο ένα και μοναδικό επιβαλλόμενο εγχειρίδιο του ... -
Ανάλυση των σχολικών βιβλίων αναφορικά με τον τρόπο κατανομής των προβλημάτων στην αριθμητική των κλασμάτων
Φιλιππόπουλος, Δημήτριος; Filippopoulos, Dimitrios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-03)Είναι γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών αποτυγχάνει να κατακτήσει επαρκώς την αριθμητική των κλασμάτων, ακόμα και μετά από χρόνια διδασκαλίας. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει την επίδραση της κατανομής ... -
Ανασκόπηση των ερευνών σχετικά με την αριθμογραμμή και τη χρήση της τεχνολογίας
Νίτσα, Αντιγόνη; Nitsa, Antigoni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στη παρούσα εργασία αξιοποιήθηκαν οι αρχές της συστηματικής ανασκόπησης με σκοπό να αποτυπωθούν οι ισχύουσες απόψεις σχετικά με τη συμβολή της χρήσης της αριθμογραμμής και της τεχνολογίας στη διδασκαλία των ... -
Διαφορετικές πτυχές και επιδόσεις στη γνώση περιεχομένου του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης κλασμάτων από υποψηφίους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ουζουνίδου, Αικατερίνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει διάφορες πτυχές της Γνώσης Περιεχομένου των υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση κλασμάτων. Ειδικότερα, η μελέτη επιδίωκε να ... -
Διδακτική διαχείριση του Θεωρήματος του Θαλή και της ομοιότητας τριγώνων από μαθηματικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Τσιπουρά, Φωτεινή; Tsipoura, Foteini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να μελετήσει τη γνώση περιεχομένου και τη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου μαθηματικών πάνω στη ομοιότητα και το Θεώρημα του Θαλή. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση της μεθόδου διδασκαλίας ... -
Διερεύνηση της ικανότητας εναλλαγής µεταξύ των διάφορων αναπαραστατικών µορφών της συνάρτησης από µαθητές Γ Λυκείου
Καλέσης, Βασίλειος; Kalesis, Vasileios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Ίσως η πιο πολυµελετηµένη έννοια των Μαθηµατικών αλλά και της Διδακτικής των Μαθηµατικών είναι η συνάρτηση. Αρκεί κανείς να ξεφυλλίσει ένα σχολικό εγχειρίδιο και εύκολα θα διαπιστώσει το εύρος της ύλης που καταλαµβάνει ... -
Η αίσθηση του αριθμού στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Χαντόγλου, Παναγιώτης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Στην παρούσα έρευνα γίνεται αναφορά στην αίσθηση του αριθμού των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδος. Εξετάστηκαν εκπαιδευτικοί στην γνώση περιεχομένου και στη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου αναφορικά ... -
Η αναγνωστική κατανόηση και η ζωντάνια νοερών οπτικών εικόνων ως προβλεπτές της ικανότητας εικονικής αναπαράστασης κλασμάτων σε μαθητές ε' τάξης δημοτικού
Στάμου, Αικατερίνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-02-23)Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να καθοριστεί η πιθανή σχέση μεταξύ της ικανότητας αναγνωστικής κατανόησης, της ζωντάνιας νοερών οπτικών εικόνων και της ικανότητας αναπαράστασης κλασμάτων. Οι συμμετέχοντες ήταν Ε’ τάξης ... -
Η γνώση και η στάση των εκπαιδευτικών για τη μαθηματική μοντελοποίηση και η ικανότητά τους στην επίλυση προβλήματος Fermi: Διαφοροποίηση μετά από διδακτική παρέμβαση»
Μπασδέκη, Μαρία; Basdeki, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τις στάσεις και τις γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη μαθηματική μοντελοποίηση καθώς και τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλήματος ... -
Η εννοιολογική κατανόηση των πράξεων του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης κλασμάτων από δασκάλους και καθηγητές μαθηματικών
Νησιάγκας, Σωτήριος; Nisiagkas, Sotirios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-11)Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η εννοιολογική γνώση δασκάλων και καθηγητών μαθηματικών στις πράξεις του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης κλασμάτων. Από τη βιβλιογραφία διαπιστώνεται ότι οι υποψήφιοι και εν ενεργεία ... -
Η κατανόηση γεωμετρικών όρων από δίγλωσσους μαθητές
Μπρόζου, Μελαχροινή; Brozou, Melachroini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Τόσο ο σημαντικός ρόλος της γλώσσας στην εκμάθηση των μαθηματικών κατά τα σχολικά χρόνια όσο και η σημασία της μαθηματικής ορολογίας στη μεθοδολογία και την ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης των μαθητών είναι γεγονός. Στην ... -
Η χρήση του αντιπαραδείγµατος από μαθητές Γ' Λυκείου ως εργαλείο αποδεικτικής διαδικασίας
Μπαζούκης, Γεώργιος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Η παρούσα διπλωµατική εργασία µε τίτλο «Η χρήση του αντιπαραδείγµατος από µαθητές Γ Λυκείου ως εργαλείο αποδεικτικής διαδικασίας» µελετάει γενικά τις αποδεικτικές µεθόδους που µπορούν να χρησιµοποιηθούν στην επιστήµη των ... -
Ικανότητες μαθητών Ε΄ - ΣΤ΄ Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
Μπούτσκου, Λεμονιά (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Σκοπός της παρούσας εμπειρικής μελέτης ήταν να καταγράψει τις ικανότητες μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικών Σχολείων, οι οποίοι συμμετείχαν σε Μαθηματικό Διαγωνισμό, όσον αφορά την αντιμετώπιση προβλημάτων με ρητούς ... -
Μαθηματικές εντάσεις εκπαιδευτικών κατά την επίλυση προβλημάτων
Βενάρδος, Παντελής; Venardos, Pantelis (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Έχει παρατηρηθεί σε εργαστήρια επαγγελματικής ανάπτυξης για επίλυση προβλημάτων, η δημιουργία έντασης σε εκπαιδευτικούς όταν αποτυγχάνουν στην επίλυση ενός προβλήματος που οι ίδιοι θεωρούσαν εντός των δυνατοτήτων τους. ... -
Μελέτη της εξέλιξης των στρατηγικών στην υπολογιστική εκτίμηση σε μαθητές Β' Γυμνασίου
Σπάχου, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο γυμνάσιο επικεντρώνεται κυρίως στην εφαρμογή διαδικασιών, μέσω των οποίων προκύπτουν ακριβή αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση περιθωριοποιεί την εκτίμηση, η οποία αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις ... -
Μία Πολυδιάστατη ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων : Η περίπτωση των αρρήτων αριθμών
Καραλιάς, Θωμάς; Karalias, Thomas (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-01)Η κριτική παρατήρηση των σχολικών βιβλίων των Μαθηματικών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, αποτελεί σχετικά πρόσφατο πεδίο της Διδακτικής έρευνας το οποίο συντελεί στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων για το είδος και την ποιότητα ... -
Νοερά Μαθηματικά στο Λύκειο, η περίπτωση επίλυσης των εξισώσεων
Δεληφωτάκη, Ζωή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η έρευνα έχει σκοπό την μελέτη των νοερών μαθηματικών, δηλαδή τις μαθηματικές πρακτικές που παράγονται προφορικά χωρίς τη χρήση γραπτών αλγορίθμων των πράξεων και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των υπολογισμών στην ... -
Νοερή διαχείριση συναρτήσεων
Παπαφιλίππου, Νικόλαος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των συμπεριφορών των μαθητών όταν διαχειρίζονται συναρτήσεις νοερά σε γραφικό περιβάλλον. Τα νοερά μαθηματικά δεν συμπεριλαμβάνονται ως διδακτική πρακτική στα ΑΠΣ της ... -
Πειραματική διδασκαλία με βάση τις νέες αρχές διδασκαλίας της Άλγεβρας στη Β΄ Γυμνασίου
Μέμτσας, Δημήτριος; Memtsas, Dimitrios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η άλγεβρα αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες αλλά και δυσκολότερες ενότητες των μαθηματικών τόσο από άποψη μάθησης όσο και διδασκαλίας. Η αφαιρετική σκέψη, η σχέση της με την αριθμητική, η ανάγκη επιδεξιότητας χειρισμού ...