Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 174
-
Η αντίστροφη συνάρτηση υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια διδακτική προσέγγιση της αντίστροφης συνάρτησης σε δεκαεπτά μαθητές/μαθήτριες του προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής με τη βοήθεια του μοντέλου ... -
Εκτιμήσεις πάνω σε αριθμογραμμή και η σχέση τους με τις μαθηματικές ικανότητες: Η περίπτωση των δεκαδικών αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα για την πραγματοποίηση εκτιμήσεων με δεκαδικούς αριθμούς πάνω σε αριθμογραμμή και αφετέρου τη σχέση αυτής με τις μαθηματικές ικανότητες. Για τον σκοπό ... -
Μαθηματικά προβλήματα και επίλυση μαθηματικού προβλήματος στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ' τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-10)Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο προβλεπόμενο και στο εφαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών. Είναι το κύριο διδακτικό εργαλείο του εκπαιδευτικού, αλλά και των μαθητών και συντελούν πρωταγωνιστικό ... -
Δυσκολίες παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Σύγκριση δυσκολιών προνηπίων-νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια διερεύνησης των δυσκολιών των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Συγκεκριμένα με την βοήθεια του Κριτηρίου Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης γίνεται ... -
Η επίδραση του φαινομενικού προσήμου στην επίλυση εξισώσεων και ανισώσεων: Μια διδακτική παρέμβαση με λανθασμένα παραδείγματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η σημασία της κατανόησης εξισώσεων και των ανισώσεων από τους/τις μαθητές/τριες είναι μεγάλη, τόσο για την μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο όσο και για την καθημερινή τους ζωή. Ωστόσο, πολλοί/ες μαθητές/τριες Γυμνασίου ... -
Αναπτύσσοντας μαθηματικές έννοιες σε κωφά παιδιά με στόχο την ενσωμάτωσή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η μαθηματική εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων παιδιών είναι ένας ερευνητικός τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, όμως δεν χαίρει ακόμη της προσοχή που του αρμόζει και που χρειάζεται. Τα κωφά παιδιά παγκοσμίως και ... -
Διδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει σε ποιο βαθμό μια κατάλληλη διδακτική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τη γνώση των παιδιών για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα. Αρχικά παρουσιάζεται το ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη σημασία ανάπτυξης άτυπης γεωμετρικής απόδειξης (πριν την εισαγωγή της τυπικής)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-07)Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική έρευνα με στόχο να συγκεντρωθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σχετικά με τη σημασία που ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη χρήση των αναπαραστάσεων στη παρουσίαση των ρητών και άρρητων αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται μία ποιοτική έρευνα με στόχο την διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας αναφορικά με τις ρητές και τις άρρητες αναπαραστάσεις, ειδικότερα μελετήθηκε ο βαθμός ... -
Ικανότητες μαθητών/τριών Γυμνασίου σε δραστηριότητες γραμμικών εικονιστικών κανονικοτήτων.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η παρούσα εργασία μελετά την ικανότητα των μαθητών/τριών Γυμνασίου στην αναγνώριση και τη γενίκευση μιας γραμμικής εικονικής κανονικότητας. Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη των κανονικοτήτων και η ενασχόληση με αυτές έχει ... -
Διδασκαλία της Έννοιας του Ορίου με Ιστορική Προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η έννοια του ορίου υπήρξε πάντα μία από τις πιο δύσκολες προς κατανόηση έννοιες για τους μαθητές. Σε αυτή την έρευνα επιχειρείται να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα παρακολουθώντας τα στάδια μέσα από τα οποία διαμορφώθηκε ... -
Ταυτότητα φύλου, Σεξουαλικός προσανατολισμός και Μαθηματική Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η σύνδεση της ταυτότητας φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύεται η θεωρία του Μισέλ Φουκώ περί λογοθετικής συγκρότησης ... -
Δημιουργία λεκτικών προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων από υποψήφιους και απόφοιτους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει ποια είναι η ικανότητα των εκπαιδευτικών να δημιουργούν λεκτικά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν υποψήφιοι και απόφοιτοι εκπαιδευτικοί ... -
Διατυπώνοντας τα διαφορετικά προβλήματα που προκύπτουν από την ίδια πολλαπλασιαστική κατάσταση: Μια μελέτη παρέμβασης με παιδιά της Γ΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η κατανόηση των αριθμητικών πράξεων του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης και της αντίστροφης σχέσης τους, αποτελεί μια πρόκληση για τους μαθητές του Δημοτικού αλλά και για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να ... -
Η κατανόηση γεωμετρικών όρων από δίγλωσσους μαθητές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Τόσο ο σημαντικός ρόλος της γλώσσας στην εκμάθηση των μαθηματικών κατά τα σχολικά χρόνια όσο και η σημασία της μαθηματικής ορολογίας στη μεθοδολογία και την ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης των μαθητών είναι γεγονός. Στην ... -
Συμπεριφορές των μαθητών της Γ' Λυκείου στους άρρητους αριθμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι συμπεριφορές των μαθητών της Γ’ Λυκείου στους άρρητους αριθμούς. Πιο συγκεκριμένα θα διερευνηθούν οι γνώσεις των μαθητών που σχετίζονται με την ικανότητά των ... -
Μαθηματικές εντάσεις εκπαιδευτικών κατά την επίλυση προβλημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Έχει παρατηρηθεί σε εργαστήρια επαγγελματικής ανάπτυξης για επίλυση προβλημάτων, η δημιουργία έντασης σε εκπαιδευτικούς όταν αποτυγχάνουν στην επίλυση ενός προβλήματος που οι ίδιοι θεωρούσαν εντός των δυνατοτήτων τους. ... -
Δυσκολίες κατανόησης της έννοιας της μεταβλητής στην άλγεβρα. Φαινομενικό πρόσημο των παραστάσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η έρευνα αυτή επικεντρώθηκε στη μελέτη του φαινομενικού προσήμου των αλγεβρικών παραστάσεων και συγκεκριμένα, στο πρόσημο των αριθμών που οι μαθητές γυμνασίου θεωρούν ότι μπορεί να αποδοθούν σε αλγεβρικές παραστάσεις που ... -
Απόψεις γονέων μαθητών/τριών με δυσκολίες μάθησης για τη διδασκαλία Μαθηματικών στα Τμήματα Ένταξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τις απόψεις των γονέων σε σχέση με το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα των τμημάτων ένταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα ειδικά για τους μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. ... -
Η ιστορία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας ως εργαλείο για την αναβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος. Μία διερεύνηση των στάσεων των μαθητών
(2021)Τα τελευταία χρόνια στη μαθηματική κοινότητα παρατηρείται έντονος προβληματισμός ως προς τη θέση που κατέχει το μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας μέσα στην Ελληνική Εκπαίδευση. Θεωρείται, επομένως, σημαντική η αναζήτηση ...